Продовжувати навчати розв'язувати задачі на рух за допомогою рівнянь; відпрацьовувати навички розв'язування рівнянь та виконання арифметичних дій з раціональними числами; виконувати охайні записи у зошиті; продовжувати розвиток творчих здібностей.
Епіграф уроку «Математика безмежно різноманітна і міститься у всьому»
Номер слайду 2
У- успіх, усмішка, удача ; Р- радість, робота ; О – обдарованість, обдуманість ; К – кмітливість, користь. Успіхів бажаю вам на уроці. Робота радість хай вам принесе. Обдарованість покажіть на кожному кроці. Кмітливість впевненості хай додає.
Номер слайду 3
№1284, 1289 №1284 Відповідь.27 га і 35 га. №1289 Х+(х+4)+2х=36 Відповідь.12 кг, 16 кг і 8кг .
Номер слайду 4
ТЕМА УРОКУ: “Розв'язування задач на рух за допомогою рівнянь”
Номер слайду 5
Мета: вчитися розв'язувати задачі на рух за допомогою рівнянь; відпрацьовувати навички розв'язування рівнянь та виконання арифметичних дій з раціональними числами; виконувати охайні записи у зошиті; продовжувати розвиток творчих здібностей.
Номер слайду 6
Продовжити незакінчене математичне речення: 1) Рівняння – це … (рівність, яка містить невідоме) 2) Корінь рівняння – це … (значення змінної, яке перетворює рівняння у правильну рівність) 3) Розв'язати рівняння означає … (знайти всі його корені або довести, що їх немає)
Якими величинами можна описати рух будь-якого тіла, наприклад, рух автомобіля або пішохода? - швидкість руху: - час руху: t - відстань або шлях: s
Номер слайду 9
Як обчислити відстань, знаючи час і швидкість руху? відстань = час х швидкість
Номер слайду 10
Нехай швидкість туриста пішки х км/год, тоді швидкість на велосипеді (х+6) км/год. Турист проїхав 2х км,і пройшов 3(х+6) км,а разом він подолав 2х+ 3(х+6) км, що за умовою задачі дорівнює 38 км. Складаємо рівняння: 2х +3 (х+6) =38 2х+3х+ 18=38 5х=38-18 5х=20 х=20:5 х=4 Отже, швидкість пішки 4км/год, тоді швидкість на велосипеді 4+6=10 км/год. Перевірка 2*4+3(4+6)=38 (км), що відповідає умові задачі . Відповідь: 4 км/год.
Номер слайду 11
Задачі на рух дуже зручно і швидко розв’язувати за допомогою рівнянь, методом складання таблиці та поступовим її заповненням. t (год) S (км) 1-й вид руху 2-й вид руху
Номер слайду 12
2 х + 3 (х + 6) = 38
Номер слайду 13
Творче завдання: складіть задачу і рівняння до неї за даними таблиці: t (год) s (км) Разом 280 км Мотоциклом x 5 5х автомобілем х + 30 2 2(х+30) 5 х + 2 (х +30) = 280
Номер слайду 14
Фізкультхвилинка Щоб задачі розв’язати На хвилинку треба встати Руки в боки, підтягнулись, Вліво, вправо повернулись, Нахиляємось вперед, Прогинаємось назад. Руки в кулачки узяли Свої пальці розім’яли. Головою покрутили, Скільки вистачить вам сили. Пострибали, як зайчата, Маршируємо, як солдати. Наче птах увись злітаємо, Потягнулись… і – сідаємо.
Номер слайду 15
t(год) s (км) За течією 28 + х 1,4 1,4 (28 + х) шлях на 2,2 км менший Проти течії 28 – х 1,7 1,7 (28 – х) Нехай х - це швидкість течії річки.
Номер слайду 16
Подорожуючи, Маша і Ведмідь 5 год. їхали на велосипеді 3 год. І йшли пішки, причому пішки вони йшли на 5 км/год повільніше, ніж їхали на велосипеді. З якою швидкістю йшли герої мультфільму, якщо всього вони подолали 81 км?
Номер слайду 17
Молодці! Попрацювали гарно. Тож бажаю успіхів у подальшому вивченні математики і запишіть завдання для домашньої роботи.