Узагальнити знання уміння і навички з теми „Електричний струм", розвивати здібності дітей логічно мислити, вміння знаходити вихід із різних практичних ситуацій.
I. Організаційна частина. 1. Перевірка готовності учнів до уроку. 2. Оголошення теми уроку. 3. Зачитати девіз уроку. 4. Оголосити мету уроку. 5. Завдання уроку: а) закріпити знання про електричний струм і його властивості; б) практично розв'язати задачі різних видів по темі „Електричний струм"; в) перевірити вивчене шляхом самостійної роботи.
Перше завдання „Мозковий штурм". 1. Що називають електричним струмом? (упорядкований рух заряджених частинок). 2. Що потрібно створити в провіднику, щоб у ньому виник і існував струм? ( потрібно створити в ньому електричне поле) 3. Які бувають дії струму? (теплова, хімічна, світлова, механічна, магнітна). 4. Скільки полюсів має джерело? (джерело має два полюси).
5. З чого складається електричне коло? (джерело струму, системи з'єднувальних пристроїв і клерувальних пристроїв, споживача електричної енергії). 6. Без якого з цих елементів електричного кола можна освітити приміщення? (приладів регулювання). 7. Від якого полюса джерела струму і до якого прийнято вважати напрям струму? (від позитивного до негативного). 8. У яких випадках потрібно враховувати напрям струму? ( при хімічній та магнітній дії струму при підключенні вимірювальних приладів, електродвигунів). 9. За однакового значення сили струму електрична лампочка міської електромережі дає більше тепла і світла ніж лампочка кишенькового ліхтарика. Чим це пояснюється? ( N2 < N1, а тому різна робота електричного струму). 10. Чому вольтметр вмикають в електричне коло паралельно певним ділянкам цього кола, а не послідовно, як амперметр? (напруга на різних ділянках електричного кола різна і вимірюється саме на кінцях провідників чи споживачів електричної енергії)
Четверте завдання „Самостійна робота”. 1. Виконання тестових завдань 2. Завдання „Чи знаєте ви іноземну мову?” Кожній команді потрібно написати у стовпчик російський переклад термінів, що використовуються в темі «Електричний струм»: Вимикач => Виключатель Струм => Ток Амперметр => Амперметр Опір => Сопротивление Електрон => Електрон Вольтметр => Вольтметр Джерело струму => Источник тока Провідники => Проводники Напруга => Напряжение
Завдання „Подорож рідною країною” Рядки з назвами міст України. За першими літерами назв певного стовпчика потрібно скласти назву одного з вимірювальних приладів, що використовуються для визначення таких характеристик електричного струму, як сила струму, напруга, а також для вимірювання часу. Примітка: Літера «Є» можна читати і використовувати, як «Е» Єнакієве Одеса Київ Алушта Вінниця Нікополь Мелітополь Євпаторія Ровеньки Ромин Миргород Умань Рівне Львів Івано-Франківськ Євпаторія Рівне Енергодар Первомайськ Трускавець Очаків Тернопіль Тернопіль Миколаїв Миргород Донецьк Суми АМПЕРМЕТР ВОЛЬТМЕТР СЕКУНДОМІР
ПІДСУМОК УРОКУ. На початку уроку ми ставили завдання. Як ви думаєте чи реалізували ми на уроці поставлені завдання? Учениця: Я вважаю, що ми реалізували поставлені завдання на початку уроку. Виконуючи завдання «Мозковий штурм»,ми повторили теоретичний матеріал по темі «Електричний струм», тому що без теоретичних знань не можливо розв'язувати задачі. Ми повторили формули,які вивчали в даній темі. Це завдання допомогло нам при розв'язуванні вправ. Навчилися розв'язувати експериментальні задачі Складати електричні кола та випробовувати його дії. Застосовуючи етапи розв'язування задач та формули ми розв'язували задачі по темі «Електричний струм». Виконали самостійну роботу, тестові завдання за різними рівнями.
ПІДСУМОК УРОКУ. Так свої завдання поставлені на початку уроку реалізували. І впевнились в то му, що: Одержав завдання - застосовуй до справи, тобто знаючи теоретичний матеріал і формули ви розв'язували поставлені перед вами завдання, а Знання без справи - важка ноша. Кожний із вас за свою працю на уроці отримає оцінку. Мозковий штурм. Складанні електричного кола. Складанні формул. Розв'язання задачі біля дошки Розв'язання задач у групах. 3а виконання самостійної роботи отримаєте оцінки. Дякую за участь на уроці. Ви сьогодні молодці.