Мета: Повторити матеріал, вивчений на попередніх уроках. Продовжити формування навички розв’язувати задачі на обчислення площі трикутника, чотирикутника. Розвивати критичне мислення учнів в процесі розв’язування практичних задач. Урок геометрії 9 клас Тема: Розв’язування задач на знаходження площі трикутника
Номер слайду 2
Урок геометрії 9 клас X y 900 1800- A B C a b c 00 sin >0
cos >0 sin >0
cos <0 Якщо R=1,то чисельно sin = у, cos = х Тригонометричні функції
Номер слайду 3
0 - 0 1
900 1 - ctg x 1 0 tg x 1 cos x 0 sin x
600
450
300
00 градус функція Значення тригонометричних функцій кутів першої чверті
Номер слайду 4
sin(1800-a)= sin a
cos(1800-a)=- cos a cos (900-a) = sin a
sin(900-a) = cos a sin a+cos a=1
tg a ctg a=1
2 2 Тригонометричні тотожності
Номер слайду 5
А В С а с b Теорема синусів та наслідки з неї
Номер слайду 6
A B C a b c Теорема косинусів і наслідки з неї
Номер слайду 7
M N K MNK
MK=10cм,MN=12cм, MKN=600 Знайти: KN, KMN, MNK < < < Розв’язування трикутників Дано:
Номер слайду 8
A B C O D ABC, вписаний в коло.BD-висота, BD=7cм, AC=10cм, ACB = 600 Знайти :ОР Р Дано: Розв’язування трикутників
Номер слайду 9
А В С h Площа трикутника Площа трикутника
Номер слайду 10
d А В d о С D 1 2 Площа чотирикутника Площа паралелограма дорівнює добутку двох його суміжних сторін на синус кута між ними: S=a b sin A Якщо відомі діагоналі довільного чотирикутника і кут між ними, то площа чотирикутника дорівнює півдобутку його діагоналей на синус кута між ними:
Номер слайду 11
2см 3см 7см 6см Розв’яжи задачу: 1. Знайти площу трикутника, якщо дві сторони і кут між ними дорівнюють відповідно: 2 см, 3см і 300 2. Обчислити площу паралелограма, якщо суміжні сторони паралелограма і кут між ними дорівнюють відповідно: 6см,7см і 1500.
Номер слайду 12
Вчені Індії зводили розв’язування будь-яких трикутників до розв’язування прямокутних трикутників і не вимагали теорему синусів і косинусів.
Номер слайду 13
Теорема синусів була доведена лише в одинадцятому столітті видатним астрологом Аль Біруні. Теоремою синусів користувалися, починаючи з ХVI століття і європейські математики.
Номер слайду 14
Словесно теорема косинусів була вперше сформульована французьким математиком Француа Вієтом в ХVI столітті. Вієту належить виведення формули для синусів (або хорд) і косинусів кратних дуг. Великих успіхів досяг вчений у геометрії.
Номер слайду 15
Підсумок уроку та повідомлення домашнього завдання Зверніться до тих завдань, які ми ставили на початку нашого уроку. Як ви думаєте, чи досягли ми поставленої мети? Проаналізуйте ситуації уроку. Що допомагало вам досягти успіху, щоб взяти це як рецепт на інші уроки, в повсякденне життя. Домашнє завдання: Завд.9 №4,5,6(б).