Розвиток навичок керування емоціями, використання технік відновлення
Номер слайду 2
Емоції — психічні стани і процеси в людини; це відповідні реакції на зовнішні та внутрішні подразники, які проявляються у вигляді задоволення або незадоволення, радості, страху, гніву тощо. В емоціях виявляється позитивне або негативне ставлення людини до навколишнього світу.
Номер слайду 3
Людина не лише сприймає навколишні предмети і явища — у неї формується певне ставлення до них. Спілкування з іншими людьми, природа, твори мистецтва, наука, власна праця — все це викликає у неї різні переживання: любов, радість, повагу, захоплення, горе, гнів, страх. Без емоцій неможлива цілеспрямована діяльність людини. Ще давній філософ Спіноза звернув увагу на те, що емоції "... збільшують або зменшують здатність самого тіла до дії". Американський фізіолог У. Кеннон підкреслював мобілізуючу роль емоцій, які приводять організм у стан готовності до затрат енергії: "Припинення Діяльності травних органів, що звільняє запаси енергії для інших частин організму, прилив крові від шлунку до органів, які беруть участь у м'язовій діяльності; збільшення сили серцевих скорочень; глибоке дихання; розширення бронхів; швидке відновлення працездатності втомленого м'яза... — усі ці зміни безпосередньо слугують для того, щоб пристосувати організм до інтенсивної затрати енергії, яка може бути потрібна на час страху, люті й болю".
Номер слайду 4
Емоційний інтеле́кт — група ментальних здібностей, які беруть участь в усвідомленні та розумінні власних емоцій і емоцій навколишніх людей. Особи з високим рівнем емоційного інтелекту добре розуміють свої емоції і почуття інших людей, можуть ефективно керувати своєю емоційною сферою, і тому в суспільстві їхня поведінка більш адаптивна і вони легше досягають своїх цілей у взаємодії з оточенням
Номер слайду 5
Структура емоційного інтелекту:саморозуміннякомунікативний потенціаладаптаційні здібностіантистресовий потенціалоптимістичність
Номер слайду 6
Вправа Мій портрет у променях сонцяна аркуші паперу намалюйте сонце. В центрі сонячного кола напишіть своє ім'я, а вздовж променів власні позитивні риси характеру.
Номер слайду 7
Вправа «Мої реакції на різні події»- Сьогодні ми будемо говорити про різні реакції, які можуть бути у дітей, після різних подій. Це нормально відчувати себе по різному, навіть мати тяжкі й неприємні почуття. - Давайте оговоримо емоції які викликала попередня вправа- що ви відчували? (радість, задоволення, цікавість …) - приємні відчуття. Зараз ви про це сказали. Словами.- А як ці почуття можна показати за допомогою міміки та жестів?- А згадайте не зовсім приємні ситуації …. – що можна відчувати? (злість, образу, роздратування ….)- Ви часто, коли пишете SMS або відправляєте повідомлення у Контакті користуєтеся смайликами. -Давайте зараз спробуємо розпізнати емоції по картинкам:
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Гра крокодилемоції та почуття
Номер слайду 10
Психологічні ресурси — це якраз ті емоції, які ми відчуваємо, коли дозволяємо собі похвалити себе, проаналізувати власну поведінку та виявити свої перемоги.
Номер слайду 11
Психологічні ресурси — це:особистісні властивості й здібності, що є для людини цінними та допомагають адаптуватися до стресових ситуацій й долати їх;сили характеру, що дають змогу реалізовувати чесноти;засіб, умови перетворення, знаходження і розкриття яких приводить до доступу до максимальної реалізації потенціалу особистості, повноцінному і автентичному існуванню. Якщо говорити про ресурси метафорично, то можна уявити, що ви потрапили на безлюдний острів, але маєте певну сокиру, вудочку, снасті для риболовлі і так далі. Психологічними ресурсами в такому випадку будуть ваші знання про те, як використовувати ці інструменти, ваша готовність та впевненість в тому, що ви впораєтесь.
Номер слайду 12
Види психологічних ресурсів. Особистісні (риси характеру). Тілесні (здатності вашого тіла). Ресурси навколишнього середовища (взаємодія з природою). Культурні та історичні (наприклад, народні традиції). Образні (наприклад, наші спогади про приємні моменти).
Номер слайду 13
4 фактори, які сприяють відпочинку та відновленню релаксація (стан розслаблення);контроль (здатність контролювати який час кому й куди приділяти);успішне хобі;зміна виду діяльності
Номер слайду 14
Вправа «На березі річки»Сядьте зручно, заплющіть очі. Згадайте щось негативне, якусь неприємну для вас ситуацію. Уявіть, що перед вами річка. Ви берете цю ситуацію у вигляді картинки, «садите» її на кораблик і відштовхуєте від себе. Поспостерігайте за корабликом, як він пливе. Може бути, що він повернеться до вас знову. Може, він принесе іншу картинку чи фразу? Якщо вона вам не подобається, відштовхніть кораблик, хай пливе від вас…. Ви бачите, як його підганяє хвиля, він все далі й далі від вас ……. ви бачите маленьку крапочку, яка зникає вдалині …. Уявіть, що над вами світить сонце…. Його тепло розходиться по вашому тілу…, наповнює його енергією… ви стаєте сильнішими, розумієте, що саме ви зможете впоратися із ситуацією, яка стоїть перед вами …. Тепер ви впевнені в собі і зможете перебороти все, що стоїть на вашому шляху … На рахунок «3» - розплющіть очі.
Номер слайду 15
Питання для обговорення:- Що ви відчували під час виконання цієї вправи?- Які почуття у вас виникли після цієї вправи?- Який у вас зараз настрій?
Номер слайду 16
І наостанок ми дізнаємось з якими емоціями закінчуємо нашу роботу. Давайте виразимо їх кольором