Презентація "розвиток критичного мислення учнів на уроках в НУШ"

Про матеріал
Презентація допоможе зрозуміти роль розвитку критичного мислення учнів в новій українській школі.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розвиток критичного мислення учнів на уроках в НУШ Підготувала Разгільдєєва Любов Василівна старший вчитель, вчитель початкових класів Марганецького ліцею № 9

Номер слайду 2

Однією із технологій, що допомагає учню не тільки засвоїти певний обяг знань, а й сприяє розвитку його особистісних якостей, є технологія формування та розвитку критичного мислення. Критичне мислення відноситься до основних навичок XXІ століття. Критичне мислення – модель для навчання й виховання громадян суспільства майбутнього. Наталя Вукіна

Номер слайду 3

* аналізувати, порівнювати, синтезувати, оцінювати інформацію з будь-яких джерел; бачити проблеми, ставити запитання; висувати гіпотези та оцінювати альтернативи робити свідомий вибір, приймати рішення та обґрунтовувати його. КМ – це комплекс мисленнєвих операцій, що характеризується здатністю людини:

Номер слайду 4

* * Процес прозвитку критичного мислення проходить три фази: актуалізацію, усвідомлення змісту та рефлексію. До кожної з них відносять певні прийоми та технології. Наприклад, на фазі актуалізації найчастіше вчителі застосовують асоціативний кущ, мозкову атаку, передбачення ( за звуками, прислів’ями, малюнками) та ін. На фазі усвідомлення змісту – дискусія в парах, групах, порушена послідовність, метод «Прес», «Знаємо-Хочемо дізнатися-Дізналися», «Джигсоу» (Мозаїка), різнокольорові капелюшки Боно та ін. На фазі рефлексії – вільне письмо(есе), складання сенканів, діаграма Венна, обери позицію, мікрофон та ін.

Номер слайду 5

* * Навчити учнів мислити критично з першого уроку фактично неможливо. Критичне мислення формується поступово, воно є результатом щоденної роботи вчителя й учня, з уроку в урок, з року в рік.

Номер слайду 6

* * На своїх уроках застосовую наступні методи й прийоми розвитку критичного мислення: Асоціативний кущ Мозковий штурм Сенкан Діаграма Вена Фішбоун Кубик Блума Сторітелінг П’ятихвилинне есе «Займи позицію» Метод «Прес», «Мікрофон» та ін.

Номер слайду 7

Асоціативний кущ асоціації асоціації асоціації асоціації асоціації КЛЮЧОВЕ ПОНЯТТЯ

Номер слайду 8

* * Асоціативний кущ 7 Сім нот Сім кольорів у веселки Сім днів тижня «Вовк і семеро козенят» Сім’я Сім чудес світу Активізація роботи класу під час вивчення теми «Число і цифра 7»

Номер слайду 9

* * Мозковий штурм Допомагає учням відтворити інформацію, з якою вони ознайомилися або вивчали раніше. Його мета: одержання великої кількості ідей за короткий проміжок часу, визначення рівня засвоєння матеріалу.

Номер слайду 10

Кола Вена (Діаграма Вена) ВІДМІННЕ ВІДМІННЕ СПІЛЬНЕ

Номер слайду 11

Кола Вена (Діаграма Вена) НАРОДНА КАЗКА Автор – народ. Є різні варіанти казки. ЛІТЕРАТУРНА КАЗКА Є автор – письменник-казкар. Зміни в текст не вносяться. Про людей, про тварин, вигадані події, чарівні предмети, любов, добро, дружба перемагають зло До теми «Дивосвіт літературної казки» в 4 класі

Номер слайду 12

П'ятихвилинне есе Есе-літературний жанр прозового твору невеликого обсягу й вільної композиції. Воно виражає індивідуальні враження й міркування автора.

Номер слайду 13

* * Сенкан Сенкан – це вірш, що складається з п’яти рядків. А ще це один з найвідоміших та найдієвіших навчальних прийомів, який дуже подобається учням.

Номер слайду 14

Сенкан Сенкан Шевченко видатний український писав малював творив майстер поетичного слова Геній

Номер слайду 15

* * Математика Цікава, пізнавальна. Доводить, навчає, переконує. Математика – цариця всіх наук. Урок.   Сім’я Дружна, рідна. Згуртовує, радіє, розмовляє. Це мої найрідніші люди. Родина.     Природа Красива, чарівна. Милує, вабить, захоплює. Мій куточок для відпочинку. Диво. Калина Червона, ніжна. Росте, чарує, пишається. Найгарніша рослина в садку. Символ України.   Казка Чарівна, розумна. Навчає, виховує, веселить. Вчить, як на світі жить. Добро.   Козак Сміливий, сильний. Воює, захищає, навчає. Любить свою рідну землю. Воля.

Номер слайду 16

* * Бібліотечний урок до дня народження Василя Сухомлинського

Номер слайду 17

* * Робота в групах. Складання сенканів про пори року.

Номер слайду 18

* * Кубик Блума Кубування є методом навчання, який полегшує розгляд різних сторін теми. На гранях кубика можуть бути різні написи щодо напряму мислення або письма.

Номер слайду 19

* *

Номер слайду 20

Метод «Прес» Висловлюємо думку Я вважаю… Пояснюємо причину Тому що… Наводимо приклад Наприклад… Формулюємо висновок Отже…

Номер слайду 21

* * Цей метод дозволяє розвивати навички роботи з інформацією та вміння ставити і вирішувати проблеми. В основі Фішбоуна — схематична  діаграма в формі рибного скелету. Фішбоун дає можливість організувати роботу в парах або групах,  розвиває критичне мислення. Фішбоун

Номер слайду 22

* *

Номер слайду 23

Сторітелінг Один із найбільш простих та швидких шляхів встановлення контакту між вчителем та учнями, засіб утримання їх уваги. Сторітелінг – це творча розповідь. Обов’язковими компонентами такої розповіді мають бути самостійно створені дитиною нові образи, ситуації, дії. При цьому учні використовують свій набутий досвід, знання, але по-новому комбінують їх. Особливо метод сторітелінгу допомагає у роботі з дітьми, які мають особливі освітні потреби. * *

Номер слайду 24

Мандри Листочка На високому каштані ріс листочок. Про нього всю весну і літо турбувався батько-каштан. Аж ось настала осінь. Листочки почали потихеньку опадати на землю. Вони кружляли у повітрі і тихо засинали на землі. Лише один залишився на дереві. Сумно йому стало. Вирішив він податися з вітерцем у мандри. Відірвався від гілки і полетів. Подорож була недовгою, але цікавою. Він побачив море, океан, ліси і гори. З Вітерцем було весело летіти все далі і далі. І так вони долетіли аж до Північного полюсу. Листочку стало холодно. Він попросив, щоб Вітерець відніс його додому. Повернувся листочок, а всі дерева вже вкриті снігом. Він тихенько ліг до своїх братиків і сестричок та заснув. (Івашко Анна)

Номер слайду 25

ПРИГОДИ СНІЖИНКИ   Жила-була Сніжинка. Вона дуже любила гуляти по синьому небу. Одного зимового дня вона спустилася на дах будинку і роздивлялася все навкруги. Потім побачила дівчинку і спустилася на її руку. Дівчинка розглядала малесеньку сніжинку і дивувалася її тонким рученяткам. Сніжинка була дуже гарною. Дівчинці вона сподобалась. Та раптово налетів вітер і поніс сніжинку в небо. (Ахунова Олеся) * *

Номер слайду 26

* * Отже, критичне мислення допомагає: -розвинути вміння сприймати інформацію, аналізувати її; -мати особисту незалежну думку, вміти її відстоювати; -формувати пізнавальний інтерес та внутрішню мотивацію до цілеспрямованого навчання; -застосовувати здобуті знання на практиці.

Номер слайду 27

Такі учні будуть націлені на розвиток і творчість.

Номер слайду 28

* * Список використаної літератури Бєлкіна-Ковальчук О. В. Формування критичного мислення учнів початкових класів у процесі навчання: теорія навчання. /Луцьк: Волин. держ. ун-т ім. Лесі Українки, 2006. – 215 с. Вукіна Н.В., Дементієвська Н.П. Критичне мислення. Як цього навчати./ Харків: Основа, 2007. – С.7-9. Пометун О., Сущенко І. Путівник з розвитку критичного мислення в учнів початкової школи.// Київ, 2018, 96с.  Стіл Дж., Мередит К., Темпл Ч. Методична система “Розвиток критичного мислення у навчанні різних предметів. / Посібники I-VIII. – Науково-методичний центр розвитку критичного та образного мислення “Інтелект”, 1998. Тягло О. В. Критичне мислення: навч. посіб. / О. В. Тягло. – Х.: Вид. група «Основа», 2008. – 189 с.  

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Nikulina Svetlana
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Пов’язані теми
Педагогіка, Презентації
Додано
12 грудня 2023
Переглядів
931
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку