Презентація сприятиме поглибленню знань педагогів про основи критичного мислення;
допоможе набути практичного досвіду використання деяких прийомів ТРКМ;
намітити шляхи використання ТРКМ у власній педагогічній діяльності.СТАДІЇ ТРКМІІІ. Рефлексія. Цілісне осмислення;узагальнення отриманої інформації; закріплення нових знань і активна перебудова уявлень у відповідності з новою інформацією;Вироблення відповідного ставлення до матеріалу, що вивчається, виявлення ще незнаного;Аналіз всього процесу вивчення матеріалу; обмін думками.
ПРИЙОМ «ШІСТЬ КОЛЬОРОВИХ КАПЕЛЮШКІВ»{35758 FB7-9 AC5-4552-8 A53-C91805 E547 FA}Група«Білі капелюхи»збирає факти: цікавиться історією явища, оприлюднює статистику;У цьому режимі мислення нас цікавлять лише факти. Ми задаємося питаннями про те, що ми вже знаємо, яка ще інформація нам необхідна і як нам її отримати. Група«Чорні капелюхи»Дозволяє дати волю критичним оцінками, побоюванням й обережності. Вона захищає нас від нерозважливих і непродуманих дій, вказує на можливі ризики і підводні камені.
ПРИЙОМ «ШІСТЬ КОЛЬОРОВИХ КАПЕЛЮШКІВ»{35758 FB7-9 AC5-4552-8 A53-C91805 E547 FA}Група«Жовті капелюхи»аналізує явище з позитивного боку, шукає виправдань, пояснень, складає перелік корисних якостей. Група«Червоні капелюхи»висвітлює проблему на рівні почуттів та емоцій, захоплень або співчуттів.
ПРИЙОМ «ШІСТЬ КОЛЬОРОВИХ КАПЕЛЮШКІВ»{35758 FB7-9 AC5-4552-8 A53-C91805 E547 FA}Група«Зелені капелюхи»Перебуваючи під зеленим капелюхом, ми придумуємо нові ідеї, модифікуємо вже існуючі, шукаємо альтернативи, досліджуємо можливості, взагалі, даємо креативності зелене світло. Група«Сині капелюхи» робить висновки, підбиває підсумки, узагальнює, висловлює пропозиції, рекомендації, дає практичні поради – що робити з цим далі?
ДОСЯГНЕННЯ В РОБОТІпідвищення мотивації навчання; забезпечення активної навчальної діяльності та обробки інформації; активізація самоосвітньої діяльності учнів;зростання інтересу до предмета; підвищення культури усного і писемного мовлення школярів; розвиток соціальної та громадянської компетентностей.
ПРОБЛЕМИ В РОБОТІприйоми технології потребують значної кількості часу для підготовки учнів та вчителів;за великий проміжок часу розглядається невеликий обсяг інформації; застосування технології у конкретному класі може не давати належного результату; контроль учителя над глибиною вивчення матеріалу зменшується; проблемою може бути дисципліна на уроці; результати роботи учнів менш передбачувані.