Презентація "Розвиток навичок стресостійкості і психологічного відновлення"

Про матеріал
Презентація до заняття для дітей 8-11 класу та педагогів з практичними рекомендаціями, порадами, описом технік самодопомоги
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розвиток навичок стресостійкості і психологічного відновлення

Номер слайду 2

Що ми знаємо про стрес?Що таке стресостійкість?Які є засоби психологічного відновлення?

Номер слайду 3

Стрес (від англ. stress — напруга, тиск) — неспецифічна реакція організму у відповідь на дуже сильну дію (подразник) зовні, яка перевищує норму, а також відповідна реакція нервової системи. Термін «стрес» у фізіологію та психологію вперше ввів у 1932 році Волтер Бредфорд Кеннон у своїх класичних роботах з універсальної реакції «боротись чи втікати»

Номер слайду 4

Реакція на стрес — це те, як наше тіло звикло поводитися у стресових ситуаціях. Зазвичай у цей момент ви не можете повністю усвідомлювати свої дії. Таких реакцій є три: бий, біжи, завмри. Загалом стресова реакція — це несвідомий захисний механізм, який дає змогу оцінити ситуацію та запускає низку фізіологічних процесів, які відповідають за виживання. Реакція «Боротьби або втечі» (також звана гіперзбудженням, або гострою реакцією на стрес) — фізіологічна реакція, що виникає у відповідь на небезпечну подію, фізичну травму або загрозу для життя. Коли ж боротьба або втеча не можлива в людини спрацьовує реакція замри

Номер слайду 5

Рівні стресу. Незалежно від того, чи є джерело стресу фізичним або психічним, в організмі відбуваються зміни, які можна розділити на три рівні:-соматичні показники: тахікардія, розширення зіниць, чергування відчуття жару і холоду, сплутаність думок;-психологічні показники: нервозність, запальність, недовірливість, почуття небезпеки, депресія, пригніченість;-поведінкові показники: погіршення або повна втрата апетиту, дратівливість, що чергується плачем, безсоння, панічні атаки, зниження працездатності.

Номер слайду 6

Ознаки негативного впливу стресу на організм. Для того, щоб вчасно виявити негативний вплив стресу на організм потрібно «прислухатися» до власного тіла і звернути увагу на прояв таких симптомів як: Втрата волосся;Постійні захворювання та загострення хронічних захворювань;Запаморочення;Відчуття сухості в роті;Порушення сну;Різкі емоційні зміни;Біль в м’язах та кінцівках;Розлади травлення;Слабкістьнапади агресії, гніву, дратівливості;перепади настрою;занепад сил, втрата інтересу до життя;зниження уваги, розуміння, здатності навчатися, запам’ятовувати, ви­словлювати думки;постійний головний біль;втрата впевненості у собі, неврози;порушення серцевого ритму; зниження працездатності;постійно пригнічений емоційний стан

Номер слайду 7

позитивний вплив стресу на організм людинизбільшується секреція адреналіну і відбувається емоційний струс, що може змусити людину на короткочасні активні, продуктивні дії, які направлені на усунення причини стресу;прагнення позбутися неприємного емоційного стану може сприяти налаго­дженню більш близьких стосунків з оточуючими, до яких людина зверта­ється по допомогу;якщо людина успішно долає стрес, це підвищує її самооцінку і допомагає набути впевненості в собі.

Номер слайду 8

Звідки з'являється стрес. Перевантаження в навчанні;Конфлікти з вчителями, однокласниками;Неможливість самореалізації;Непорозуміння з батьками та друзями;Фінансові питання;Втрата близької, рідної людини;Зовнішні чинники, які ми не можемо контролювати;Загроза життю.

Номер слайду 9

У боротьбі з кризами та стресами нам допомагає психічна властивість, а саме – стресостійкість. Вона є необхідною властивістю, яка дозволяє зберегти фізичне та психічне здоров'я.

Номер слайду 10

Стресостійкість собистості – здатність людини адекватно переносити напружену або нестандартну ситуацію, не занурюючись у стан стресу. Стресостійкість, ще можна назвати емоційна стійкість особистості. Одні і ті ж стресори по-різному впливають на різних людей.

Номер слайду 11

Для розвитку боротьби із стресом Необхідно задіяти усі ресурси людського організму та особистості: -фізичну активність,-правильне харчування,-духовний розвиток,-використання гумору. Це дозволяє активізувати здатності людини до її відновлення.

Номер слайду 12

Читання різної літератури: книг, статей. Створення інформаційного поля дозволяє усвідомити, що твої переживання та труднощі не унікальні, “нормальні” в ситуації, що склалася, і це дає можливість здійснити самопідтримку.

Номер слайду 13

стресостійкість можна і потрібно розвивати, проте це сукупність особистісних рис людини, тому, кожен з нас має різний рівень стресостійкостіА впливають на цю психологічну властивістьнизький рівень тривожностіадекватна самооцінка. Внутрішній локус контролю (ти відповідаєш за своє життя)здатність до саморегуляціївнутрішня мотивація

Номер слайду 14

Поради які підсилять здатність відновлювати психологічний ресурс• Тримайте емоції під контролем;• Проговорюйте свої страхи;• Обмежуйте кількість токсичних контактів;• Дотримуйтесь інформаційної дієти;• Зрозумійте, що зміни — природна річ;• Зробіть чіткий план на день;• Подумайте про свої пріоритети;• Вчіться самопізнанню;• Формуйте позитивне уявлення про себе;• Ставтеся до себе з гумором;• Беріть паузу, зупиняйтеся;• Дивіться у перспективі;• Дбайте про себе;• Виробляйте щоденні корисні звички.

Номер слайду 15

Заземлюємося. Дуже ефективна практика, яка потребує зовсім небагато часу. Вона допомагає перемкнутися з емоцій до дій. Опанувавши її, ви можете впоратися з тривогою і навіть панічними атаками. Спробуйте перенести фокус на те, що є навколо вас тут і зараз, поверніться до життя:– Назвіть кілька предметів, які бачите; те, що чуєте; до чого можете доторкнутися; що посмакувати або понюхати.– Опишіть приміщення навколо себе.– Розкажіть, де ви перебуваєте, хто поруч з вами, що ви робите. Спробуйте застосувати цю техніку, коли ви спокійні, робите щось із хатніх справ або чекаєте на когось. Така практика зробить повсякденні заняття цікавішими, і вам буде значно легше використовувати її пізніше у складніших ситуаціях.

Номер слайду 16

Знімаємося з «гачка» «Гачки» – це важкі думки і почуття, які часом можуть зачіпати нас. Звинувачення інших, різкі судження про себе, плекання страхів щодо майбутнього тощо – все це вони. Як відчепитися від таких «гачків»?– Зверніть увагу на свої думки та відчуття. Усвідомте, що вони відволікають вас. – Спробуйте подумки їх назвати, наприклад: «У мене зʼявилася важка думка», «Я відчуваю гнів», «Я повертаюся у неприємні переживання в минулому», «Зараз мені страшно за майбутнє» тощо.– Скеруйте увагу на те, що ви робите зараз, і застосуйте техніку заземлення.

Номер слайду 17

Діємо згідно зі своїми цінностями. Цінності вказують нам на те, якими людьми ми хочемо бути, як ставимося до себе й інших, в який спосіб прагнемо досягати цілей. Зараз багато цілей можуть здаватися недосяжними, утім в наших силах продовжувати жити згідно з цінностями. Чому це важливо? Бо з цінностей витікають дії: те, що ми можемо робити і говорити щодня.– Оберіть найважливіші для вас великі цінності, наприклад: «бути добрим і турботливим/доброю і турботливою», «допомагати іншим».– Потім оберіть одну маленьку дію, яку ви можете втілювати в життя згідно з цими цінностями. – Складіть план простих дій, які ви можете втілити вже завтра або наступного тижня. Що ви зробите? Що скажете? Навіть найменші дії важливі! Памʼятайте, є три способи реагувати на будь-яку складну ситуацію:1. Піти від неї.2. Змінити те, що можна змінити; прийняти біль того, що не можна змінити і жити згідно зі своїми цінностями.3. Здатися і відмовитися від цінностей.

Номер слайду 18

виявляємо доброту. У будь-якій ситуації важливо бути добрим передусім до себе. Це дає більше енергії, щоби допомагати собі й іншим. Недобрі думки про себе можуть з’являтися у важкі часи – це нормально, утім не можна дозволяти їм травмувати вас. Тож важливо визначати такі думки і називати їх.1. Спробуйте обрати погану думку про себе. Наприклад, «у мене нічого не виходить», «я невдаха».2. Визначте, що це є. Наприклад, «це – недобра думка» або «це – різке судження про мене».3. Далі скажіть подумки: «Я звертаю увагу на недобру думку» або «Я звертаю увагу на різке судження».4. Застосуйте техніку заземлення. Це допоможе вам вийти з потоку емоцій і повернутися в усвідомлення вашого «зараз».5. Спробуйте також поговорити з собою по-доброму: «Це важко, але я тримаюся», «Я все ще можу піклуватися про себе й інших». Згадайте, наскільки легше долати труднощі, коли хтось підтримує вас і виявляє доброту. Чом би не стати такою людиною для себе?

Номер слайду 19

Створюємо простірІноді відігнати від себе важкі думки та почуття не вдається. У такому випадку спробуйте створити для них простір. Для того, щоби опанувати цю техніку, уявіть, що почуття і думки подібні до погоди, а ви – наче небо для неї. Якою суворою не була би погода, у неба завжди є для неї простір, і погода ніколи не заподіє небу болю або шкоди. Рано чи пізно, погода завжди змінюється. Наші почуття змінюються також, тож ми можемо навчитися бути небом для «поганої погоди» наших думок і не травмуватися об них.1. Зверніть увагу на важку думку чи почуття і спостерігайте за ними з цікавістю. Зосередьтеся на них. Уявіть, що ваші болісні відчуття – це якийсь предмет (подумайте про його розмір, форму, колір і температуру (наприклад, холодна важка коричнева цеглина).2. Визначте і назвіть цю думку або почуття.3. Дозвольте почуттю чи думці приходити і йти як погоді. Дихайте і уявляйте собі, як повітря проникає у ваш біль, обволікає його, створюючи для нього простір.4. Замість того, щоби боротися з думкою чи почуттям, дозвольте їм просто бути і проходити крізь вас наче погода, яка змінюється на небі. Якщо ви не будете боротися з погодою, у вас залишиться більше часу та енергії для включення в навколишній світ і важливі для вас справи.

Номер слайду 20

Дякую за увагу!

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Додано
25 жовтня 2023
Переглядів
1504
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку