Розвиток творчоїкомпетентності учнів третіх класів на уроках літературного читання
Номер слайду 2
Номер слайду 3
Критичне мислення має 5 характеристик. Це мислення самостійне. Це мислення узагальнене. Це мислення проблемне. Це мислення аргументоване. Це мислення соціальне.
Номер слайду 4
Мета даної технологіїРозвиток мислительних навичок учнів, необхідних не лише у навчанні, але й у реальному житті (вміння приймати зважені рішення, працювати з інформацією, аналізувати різні сторони явищ тощо).
Номер слайду 5
Вимоги до учнів. Розвивати впевненість у собі та розуміння цінності своїх ідей. Активно брати участь у навчальному процесі. Вміти ділитись своїми думками. Бути готовими як формулювати судження, так і утримуватися від них.
Номер слайду 6
Роль учителя в ТРКМНаправляє зусилля учнів у потрібне русло. Зіштовхує різні судження. Створює умови, які спонукають до прийняття самостійних рішень. Надає учням можливість самостійно робити висновки. Готує нові пізнавальні ситуації всередині вже існуючих.
Номер слайду 7
Основа ТРКМ – трьохфазна структура уроку. Актуалізація. Усвідомлення. Міркування. Встановлення рівня власних знань. Виявлення неточності, неправильності у знаннях. Активізація мислення учнів. Створення зацікавленості, спрямування на дослідження проблеми. Отримання нової інформації. Перевірка власного розуміння прочитаного, дослідженого. Роздуми, зародження нових знань. Постановка учнем нових цілей (завдань на перспективу).
Робота над прислів'ями. Людина без друзів, як дерево без коріння. Птах сильний крилами, а людина друзями.
Номер слайду 10
Асоціативний кущ. Гронування. Цей метод універсальний на всіх етапах уроку, зокрема під час активізації, в основній частині, як засіб перевірки знань. Учитель визначає тему одним словом, а учні згадують все, що виникає в пам’яті стосовно цього слова. Діти у групах фіксують на листочках свої думки. Потім відповіді виносяться у загальне коло, а вчитель записує відповіді у вигляді своєрідного «куща», який поступово «розростається».
Номер слайду 11
КроссенсІМЕННИКЦе візуальний асоціативний ланцюжок, який складається з 9 зображень, кожен з яких пов’язаний з попереднім і наступним зображенням, що в результаті з різних сторін розкриває певне поняття, явище або факт.
Номер слайду 12
Саморефлексія Чого чекаєте від сьогоднішнього уроку?Чого хочете навчитися?Що дізнатися?
Номер слайду 13
Вправа «Передбачення»За назвою. В. О. Сухомлинський «Кінь утік»За ілюстрацією
Номер слайду 14
Вправа «Читання оповідання в авторському кріслі»
Номер слайду 15
Номер слайду 16
Номер слайду 17
Номер слайду 18
Номер слайду 19
Технологія «Інтерв'ю»
Номер слайду 20
Вправа Скласти обіцянки друга
Номер слайду 21
Прийом «Снігова куля»«Герой» – потрібно швидко назвати персонажа твору.«Вчинки» – про вчинок героя.«Характеристика» – назвати слова, що його характеризують. «Висновок» – зробити висновок.
Номер слайду 22
Рефлексія Прийом «Три М»1. Назвіть момент з уроку, який вам вдався.2. Назвіть момент з уроку, який вам сподобався.3. Що хотіли б змінити на наступному уроці літературного читання?