«...Щоб відкрити перед учнями іскорку знань, учителю треба ввібрати море світла, ні на хвилю не відходячи від променів вічно сяючого сонця знань людської мудрості» В.Сухомлинський Головна мета застосування розвивального навчання на уроках спецпредметів – це домогтися максимального вивчення та засвоєння учнями нового матеріалу, отримання міцних знань. Мета навчання: підготовка висококваліфікованих кадрів, які не тільки досконало володіють професійними знаннями, але також проявляють високу інноваційну сприйнятливість і інноваційну активність.
На уроках предметів «Перкарська справа» , «Матеріалознавство», «Моделювання зачіски» використовую різноманітні методи, а саме : - робота в парах, карусель, робота в малих групах. - мікрофон; незакінчене речення; мозковий штурм; навчаючи – учусь; ажурна пилка; аналіз ситуації. - імітаційні ігри; розігрування ситуації за ролями; виробнича ситуація. - обговорення складних і дискусійних питань і проблем: займи позицію; зміни позицію; дискусія. - випереджаюче домашнє завдання, закріплення вивченої теми шляхом створення мультимедійних презентацій, робота з тестами, складання кросвордів
Завдання нетрадиційного уроку для мене: - відмова від шаблона, від рутини в проведенні; - максимальне залучення учнів до активної діяльності. Різні форми групової роботи; - не розважальність, а цікавість і захоплення як основа емоційного тону уроку; - розвиток функції спілкування; - прихована диференціація учнів з навчальних можливостей, здібностей і схильності.
На початку вивчення майже кожної теми даю учням випереджаюче завдання з метою їх глибшого оволодіння матеріалом з тієї чи іншої теми. наприклад – на уроці перукарської справи, тема «Фарбування волосся» , для ознайомлення з групами барвників та їх дією на волосся відведено 2 години, а інформації , яку необхідно учням знати велика кількість. Тому , напередодні вивчення теми видала учням домашнє випереджаюче завдання за темами «Інформація про барвник І групи», «Інформація про барвник ІІ групи», «Інформація про барвники ІІІ та ІV групи», «Окисники». Зібрану інформацію учні оформлюють у вигляді рефератів чи доповідей.
Для поглиблення вивчення тієї чи іншої теми , для зацікавленості та підвищення активності учнів пропоную створювати слайдові презентації наприклад – предмет матеріалознавство тема «Парфумерія». Учні отримали завдання для закріплення теми - створити слайдові презентації , в яких має бути відображено інформацію про види,склад, стадії запаху та різні фірми – виробники . Створюючи такі презентації учні перечитують велику кількість інформації , вчаться працювати в мережі інтернет. Крім того учні для закріплення тем складають кросворди , при цьому вчаться самостійності, творчо розвиваються.
„Естафета” Учні сидять по двоє за одним столом.Один ряд - це одна команда. Проводжу для закріплення теми. Один з них називає групу барвника, інший має швидко дати йому характеристику . Наприклад, перший учень каже: - барвник І групи відповідає другий. використовуються при освітленні , знебарвленні, меліруванні далі перший учень звертається до учня, що сидить за ним. - барвник ІІІ групи відповідає слідуючий учень і т.д.викоритовується для тонування волосся. Якщо учень затримується з відповіддю, він вибуває з гри і його замінює інший учень із тієї ж команди. Перемагає команда, яка чітко відповідає на запитання і в якій вибуло найменше учасників.
Гра „Зайди пару” Група ділиться на дві команди. Перша команда отримує картки з запитаннями, друга – картки з відповідями. Кожен має знайти свою половинку. наприклад:тема уроку «Технології виконання базових модельних жіночих стрижок на базі класичного «Каре» Картки з запитаннями 1.Який спосіб стрижки застосовується при виконанні стрижки “Боб каре”? 2. Які існують види градуювання? 3.Яка операція стрижки дозволяє надати об'єм волоссю? Картки з відповідями 1.Спосіб “Пасмо на пасмо” 2.Внутрішнє, зовнішнє 3. Філірування