Презентація "Сенсорне сприймання та сенсорна інтеграція"

Про матеріал
Сенсорне сприймання та сенсорна інтеграція, в чому різниця, яке значення у розвитку дитини з особливими освітніми потребами, корекційна робота, перелік ігор та вправ для розвитку та корекції сенсорної інтеграції
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вчитель-дефектолог Савіна О.С.

Номер слайду 2

Ми живемо у великому і різноманітному світі. Важливо розуміти, як бачить і сприймає світ дитина, на який орган сприйняття вона опирається. Сенсорна інтеграція – це обробка сигналів, подразників, які надсилаються від органів відчуттів, їх розпізнавання і упорядковування, формування знань. Чим досконаліше працюють сенсорні системи, тим точнішу інформацію отримує мозок видає більше адекватних відповідей. Сенсорна інтеграція: Це неусвідомлений процес, який відбувається в головному мозку. Організовує інформацію, яка отримана з допомогою органів відчуття. 3. Наділяє значенням відчуття, які ми сприймаємо, вибираючи потрібну інформацію. 4. Дозволяє усвідомлено діяти і реагувати на ситуацію, в якій знаходимося. 5. Формує базу для теоретичного навчання і соціальної поведінки. Е.Дж.Айрес,1959 р.

Номер слайду 3

В первые 7 лет жизни все дети развиваются в определенной последовательности . Отличаться может темп развития. Данный возраст играет ключевую роль для сенсорной интеграции. В этот период мозг наиболее чувствителен к принятию различных ощущений и их обработке. Сенсорні системи: зорова тактильна вестибулярна пропріоцептивна слухова нюхова смакова

Номер слайду 4

При проведенні діагностики порушення сенсорної інтеграції необхідно пам’ятати: Дитина не може зрозуміти і пояснити проблеми, так як процеси, які відбуваються у мозку, контролю не піддаються. Порушення проявляються у кожної дитини по різному. Научуванність і поведінка дитини дозволяють робити висновки про показники сенсорної інтеграції. Дитина може мати відхилення в роботі однієї сенсорної системи, інші можуть працювати нормально. Розрізняють гіпер і гіпочутливість до різноманітних сигналів.

Номер слайду 5

Ознаки порушення сенсорної інтеграції. Тактильна система Знижене сприймання Підвищене сприймання Шукає доторків, потреба доторкнутися до всього; Погано відчуває біль; Наносить сам собі пошкодження (щипає, кусає себе); Завжди тягне предмети в рот, щоб їх; Не любить, коли її обіймають боїться, коли до неї Несподівано доторкаються; Не дає причесати, помити чи постригти волосся; В стресовій ситуації знімає одяг;

Номер слайду 6

Вестибулярна система Знижене сприймання знаходиться в постійному русі; любить стрибати з високих місць; любить кататися на гойдалках; любить швидкі і неочікувані рухи; Підвищене сприймання спокійні ігри; рухається обережно; боїться висоти; часто втрачає рівновагу;

Номер слайду 7

Слухова і зорова системи Знижене сприймання не реагує на своє ім’я; любить гучну музику; розмовляє сама з собою; не бачить цілісну картину; Відчуває труднощі в розрізненні схожих між собою предметів ; Підвищене сприймання закриває вуха руками; боїться гучних і неочікуваних звуків; не може слухати і дивитися одночасно; боїться яскравого світла , закриває очі;

Номер слайду 8

Корекційна робота Корекція, основана на методах сенсорної інтеграції, будується на створенні умов для отримання дитиною достатньої сенсорної стимуляції. Мета: підсилити збалансованість і розвинути обробку сенсорних стимулів центральної нервової системи. Дана робота проводиться з дітьми з гіперактивністю, синдромом дефіциту уваги, затримкою психічного розвитку, порушеннями інтелектуального розвитку.

Номер слайду 9

Робота над покращенням сенсорної інтеграції здійснюється за такими напрямками: 1. В процесі спеціальних дидактичних ігор і вправ по сенсорному вихованню, направлених на розвиток сприймання просторових і якісних властивостей предметів і формування перцептивних дій. 2. В ході ігор і вправ, направлених на розвиток у дитини соціального сприймання: сприйняття людини, її дій, рухів, в тому числі мімічних і експресивних, сприймання самого себе і оточуючих однолітків. 3. В продуктивній діяльності – малювання, аплікація, ліплення, конструювання, ручна праця, іграх з водою. 4. Використання на заняттях різноманітних обтяжувачів, голчатих м’ячів, масажних рукавичок, губок та інших матеріалів з різною текстурою. 5. В повсякденному житті в процесі безпосереднього спілкування з дитиною. 6. На заняттях по розвитку мовлення (розвиток слухової уваги і зосередженості, орієнтація на обличчя, того хто говорить, мовленнєве наслідування), по музикальному вихованню, розвиток елементарних математичних уявлень, в ході фізичного і моторно-рухового розвитку. 7. Робота по розвитку сенсорного сприймання відбувається, як в процесі уроків, так і на позаурочних заняттях.

Номер слайду 10

Ігри і посібники для тактильної системи:

Номер слайду 11

Ігри і посібники для зорової системи: Всі ці ігри і матеріали використовуються для покращення зорового сприймання властивостей і якостей предметів, кольору, форми, розміру. Розвивають зорово-моторну координацію око-рука, око-нога. Значно покращують просторі уявлення, усвідомлення себе в просторі і оточуючому світі

Номер слайду 12

Ігри і посібники для слухової системи:

Номер слайду 13

При високій сенсорної чутливості: 1. «Шнурівки» різних видів. 2. «Мозаїка» 3. «Малювання» 4. «Сенсорні доріжки» з різноманітною структурою матеріалів. 5. «Застібки» 6. «Збери намисто» і т.д., підійдуть всі заняття для розвитку дрібної моторики. Ігри і посібники для пропріоцептивної системи: Всі ці ігри і матеріали використовуються для регуляції м'язового тонусу, стимуляції пропріоцептивної системи, що дозволяє дитині краще контролювати свої частини тіла, покращить загальну і дрібну моторику, покращить координацію рухів, сприяє підвищенню концентрації уваги.

Номер слайду 14

Одним із сучасних засобів реалізації методу сенсорної інтеграції є спеціально обладнана сенсорна кімната. В умовах сенсорної кімнати використовується масований потік інформації на кожну сенсорну систему. Одночасна стимуляція декількох сенсорних систем призводить не тільки до підвищення активності сприймання, а й до забезпечення сенсорної інтеграції.

Номер слайду 15

Основні методи роботи спостереження, бесіда арт-терапія з імпровізацією психогімнастика ігри на розвиток сприймання, пам’яті, уваги, уяви рольові ігри релаксація Корекційна діяльність Для дітей з 2 років і підлітків можна виділити такі напрямки корекційно-розвиткової роботи: - корекція емоційно-вольового розвитку; - корекція сенсорно-перцептивної діяльності - розвиток інтелектуальної діяльності.

Номер слайду 16

Дякую за увагу та терпіння!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Лугова Наталія Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Моторіна Ольга Сергіївна
    Дякую за цікаву та вмістовну презентацію
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Лабковська Олена Iванiвна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Пов’язані теми
Психологія, Методичні рекомендації
Інкл
Додано
15 лютого 2019
Переглядів
9261
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку