Презентація до відкритого уроку з хімії в 9 класі по темі "Розчини" Практична робота "Розвязування експериментальних задач". У цікавій ігровій формі перевіряється вміння учнів застосовувати знання добуті при вивченні теми ( встановлення якісного складу речовин; навички складання рівнянь йонного обміну; вдосконалення техніки проведення хімічного експерименту )
Завдання:удосконалити й закріпити вміння учнів експериментально встановлювати якісний склад речовин; вдосконалювати навички складання реакцій йонного обміну між розчинами електролітів, вміння записувати реакції в молекулярній, повній та скороченій йонній формах, перевірити вміння застосовувати отриманні знання для розв’язування практичних завдань по одержанню й розпізнаванню речовин; вдосконалювати техніку проведення хімічного експерименту;
Увага, увага!!! Після введення у комп’ютер результатів лабораторних досліджень загубилися деякі формули речовин. Допоможіть визначити варіанти, якщо частина інформації збереглася. Са. SO3+ … = Са. SO4↓+ … + … ↑ 2 KOH + … = K2 SO4 + … … + 2 Ag. NOз = Ва(NO3)2 + … ↓ Аl2(SO4)3 + … = … ↓ + 3 Nа2 SO4 …+ 2 Н3 РO4 = … + Н2 O
Загадка. Будь-який детектив по одному опису повинен визначити, про яку речовину йдеться: Колись її вважали милістю богів, символом миру у східних країнах. За образним виразом Піфагора, «… була народжена найшляхетнішими батьками - сонцем і морем». Та не така вона вже і мирна! Через неї навіть море може стати мертвим.
Практичне застосування реакцій йонного обміну. Ba2+ + SO42- = Ba. SO4 . Застосування в медицині- зв’язування йонів настільки міцне,що шлункова кислота не діє на осад ( метод мічених атомів )2 H+ + CO32- = H2 O + CO2 Застосовується в побуті (кулінарія) – з оцтовою та лимонною кислотами.