Система комунікації за допомогою карток PECS Перший етап визначає коло її інтересів і предметів, в результаті експерименту визначаються мотиваційні стимули. Після цього на першому етапі дитину навчають дії подачі картки, вибір відсутній. На другому етапі відбувається закріплення і узагальнення досвіду подачі картки комунікативному партнеру. На третьому етапі відбувається навчання відмінності карток, коли первинні навички комунікації вже закріплені. На четвертому етапі відбувається навчання вибору з двох бажаних предметів. Остаточним етапом в навчанні відмінності карток є навчання дитини вибирати необхідну картку з комунікаційної книги. PECS – система, що дозволяє дитині з порушеною комунікацією спілкуватися за допомогою карток при наявності у неї власного бажання щось отримати або зробити.
Додаткова комунікація використовується в випадках: • Порушення слуху • Рухові порушення, що створюють моторні труднощі • Інтелектуальні проблеми • Емоційні проблеми і порушення контакту (аутизм), • Специфічні органічні проблеми артикуляцій • Прогресуючі захворювання (наприклад, м'язова дистрофія, множинний склероз) • Придбані захворювання або травми • Тимчасові обмеження мовних можливостей
Система PECS дозволяє визначити поняття "комунікація" або "спілкування" способом, доступним дитині з з порушеннями розвитку, дозволяє швидко придбати базові функціональні навички комунікації За допомогою РЕСS якнайшвидше навчити дитину проявляти ініціативу і спонтанно вимовляти слова За допомогою РЕСS спілкування для дитини з оточуючими людьми стає більш доступним і, таким чином, стає можливим узагальнення набутих вербальних навичок
Основні переваги використання системи РЕСS: 1. РЕСS - це програма, яка дозволяє швидко придбати базові функціональні навики комунікації. 2. За допомогою РЕСS якнайшвидше навчити дитину проявляти ініціативу і спонтанно вимовляти слова, ніж за допомогою навчання найменувань предметів, вокальної імітації, або посилення погляду. 3. За допомогою РЕСS спілкування для дитини з оточуючими людьми стає більш доступним і, таким чином, стає можливим узагальнення набутих вербальних навичок.
Вчимося просити кілька предметів. Комунікаційна система обміну зображеннями (PECS). В основі методу лежить той факт, що привід для спілкування повинен передувати фактичній мовній діяльності. Метод починається з визначення потенційних стимулів (того, що дитина любить і хоче). «Книга, що розмовляє».