24 червня о 18:00Вебінар: Практика створення матеріалів для оформлення та зонування класного приміщення в НУШ

Презентація "Складне речення із сполучниковим і безсполучниковим зв'язком"

Про матеріал
Мета: поглибити поняття про складне речення; формувати в учнів уміння визначати граматичні основи у складних реченнях, вживати розділові знаки між простими реченнями у складному, аналізувати сприйняте; розвивати мислення, мовлення, пам’ять; виховувати любов до рідного слова.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Складне речення із сполучниковим і безсполучниковим зв’язком. 9 клас

Номер слайду 2

В одному реченні можемо поєднувати сурядний, підрядний і безсполучниковий зв’язок. Складне речення, у якому поєднано різні види зв’язку, називають складним реченням з різними видами зв’язку.

Номер слайду 3

Із сурядним і підрядним зв’язкомІз сурядним і безсполучниковим зв’язкомІз сурядним , підрядним і безсполучниковим зв’язкомз підрядним і безсполучниковим зв’язкомІз сполучниковим і безсполучниковим зв’язком. Складне реченням з різними видами зв’язку Пригадаймо!

Номер слайду 4

У складному реченні із сполучиковим і безсполучиковим зв’язком одні частини речення з’єднано за допомогою сполучників чи сполучних слів, а інші – без них. Наприклад: Вже на річках дитячий галас вщух, холонуть дні, і все навкруг , холоне (Г. Дудка). [ ] , [ ], і [ ].  У цьому реченні першу й другу частини з’єднано безсполучниковим зв’язком, а другу й третю – сполучниковим сурядним.

Номер слайду 5

Складні речення із сполучиковим і безсполучиковим зв’язкомІз сурядним і безсполучниковим зв’язком. Наприклад: Пишається калинонька, явір молодіє, а кругом їх верболози й лози зеленіють (Т. Шевченко).[ ] , [ ] , а [ ].   1

Номер слайду 6

Складні речення із сполучиковим і безсполучиковим зв’язкомІз підрядним і безсполучниковим зв’язком; Наприклад: Споконвіку в народі побутує думка: хто першим побачить цвіт ліщини, тому весь вік посміхатиметься щастям (П. Стефанов).[ ]: (хто…) , [ ].  хто 2

Номер слайду 7

Складні речення із сполучиковим і безсполучиковим зв’язкомІз сурядним, підрядним і безсполучниковим зв’язком Наприклад: Повний місяць стояв над степом, через нього перепливали легкі хмарки, і здавалося, що місяць котився морем (Ю. Яновський).[ ], [ ], і [ ], (що…).  що 3

Номер слайду 8

1. Керівник групи попередив у дорогу брати лише необхідне бо все зайве тільки заважатиме. 2. Робота закінчувалася конструктори працювали натхненно і невтомно і серце кожного раділо що праця не пропала марно. 3. Визирнуло з-за гори сонце потеплішало і звеселіли обличчя людей. Завдання. Спишіть речення, розставляючи пропущені розділові знаки. Підкресліть граматичні основи. Побудуйте схеми речень.1

Номер слайду 9

Коли він торкався смичком струни, все на світі зникало і залишалась тільки музика ( В. Собко). Завдання. Розглянути у підручнику на с. 177 зразок синтаксичного розбору складного речення з різими видами сполучникового й безсполучникового зв’язку. Зробити синтаксичний розбір даного речення:2

Номер слайду 10

Коли він торкався смичком струни, все на світі зникало і залишалась тільки музика ( В. Собко). Завдання. Розглянути у підручнику на с. 177 зразок синтаксичного розбору складного речення з різими видами сполучникового й безсполучникового зв’язку. Зробити синтаксичний розбір даного речення:2

Номер слайду 11

Підсумок. Типи складних реченьІ. СполучниковіСкладносурядні. Складнопідрядні(за смисловими зв’язками):а) означальні;б) з’ясувальні;в) обставинні (місця, часу, мети, причини, способу дії і ступеня, порівняльні, умовні, наслідкові, допустові); (за будовою):а) з одним підрядним;б) з кількома підрядними.

Номер слайду 12

Підсумок. Типи складних реченьІІ. БезсполучниковіЗ однорідними частинами. З неоднорідними частинами.ІІ. З різними видами зв’язку1. Сурядним і підрядним:а)від одного з головних речень залежить одне або кілька підрядних;б) кожне з рчень має підрядне;в) сурідні речення мають спільне підрядне. 2. Сполучниковим і безсполучниковим: А) сурядний і безсполучниковий зв’язок;Б) підрядний і безсполучниковий зв’язок;В) сурядний , підрядний і безсполучниковий зв’язок.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.4
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Мосійчук Тетяна Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Копань Юрій
    Загальна:
    3.7
    Структурованість
    3.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
6 квітня 2020
Переглядів
7507
Оцінка розробки
4.4 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку