Презентація до уроку засвоєння нового матеріалу у класі поглибленого вивчення мови. Під час уроку формуються орфографічні та пунктуаційні навички, розвивається логічне мислення.
Мета: ознайомитися з послідовною, однорідною і неоднорідною підрядністю; формувати вміння й навички учнів розрізняти ці речення в тексті, визначати вид підрядності, ставити розділові знаки у такого типу реченнях, складати їх структурні схеми; формувати орфографічні навички;удосконалювати навички синтаксичного розбору складнопідрядних речень; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до рідного слова.
Написання слів іншомовного походження. Австр..я, Ріо (де) Жанейро; Браз…лія, Ват..кан, Єрусал..м, Сир..я, іл..юзія, ім..унітет, акс..ома, б..ографія, д..агональ, тр..умф, соц..ологія, ц..вілізація, акад..мічний, бізн..с, м..моза, ліценз..я, в..мпел, граф..н, к..ргиз, єп..скоп, м..трополит, Ніц..а, С..дней, Філіп..іни. ХВИЛИНКА ОРФОГРАФІЇ
Дослідження-спостереження. Недавно я поза Уралом блукав і Господа благав, щоб наша правда не пропала, щоб наше слово не вмирало. Я втік би в темний гай, щоб слухать, як шепоче до листу лист і до квіток трава. Якби не жовте листя в садках, то можна було б подумати, що надворі не бабине літо, а справжнє літо. ЗАПИСАТИ РЕЧЕННЯ, НАКРЕСЛИТИ СХЕМИ , ВИЗНАЧИТИ ТИП ПІДРЯДНОСТІ
ТЕОРЕТИЧНИЙ МАТЕРІАЛСКЛАДНОПІДРЯДНЕ РЕЧЕННЯ З ДЕКІЛЬКОМА ПІДРЯДНИМИПІДРЯДНІСТЬ- - спосіб підпорядкування підрядних частин, коли вони відносяться до різних частини- СУПІДРЯДНІСТЬ - спосіб підпорядкування підрядних частин, коли вони відносяться до тої самої головної частини- ПОСЛІДОВНАОДНОРІДНАНЕОДНОРІДНА
ТЕОРЕТИЧНИЙ МАТЕРІАЛ Послідовна підрядність — це такий спосіб зв’язку між частинами складного речення, коли перша з підрядних частин зв’язана з головною, друга з першою підрядною, третя з другою і т.д. Часом зірветься стадо диких кіз, яким і не снилось, що над їдуть такі створіння, які їх випорошать з безпечного пасовиська.
Однорідна супідрядність - кілька підрядних частин одного виду відповідають на те саме питання і стосуються головної частини в цілому або якогось члена речення в ній. По дорозі швидко вишикуватися заслони, щоб перепиняти молодих, щоб вимагати викупу . По дорозі швидко вишикуватися заслони, щоб перепиняти молодих і вимагати викупу . ТЕОРЕТИЧНИЙ МАТЕРІАЛ
Визначте види підрядних речень, поясніть уживання розділових знаків. Побудуйте схеми речень, визначити підрядність. Цілую руки, що крутили жорна у переддень космічної доби Ми підем, де трави похилі, де сонця ясна далина. Там, де Ятрань круто в’ється, з-під берега б’є вода Ще в дитинстві я ходив у трави, в гомінливі трепетні ліси, де дуби мовчали величаво у краплинках ранньої роси . По скляному поверху ставка, з глибини якого визирало темне зоряне небо, тихо плив білою хмарою туман. Коли крізь розпач випливуть надії і загудуть на вітрі степовім, я тоді таоїм ім’ям радію і сумую іменем твоїм. ПРАКТИЧНІ ЗАВДАННЯ
Практичне завдання. Підручник О. Авраменко. Вправа 1 стор. 95 (графічне відтворення + підрядність і тип СПР). Вправа 4 стор. 96 (виписати СПР з декількома підрядними) + аналіз. Конструювання. СПР з послідовною підрядністю . СПР з однорідною супідрядністю часу. СПР з неоднорідною супідрядністю . СПР наслідкове. ОСМИСЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ