Урок-узагальнення вивченого з теми "Головні члени речення" у 8 класі з поглибленим вивченням мови. Формуються мовленнєві компетентності.Діти вміють аналізувати члени речення за вивчними правилами.
Мета: узагальнити і систематизувати знання з теми; удосконалювати вміння визначати граматичну основу, види підмета та присудка, якою частиною мови вони виражені, складати схеми; формувати пунктуаційну грамотність; розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення, творчі здібності; виховувати моральні якості, повагу до мудрого слова. Тип уроку: узагальнення та систематизація вивченого.
Лінгвістичний диктант. Підмет, виражений словосполученням, називається … Присудок, утворений з іменної частини, яка виражає його зміст, і допоміжного дієслова-зв’язки називається…Присудок, утворений із двох, трьох чи чотирьох компонентів, які поєднують ускладнену зв’язкову або прив’язкову частини, називається…Між підметом (групою підмета) і присудком (групою присудка) з усіх розділових знаків уживається тільки…
Графічний диктант. Гостинність – найкраща страва. Скромність – це дисципліна людських стосунків, учинків, бажань, думок і почуттів. Умій бути вдячним . Двоє можуть врятувати один одного там, де один гине (синтаксично)Без ядра горіх ніщо, так само як і людина без серця . Ніхто не може судити про інших, доки не навчиться судити про себе самого . Зразок: Ми з матусею йшли стежкою. [Складений підмет + простий присудок]
Я з друзями хочу подякувати батькам за їх турботу. Кожен намагається уживати формули ввічливості в спілкуванні з іншими людьми. Душа з характером-дзеркало людини. Андрійко з товарищами стали переможцями у змаганнях. Буду я вивчати особливості ліричних пісень. Книга була написана у цьому році. Нехай наша мова бринить щихвилини. Аналіз головних членів речення