Актуальність проекту: Велич кожного краю — в людях, які тут живуть. І особливо в тих людях, котрі своїми справами зробили внесок у розвиток науки, культури. Чи знаємо ми славетних українців? Україна славиться своїми людьми – це і діячі минулого, відомі актори, співаки, спортсмени, які творять історію нашої держави. Вони є прикладом служіння своєму народу, того як треба працювати, досягати поставленої мети.
Мета проекту: Формувати навички роботи з енциклопедичною та довідковою літературою;Залучити учнів до пошуку інформації про славетних українців;Формувати уявлення про видатних українців різних історичних періодів, про відомих людей рідного краю;учити здійснювати проектну діяльність на основі дослідження;тренувати навички роботи в групі; учити шукати відповіді на цікаві запитання; розвивати вміння обмінюватись думками;формувати мотивації успіху та досягнень, творчої самореалізації;виховувати почуття патріотизму, гордості за свій народ;
Завдання проекту:сприяти поглибленню та систематизації знань учнів про становлення державності в Україні;сприяти вмінню бачити зв'язок між декількома поколіннями українців;сприяти розвитку навички аналізу історичних подій, розвитку суспільства та досягнень науки і культури, пов`язаних з ними;сприяти формуванню в учнів вміння здійснювати вибір навчально-пізнавального завдання; вміння осмислювати й використовувати інформацію з різних джерел; вміння співпрацювати в групах, проявляти ініціативу, робити висновки;Сприяти вихованню спостережливості, наукового підходу до пізнання процесів, що відбуваються в суспільстві, любові до рідного краю, гордості за своїх земляків, прагнення зберігати та примножувати надбання предків.
Тип проекту:за предметною галуззю –міжпредметний;за характером контактів –вчитель,учні 3 класу, їх родини, друзі;за основною діяльністю – дослідницько-пошуковий, творчий;за характером координації – з безпосередньою координацією;за формою проведення – самостійна дослідницька робота дітей з наступною презентацією матеріалів проекту;за кількістю учасників – груповий. об’єкт пізнання: видатні українці, їх значення для становлення України як держави.
Виховання свідомого патріота, громадянина України;Формування зацікавленості учнів до набуття нових знань;Формування уявлення про видатних українців різних історичних періодів, про відомих людей рідного краю;З'ясування значення видатних українців в історії Україні;Формування здібностей розв'язувати проблеми пошукового характеру;Отримання учнями задоволення від спільної діяльності;Активізація дослідницької та творчої діяльності через участь в підготовці навчального проекту. Очікувані результати:r
Мотиваційний етап. Спрямування до мети. Якщо народ не знає своєї історії і не несе за це відповідальності, то будь-хто може скористатися такою слабкістю і висвітлити історичні факти по-своєму, задля своїх інтересів, що досить часто сьогодні й відбувається. Освічена людина завжди розуміє, що без минулого немає сучасного, без традиційного немає нового, без колишнього немає теперішнього. Реалізація проектуr
Шляхи реалізації:розповідь учителя про задум проекту, мотивація обраної теми;формулювання та обговорення завдань проекту, визначення кола проблемних питань для опрацювання в кожній групі: історики, етнографи, науковці,мистецтвознавці, літературознавці,видавці.пошукова діяльність родин учнів з добору матеріалу на задану тему(робота з джерелами додаткової інформації);обробка , аналіз, узагальнення зібраного матеріалу в кожній групі;творча діяльність учнів та батьків з оформлення проектів;колективна презентація проекту
Правила взаємодії під час проекту: Працювати дружно, злагоджено, разом. Усе, що пропонує товариш, сприймати й обговорювати спокійно. Викладати свої ідеї, думки по черзі, всіх вислуховувати до кінця, не перебивати. Радитись з товаришами, дорослими, приймати рішення спільно. Не відмовляти в допомозі, не відмовлятися від допомоги.«Запозичати» ідеї в інших груп з їхнього дозволу. Бути доброзичливими, старанними, відповідальними. Доводити свою справу до кінця.r
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Тема була цікавою для мене, тому що …_____________________________Мені було складно під час роботи над проектом, тому що …_________Мені було легко, тому що …_____________________________________Працюючи над проектом, я навчився …__________________________Мені заважало … _______________________________________________Працюючи над проектом, я дізнався …____________________________На мій погляд, проект був: А) успішним, тому що_________________________________________Б)не успішним, тому що_______________________________________Що я зробив би інакше наступного разу?__________________________Я пишаюсь тим, що під час роботи над проектом ___________________Я так оцінюю виконану проектну роботу: Високий Достатній. Середній. Низький