ДЕВІЗ УРОКУНе просто слухати, а чути!Не просто дивитися, а бачити!Не просто відповідати, а міркувати,Дружно і плідно працювати!Зошит. Ручка. Олівець. Підручник з української мови. Гарний настрій. НЕОБХІДНЕ ПРИЛАДДЯ ДЛЯ РОБОТИ
Номер слайду 3
ПРИГАДАЙМО!Гра «Так» чи «Ні»? Слово або група слів, що передають повідомлення, пораду, наказ, називається реченням Речення не має граматичної основи Речення має головні і другорядні члени речення Синтаксис вивчає односкладні, двоскладні, трискладні речення За метою висловлювання речення є розповідні, питальні, спонукальні Речення за емоційним забарвленням — це окличні й неокличні Просте речення може складатися з одного слова або сполучення слів, які поєдналися між собою за змістом та граматично
Номер слайду 4
СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ РОБОТА В ЗОШИТІ Запишіть словосполучення в зошит визначте головне та залежне слово (за зразком) 1. Опинилася біля школи. 2. Смачний борщ. 3. Любити мову. 4. Марія вишиває.
Номер слайду 5
СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ
Номер слайду 6
СЛОВО І СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ Із поданих слів скласти словосполучення, визначити голосне та залежне слово. 1. Захисник, батьківщина. 2. Виявлений, відповідальність. 3. Сміливість, незрівняний. 4. До, йти, перемога. 5. Боєць, п’ятнадцять. 6. Із, хтось, ми. Ця схема показує, що в одному словосполученні слово «олівець» є головним: олівець (який?) довгий, а в іншому словосполученні «олівець» - залежне слово: «списати (що? – питання родового відмінку) олівець
Номер слайду 7
НЕ Є СЛОВОСПОЛУЧЕННЯМИоднорідні члени речення (дерева та рослини); сполучення самостійного і службового слів (перед концертом, проти вітру, тільки недавно)складені форми частин мови (більш виразний, будуть розповідати); підмет і присудок як граматична основа речення (діти граються; фільм прекрасний).
Номер слайду 8
СИНТАКСИЧНИЙ РОЗБІР СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ Виконайте синтаксичний розбір словосполучень за поданим зразком. Вишивала давно . Дружна сім’я. Турбуватися про нього.
Номер слайду 9
ПЕРЕВІР СЕБЕ
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Сьогодні я…Пригадав(ла) що таке словосполучення Покращив(ла) свої навички у синтаксичному розборі словосполучення. Пригадав (ла) чим словосполучення відрізняється від речення та від слова. Зрозумів(ла), що можливо навчатись вдома цікаво та активно. Виконав(ла) всі завдання, тож тепер жодна вправа зі словосполученнями мене не налякає