Словосполучення. Головне і залежне слово у словосполученні. Види словосполучень.
Номер слайду 2
Завдання уроку: Ознайомитися із видами словосполучень;Закріпити вміння виділяти головне та залежне слово; формувати вміння утворювати словосполучення та виділяти їх із речень; запобігати типових помилок у побудові словосполучень; формувати вміння спостерігати та узагальнювати. розвивати логічне мислення, мовлення, увагу, пам’ять; виховувати любов до навчання.
Номер слайду 3
Епіграф уроку: Доклади серця свогодо навчанняі вуха свої до розумних слів. Притчі Соломона
Номер слайду 4
Перебіг уроку:І. Організаційний етап. ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності. Опрацювання епіграфу. Бесіда за епіграфом - Як ви розумієте ці рядки? Слово вчителя. Навчатися треба наполегливо, докладаючи максимум зусиль. Від якості навчання залежить подальша доля людини, її майбутнє. Синтаксис. Словосполучення. Головне і залежне слово у словосполученні. Слово вчителя. Скажіть,будь ласка, які завдання, на вашу думку, ми повинні розглянути на уроці.ІІІ Мотивація навчальної діяльності .1. Проблемне запитання. Як правильно сказати: пробачте мені (кому?) чи пробачте мене (кого?); опанувати науку (що?) чи опанувати наукою (чим?). Чому у Вас виникають труднощі та різні думки?Щоб знайти відповіді на ці та інші запитання, ми будемо вивчати тему «Словосполучення». Розглянемо різні види словосполучень за способом вираження головного слова.
Номер слайду 5
ІV Актуалізація опорних знань учнів1. Хмарні технології -Діти,погляньте,що за диво? До нас у клас залетіли метелики, та не звичайні, а якісь загадкові.
Номер слайду 6
Складіть визначення понять
Номер слайду 7
Пунктуація – це розділ мовознавства, що вивчає правила вживання розділових знаків.
Номер слайду 8
Синтаксис – це розділ мовознавства, що вивчає словосполучення і речення.
Номер слайду 9
Материнська усмішка, дитинство й розлука, батьківська любов, блакитні очі, красива і вірна, на щастя, цвіте яблуня, росяниста доріжка2. Гра «Чарівна скринька»Словосполучення Поєднання слів, які не є словосполученням
Номер слайду 10
а) за способом вираження головного слова:іменникові(вишита хустина); прикметникові (яскравий від сонця);числівникові (п’ять учнів) ;займенникові (хтось із нас);дієслівні (вишивати хрестиком);прислівникові (дуже гарно)б) за наявністю слів:поширені: квітчаста українська скатертина;непоширені: квітчаста скатертина. V. Робота над вивченням нового матеріалу. Види словосполучень
Номер слайду 11
Таблиця
Номер слайду 12
VI. Закріплення вивченого. Вказати вид словосполучень.дружня розмовабілий від снігудва зошитихтось із нихнавчатися грамотидуже весело
Номер слайду 13
Що було найважчим…Найлегшим мені виявилося…Який у вас настрій?Метод незакінчених речень
Номер слайду 14
Дякую за роботу!
Номер слайду 15
Домашнє завдання 1. Повторити вивчений матеріал, & 47.2. Виконати завдання.2.1.«Розбір словосполучення»Завдання : зробити синтаксичний розбір поданих словосполучень (зразок на с. 141 підручника). Червона рута, запам’ятаю назавжди, старанно працювати.