Завдання уроку: Ознайомитися із видами словосполучень;Закріпити вміння виділяти головне та залежне слово; формувати вміння утворювати словосполучення та виділяти їх із речень; запобігати типових помилок у побудові словосполучень; формувати вміння спостерігати та узагальнювати. розвивати логічне мислення, мовлення, увагу, пам’ять; виховувати любов до навчання.
Перебіг уроку:І. Організаційний етап. ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності. Опрацювання епіграфу. Бесіда за епіграфом - Як ви розумієте ці рядки? Слово вчителя. Навчатися треба наполегливо, докладаючи максимум зусиль. Від якості навчання залежить подальша доля людини, її майбутнє. Синтаксис. Словосполучення. Головне і залежне слово у словосполученні. Слово вчителя. Скажіть,будь ласка, які завдання, на вашу думку, ми повинні розглянути на уроці.ІІІ Мотивація навчальної діяльності .1. Проблемне запитання. Як правильно сказати: пробачте мені (кому?) чи пробачте мене (кого?); опанувати науку (що?) чи опанувати наукою (чим?). Чому у Вас виникають труднощі та різні думки?Щоб знайти відповіді на ці та інші запитання, ми будемо вивчати тему «Словосполучення». Розглянемо різні види словосполучень за способом вираження головного слова.
а) за способом вираження головного слова:іменникові(вишита хустина); прикметникові (яскравий від сонця);числівникові (п’ять учнів) ;займенникові (хтось із нас);дієслівні (вишивати хрестиком);прислівникові (дуже гарно)б) за наявністю слів:поширені: квітчаста українська скатертина;непоширені: квітчаста скатертина. V. Робота над вивченням нового матеріалу. Види словосполучень