Закріпити в учнів знання про давньогрецький театр; ознайомити школярів із біографічними даними Софокла, визначити його роль у розвитку давньогрецького театру; проаналізувати фрагмент тексту з трагедії Софокла «Антігона»; розвивати навички узагальнення матеріалу, навички аналізу тексту; сприяти вихованню вдумливого свідомого читача.
«Театральна розминка»Чому давньогрецький театр мав форму зрізаного конуса? Чому, рушаючи до театру давні греки брали з собою кошики з їжею? Як одному – трьом давньогрецьким акторам вдавалось виконувати всі ролі у п’єсі? Кому в давньогрецькій трагедії вручали три грошові премії та один вінок з плюща? Що таке театральні гроші?
Анкета СофоклаІм’я Софокл Місце народження Передмістя Афін місто Колон. Роки життя494 – 406 рр. до н.е. Світоглядні основи. Поборник демократії, патріот ГреціїСуспільно-державна діяльність. Один із 10 афінських стратегів, скарбничий Афінського морського союзу. Творча спадщина123 драматичні твори. Дійшло 7: «Антігона», «Електра», «Трахінянки», «Едіп-цар», «Еант», «Філоктет», «Едіп у Колоні»Софокл - новатор драми Збільшив кількість хоревтів, увів третього актора, започаткував зображення психології та почуттів героїв, велику увагу приділяв жіночим образам
Робота з таблицею. Дива світу Людина - найдивніше. Природні стихії (вітер, хвилі…)Цілеспрямовано їх перемагаєРодюча Земля Обробляє Землю невтомно. Птиці, риби, кінь, бик. Розумна ловить людина. Висновок 1. Вижити в світі може лише та людина, яка… (цілеспрямовано долає перешкоди, невтомно працює, розумно використовує природу)
«Театральне дослідження»Які варіанти власного життя, на думку автора, може вибрати людина?життя. Той - преславний Той - безславний Шанує «клятви міць» (дотримується даного слова)Не завжди приймають правильні рішення. Шанує «батьків закон»«на кривдну путь серцем стать»Шанує «гнів богів» (не грішить) Який варіант єдино правильний на думку автора? Чому?