Презентація "Способи ефективного навчання"

Про матеріал
Навчальна презентація "Способи ефективного навчання".Використовується при вивченні розділу "Психічна складова здоров'я" у 9 класі.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема.Способи ефективного навчання

Номер слайду 2

Мета: - Познайомитися із способами ефективного навчання . Дізнатися як розвивати пам’ять і готуватися до іспитів.

Номер слайду 3

Перевірка виконання домашнього завдання 1.Які умови ефективного навчання ви можете назвати? 2.А які чинники впливають на мотивацію? 3.Чим відрізняється пасивне навчання від активного? 4.Існує чотири типи навчання. Хто зможе пригадати їх? 5.Якими способами люди можуть сприймати інформацію (аудіали, візуали, кінестетики).

Номер слайду 4

Обміркуйте й обговоріть ситуацію. Дев'ятикласниця Даніелла на уроці з основ здоров'я процитувала давньогрецького поета Гесіода, який писав: «Істинно велика та людина, яка опанувала свій час». Її однокласник Василь сказав, що він не розуміє поета, тому що опанувати час узагалі неможливо. Як ви вважаєте, у якому сенсі людина може опанувати час і чому така людина є великою?

Номер слайду 5

Планування часу Щоб ефективно навчатися, необхідно раціонально планувати час і володіти прийомами, які допомагають краще засвоювати інформацію. 1. Пригадайте випадки, коли вам треба було завершити декілька справ і ви нічого не встигали зробити. 2. Розкажіть, що ви при цьому відчували? 3. Що, на вашу думку, перешкоджало зробити все вчасно?

Номер слайду 6

Кожна хвилина, витрачена на планування, економить десять хвилин роботи. Знайдіть необхідну інформацію і дайте відповідь на запитання. Якщо ви витратили на планування 15 хвилин, то скільки додаткових хвилин ви отримали для роботи протягом дня? Скільки часу ви зекономите протягом місяця?

Номер слайду 7

Раціонально плануйте час Розставляйте пріоритети Ви перевантажені справами і нічого не встигаєте? Проаналізуйте чому. Можливо, маєте звичку зволікати до останньої миті або хапатися за все одночасно? Якщо хочете знизити рівень стресу і встигати робити більше, навчіться розставляти пріоритети. Пріоритет (від латин. prior — перший) — це поняття, що визначає важливість, першість

Номер слайду 8

Планування часу Якщо людина не визначила пріоритету, то вона може розпочати з другорядних справ, а наприкінці дня побачить, що важливі справи залишилися невиконаними. Або людина робить те, що можна було перенести й на завтра, і не виконує те, що обов’язково повинна була виконати саме цього дня. Тому важливо планувати наступний день і визначати пріоритет дій.

Номер слайду 9

Планування часу Хронометраж. Ви записуєте справи, зроблені протягом дня, і час, що був витрачений на кожну з них. Так можна виявити «пожирачів часу» — незаплановані дії, які забрали ваш час, «вкрали» його у важливих справ.

Номер слайду 10

Григорій Сковорода писав: «Тоді лише пізнається цінність часу, коли він втрачений». «Наступний, весело освітлений день — плід учорашнього, так само як добра старість — нагорода гарної юності». Як ви вважаєте, чи стосуються ці думки Григорія Сковороди планування часу?

Номер слайду 11

Робота з підручником Опрацюйте матеріал на с.117 підручника щодо раціонального планування часу. Пропрацюйте з матрицею Ейзенхауера.

Номер слайду 12

Важливо — справи, які допомагають досягти визначених цілей і здійснити місію. Згідно з принципом Парето, лише 20 % справ дають 80 % результату. Отже, можемо позбутися до 80 % непотрібної роботи. Терміново — те, що неможливо відкласти на потім, що потребує негайного вирішення. Упорядкувати життя допоможе матриця Ейзенхауера. Вона має два параметри: «важливо» і «терміново».

Номер слайду 13

Номер слайду 14

1. Протягом одного дня ретельно занотовуйте всі ваші справи і час, витрачений на них. 2. Проаналізуйте кожну справу за критеріями «важливо» і «терміново» й запишіть її у відповідний квадрат матриці Ейзенхауера. 3. Підрахуйте, в якому квадраті ви «провели» найбільше часу, і ознайомтеся з наступною інформацією.

Номер слайду 15

у квадраті... то... • постійно відчуваєте напруження і стрес; • вам загрожує емоційне вигорання; • незважаючи на зусилля, ваші успіхи — посередні. • контролюєте своє життя; • підтримуєте баланс; • ваші успіхи — вищі за середні. • ваші особисті цілі не визначені; • вам бракує дисципліни; • ви маєте репутацію безвідмовного; • відчуваєте, що вас використовують. • вам не вистачає відповідальності; • ви часто відчуваєте провину; • вас усі критикують.

Номер слайду 16

справи з квадратів С і D можна сміливо відкинути; справи з квадрата А можна скоротити, вчасно приділяючи увагу справам із квадрата В; регулярно плануйте справи з квадрата В.

Номер слайду 17

Робота в групах . Використовуючи матеріал підручника, учні самостійно вивчають: група 1 –; група 2 – етапи сприйняття інформації; група 3 – поради підготовки до іспитів. (Обговорення, звіти груп.)

Номер слайду 18

Релаксаційна вправа «Ледача кішечка» Підніміть руки вгору, потім витягніть уперед, потягніться, як кішечка. Відчуйте, як тягнеться ваше тіло. Потім різко опустіть руки вниз, одночасно вимовляючи на видиху звук «а-а-а-а!». Повторіть вправу кілька разів.

Номер слайду 19

Мнемонічні вправи Ефект краю — краще пригадуються початок і кінець інформації, а середина — випадає. Тому варто приділяти більше уваги центральній частині інформації. Також краще пам’ятається вивчене на початку дня і перед сном. Ефект серіалу — легше запам’ятовується незавершена інформація. Цей ефект з успіхом використовують у серіалах, перериваючи серію на найцікавішому епізоді. Ефект контрасту — ми краще запам’ятовуємо, коли чергуємо вивчення різнопланової інформації. Наприклад, після історії України краще вчити математику, а не всесвітню історію. Ефект повторення — краще пам’ятаємо те, що декілька разів повторили. Ефективне повторення подібне до ревізії: ми скануємо інформацію, відшукуючи те, що не пам’ятаємо, і пов’язуємо це з тим, що нам відомо. У процесі повторення триває систематизація інформації та її обробка (писання карток, малювання схем, переказування, виконання тренувальних тестів).

Номер слайду 20

Вправа 1 У закритій кімнаті на горищі висять три лампочки. Три вимикача до трьох лампочок знаходяться внизу, на першому поверсі. Можна клацати вимикачами скільки завгодно. Необхідно з'ясувати, який вимикач і яку лампочку вимикає, якщо дозволено увімкнути лише один вимикач і зробити після цього один похід на горище. Як визначити, яким з вимикачів включається кожна лампоч

Номер слайду 21

Відповідь: Включити один вимикач і почекати деякий час, за який лампочка нагріється. Вимкнути його, включити інший і піти на горище. Доторкнутись до виключених лампочок і встановити, яка з них тепла

Номер слайду 22

Вправа 2 У чашку Петрі о 12:00 на поживне середовище помістили 1 бактерію. Щохвилини бактерія ділиться двічі. О 12:43 чашка була заповнена наполовину. О якій годині вона буде заповнена повністю мікробами?

Номер слайду 23

Відповідь: 12:44

Номер слайду 24

Домашнє завдання : Опрацювати §16. Прочитайте поради щодо підготовки до іспитів на с.122. Вдома складіть план вашої підготовки до наступного дня. Виконайте вправу 3.

Номер слайду 25

Вправа 3. Загадка «Шестеро друзів». Дивись додаток Хто з ким сидить? Ірина Денис Гліб Петро Наталка Віра Солодощі Предмет Тварина Колір Відпочинок Парта

Номер слайду 26

Вправа 3. Розташування 3 парта 2 парта 1 парта

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Подолинна Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Трофімова Тетяна Геннадіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
22 січня 2022
Переглядів
9325
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку