Презентація спроектованої та виготовленої прикраси з бісеру - «Віночок в етностилі». Оцінювання робіт.

Про матеріал

Узагальнити та систематизувати вивчений матеріал про технології бісероплетіння, навчити учнів презентувати виготовлені вироби та здійснювати оцінку і самооцінку виготовлених виробів власних і виробів своїх товаришів; розвивати творчі здібності учнів під час створення презентації виробів, навички зв'язного мовлення; сприяти розвитку естетико-сенсорної сфери особистості, що формує низку життєвих компетентностей: соціальної, полікультурної, комунікативної, продуктивної творчої діяльності; формувати почуття колективізму та толерантність; виховувати любов до традицій українського народу, повагу та бережливе ставлення до його культурної спадщини.


Перегляд файлу

 

Автор уроку: Горб Олена Василівна, вчитель трудового навчання, спеціаліст  другої категорії.

 

Предмет: трудове навчання.

 

Тема: Презентація спроектованої та виготовленої  прикраси з бісеру -

    «Віночок в етностилі». Оцінювання робіт.

 

Мета: узагальнити  та систематизувати вивчений матеріал про технології бісероплетіння, навчити учнів презентувати виготовлені вироби та здійснювати оцінку і самооцінку виготовлених виробів власних і виробів своїх товаришів; розвивати творчі здібності учнів під час створення презентації виробів, навички зв’язного мовлення; сприяти розвитку естетико-сенсорної сфери особистості, що формує низку життєвих компетентностей: соціальної, полікультурної, комунікативної, продуктивної творчої діяльності; формувати почуття колективізму та толерантність;  виховувати любов до традицій українського народу, повагу та бережливе ставлення до його  культурної спадщини.

Очікувані результати:

учні знають:

  •                техніки  бісероплетіння;
  •                показники якості виробів;
  •                правила безпечної праці та санітарно - гігієнічні вимоги.

учні вміють:

  •      організувати робоче місце;
  •      готувати вироби до презентації;
  •      презентувати свою роботу;
  •      здійснювати самооцінку виробів;
  •      публічно захищати свій проект (виріб).

 

Обладнання: плакат «Етапи проектування», інструктажі з техніки безпеки, пісня «Український віночок», презентація, картки само- та взаємооцінювання.

Міжпредметні зв’язки: музичне  мистецтво, історія, народознавство, література. 

Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань.

Форма проведення уроку: урок – презентація.

 

ХІД  УРОКУ

 І. Мотиваційний етап.

1. З’ясування емоційної готовності до роботи.

  Звучить пісня «Український віночок» Л.Стельмащук. (Виконуе Кузьміна Крістіна).

Сучане життя наповнене бурхливим розвитком високих наукових технологій, надзвичайними темпами і ритмами, які значно впливають на наш побут і спосіб життя. І тим цінніший інтерес до національного коріння, до витоків, традицій, етнічних особливостей, які лежать в основі нашої національної самобутності. Сьогодні питання національного відродження особливо актуальне, адже побудова сильної сучасної незалежної держави неможлива без міцного національно-історичного фундаменту, значною складовою якого є історично сформовані національні символи.

Віночок, сплетений з квіток і трав, оздоблений яскравими стрічками – один з найдавніших українських символів. Образ української дівчини неможливий без гарно увінчаної квітами голови. Та мало хто сьогодні знає, що це не тільки чудова прикраса, яка формує естетичний зовнішній вигляд юної українки, а перш за все – важливий елемент – символ українського життя. Саме тому виникла ідея створення даного виробу.

(Слайд 1-8)    Сьогодні ми вкотре відкриємо двері у дивовижний світ декоративно- ужиткового мистецтва, яке знають і люблять мільйони людей не тільки в Україні, а й далеко за її межами. 

Зверніть увагу на  епіграф уроку і спробуйте осягнути суть закладеної думки в ньому.

(Слайд 9) «Наш оберіг ішов з землі, коли нас скіфами ще звали. І талісман той берегли, і щастя в доленьці шукали». (О.Оніщенко)

(Слайд 10)

Намистинки, мов іскринки,

Заблищали у господі,

Забриніли, задзвеніли,

Отже, бісер знову в моді!

Віночок сплетений з бісеру на дротяній основі в українському етностилі. Контрастні основні кольори (червоний, жовтий, синій) та різні розміри квітів робить композицію виробу більш виразною та гармонійною. Пишність віночка досягається за допомогою дрібних елементів – букетиків білих квіточок та зелених листочків. Кожна квітка у вінку має символічне значення: червоні квіти – символ родючості, краси та молодості; жовті квіти – символ сонця та радості; волошки у віночку – символ людяності; білі суцвіття деревію – символ нескореності, свободи української душі.

Таким чином, як ви вже здогадались, на сьогоднішньому уроці ми будемо підводити підсумки вашої тривалої роботи під час вивчення теми  «Технологія виготовлення виробів з бісеру на дротяній основі».  Я впевнена, що у свої         вироби ви вкладали й частинку свого серця, своєї душі, що ви працювали з чистими помислами, щоб ваші роботи приносили радість іншим.

Вправа «Подаруй усмішку»

Подивіться  один на одного, усміхніться. Із цих промінчиків добра, що заіскрилися на ваших обличчях,  ми й  розпочнемо наш урок. Бажаю вам гарного настрою і успішної  роботи.           

2.Актуалізація суб’єктного досвіду і опорних знань учнів

(Слайд 11)

 Буває часом сліпну від краси.

Спинюсь, не тямлю, що воно за диво, -

Оці степи, це небо, ці ліси,

Усе так гарно, чесно, незрадливо.

                       Усе як є – дорога, явори,

Усе моє – все зветься Україна.

Така краса, висока і нетлінна,

Що хоч спинись і з Богом говори.

Ліна    Костенко

     Діти, як ви розумієте зміст цих слів? (Діти відповідають)

       Протягом століть створювалось народне мистецтво, розмаїте й багатогранне. Виникло воно з любові до рідного краю, всього навколишнього світу і з потреби на тільки бачити і відчувати красу, а й творити її власними руками.

    Бісероплетіння займає вагоме місце поряд з іншими видами декоративно-ужиткового мистецтва. Мені дуже приємно, що ви не просто виготовляли вироби з бісеру, а зробили справжні обереги.

     Отож, на сьогоднішньому уроці ми будемо милуватися красою українського оберегу , виготовлених вашими руками.

(Слайд 12) Вправа «Бліц-турнір»

1.  Що таке оберіг?

2. Які ви знаєте обереги України?

3. Які рослини-символи вам відомі?

4. Яке призначення оберегів?

5. Назвіть назву кожної техніки виконання (за малюнком (Слайд 13)).

Молодці, ви добре впоралися із завданнями.

ІІ. Етап цілевизначення і планування діяльності.

1.Ознайомлення з темою уроку.  

   Ви вже зрозуміли, мабуть, що  досконалості людини немає меж. І на сьогоднішньому  уроці   ми з вами ще раз переконаємось  в цьому, презентуючи свої роботи.        

    Отже, тема  нашого уроку – «Презентація  виготовленого виробу з бісеру». 

2.Вибір особистісно значущих цілей .

(Слайд 15) Вправа «Незакінчене речення»

        Тепер сформулюйте відповідно до теми і цілі уроку. Зверніть увагу на картки  із загальними  цілями і спробуйте перетворити їх на  особистісні, використовуючи незакінчені речення.

 - На уроці я дізнаюся…;

- Цей урок мене навчить…;

- На уроці я хочу…;

- Урок допоможе мені… .

 

3. Узгодження плану роботи.

       Протягом уроку ми будемо повторювати теоретичний матеріал та представляти результати своєї роботи над виробами. Я впевнена, що презентації ваших робіт будуть захоплюючими, змістовними і творчими.

     А щоб вам  легше було презентувати  свій виріб, я пропоную вам план захисту проекту (Додаток 1).  Оцінювати свою роботу ви будете за допомогою «Карток  само- та взаємооцінювання»,  що  лежать на ваших партах.(Додаток 2)

ІІІ.  Організація навчальної діяльності.

1.Розповідь вчителя про особливості заключного етапу проектування.

      Одним з найважливіших етапів роботи над проектом є заключний етап. Кожен з вас працював над творчим проектом. Це завдання було не  з легких. Ви рухалися сходинками проектної діяльності і дійшли  до найвищої – презентації. Настав час звітувати про виконання вашої роботи. Бажаю вам якнайкраще захистити проект, довести значимість його виконання. Саме сьогодні кожен з вас може побачити і оцінити результати своєї праці та праці своїх однокласників. Усвідомити, чого ви навчились і яких знань і умінь вам бракує, а також поділитися своїми здобутками з товаришами.

(Слайд 16) Гра «Упіймай помилку»

(Вчитель зачитує речення, а учні знаходять помилку.)

  • Серед вікових вінків найпоширенішим був вінок кохання, який плели дівчата від 4років до заміжжя. ( Не вірно: від 13 років)
  • Квіти калини є символом мужності людей, що віддали своє життя в боротьбі за Україну. (Не вірно: ягоди калини, а не квіти)
  • Гілка калини складалася з 12 великих та 8 маленьких  листочків, 3 кетягів калини (Вірно)
  • Усього у вінку могло бути до 20 різних квіток, кожна з яких мала свою символіку. (Не вірно: 12 квітів)

Дякую. Виставте оцінки в картку оцінювання.

 

Як відомо, головною прикрасою української дівчини є віночок, який  оповитий легендами та переказами, оспіваний у піснях, змальований майстрами пензля і слова, він був, є і буде одвічним символом добра і надії.  Тож слово мають  учні які виконували міні-проект «Український віночок – дівочий оберіг».

2. Презентація   міні-проектів  «Український віночок – дівочий оберіг».

(Учні презентують свої вироби)

    Дякую за презентацію.  Дійсно, український віночок – це справжній оберіг.

І всі ви дуже гарно впоралися с завданням.  А чи всі квіти які входять до складу віночка ви запам’ятали, зараз перевіримо.

Вправа «Головоломка» (Слайд17)

(необхідно розшифрувати назви рослин, які використали у вінку)

  1. л ь  ва  ма    (мальва)
  2.  л ь  х м і     (хміль)
  3.  н а  л и  к а    (калина)
  4. ш к а  м а  ро  (ромашка)
  5.  н и к  н я ш  с о  (соняшник)
  6.   а м к (мак)
  7.  ш о л в о к и   (волошки)
  8. т а м’ я    (м’ята) 
  9.  ві бар нок (барвінок)
  10.  чок  дз но ві   (дзвіночок)
  11.     ни олп        (полин)
  12.     ник сме рт без (безсмертник)

 Добре, з головоломкою ви впоралися. Зверніться до карток оцінювання.

IV. Оцінювальний етап.

1.Слово вчителя.

      Дякую всім учасникам. Хочу сказати, що всі ми збагатилися новими знаннями про бісероплетіння як унікальний вид  декоративно-ужиткового мистецтва, усвідомили необхідність збереження традицій українського мистецтва аби наша держава і надалі квітла не тільки в народних звичаях, піснях, легендах, а й виробах українських майстрів, якими можливо  станете і ви.

     Тож пропоную підвести підсумки уроку-презентації.

2.Вправа  «Мікрофон». (Слайд 18)

-  Чи сподобався вам урок?

-   Були досягнути поставлені цілі?

  • Які навички ви удосконалили?
  • Над чим ще треба працювати?

3.Самооцінювання та оцінювання діяльності учнів вчителем.

4. Заключне слово вчителя.

      Згадайте епіграф нашого уроку. Я впевнена, що ви зрозуміли його суть. Адже кожна нація тримається на прадідівських традиціях, звичаях,  віруваннях. І тільки вивчаючи і знаючи їх, ми зможемо передавати культурну спадщину свого народу нащадкам. А ми з вами продовжимо вивчати  традиції нашого народу, одночасно долучаючись і до вивчення історії Батьківщини, щоб зберігати ці безцінні надбання.

     І на завершення нашого заняття я хочу вам побажати: ніколи не зупиняйтесь на досягнутому. Завжди рухайтесь вперед, пізнаючи щось нове, самовдосконалюйтесь. Навіть, якщо в чомусь виникають труднощі, не бійтесь – у вас згодом все вийде. Немає нічого такого, що б не було під силу людині творчій, винахідливій, наполегливій, закоханій у свою справу. Такими ви є і такими я бажаю вам бути.

 

«Ніхто не робиться майстром, не тренуючись в майстерності»

(Ян Коменський).

Домашнє завдання (Слайд19)

На вибір:

1) скласти кросворд  чи ребус  на тему «Бісероплетіння»;

 2) скласти казку на тему «Бісеринки, мов іскринки…».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

Картка самооцінювання проекту

 

 

№ п/п

 

Етап проекту

Максималь-на кількість балів

Самооці-нювання

Взаємооці-нювання

 

І

Організаційно-підготовчий

1

 

-

 

ІІ

 

Конструкторський

2

 

-

 

ІІІ

 

Технологічний

5

 

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

 

                 
 

 

 

Описание: http://sobko.minyta.ru/assets/images/stati/piramida.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

 

Інструктаж з техніки безпеки

ПРАВИЛА    БЕЗПЕКИ ПРАЦІ,  САНІТАРІЇ

І ГІГІЄНИ  ПРИ ВИГОТОВЛЕННІ 

    ВИРОБІВ З БІСЕРУ

 

  1. Перед початком роботи підготувати робоче місце.
  2. Сидіти прямо, не нахиляючи низько голову.
  3. Роботу виконувати при достатньому освітленні.
  4. Виріб  тримати на відстані 25-30 см від очей.
  5.  Інструменти  класти на стіл ручкою до себе, передавати  – ручкою 
    від себе.  Ножиці кладуть, зімкнувши леза, гострими кінцями від
    працюючого. Передавати ножиці,  тримаючи за зімкнуті леза.
  6. Плоскогубці, круглозубці та кусачки тримати в обхват, не закладати 
    пальці між  ручками  інструмента   можна  защемити пальці. 
  7. Зберігати інструменти слід у спеціальній коробці.
  8. Голки зберігати у спеціально відведеному місці. Якщо голка загубилась, її  необхідно обов’язково знайти.
  9.  Під час роботи, при тугому проходженні голки через бісеринку  
    використовувати наперсток.
  10. Не користуватися несправним інструментом, іржавими та зігнутими голками.

1

 

docx
Пов’язані теми
Трудове навчання, Розробки уроків
Інкл
Додано
10 березня 2018
Переглядів
2771
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку