В чому суть «сторітелінгу» ?Технологія сторітелінгу є однією з інноваційних педагогічних технологій, що допомагає учневі засвоїти матеріал, поданий у вигляді цікавої захоплюючої історії, сприяє розвитку його особистісних якостей, демонструє унікальність уяви кожної дитини, дозволяє проявити активність та творчість.
СЛОВО «СЛОН»С – сліпак (гризун)Л – ліс. О – орел. Н – нора. Довго літав орел високо над лісом. Раптом ліс скінчився . Почався широкий степ. Хижий птах побачив сліпака. Гризун прямував до своєї нори. Орел кинувся стрілою на свою здобич. Сліпак так і не добіг до своєї домівки. А орел схопив його і поніс до свого гнізда. Він збудував собі гніздечко дуже високо,прикрив його сосновими гілками, щоб малечі не було спекотно . Його вже чекало двоє маленьких пташенят. Через 3 місяці вони почнуть самостійно літати на полювання.
П – парашутист. А – Америка. Р – річка. К – Колорадо. Один парашутист вирішив об’їхати увесь світ. Америка була першим континентом у його маршруті. Його увагу привернула річка, яка тече через 7 штатів, 2 країни та 9 національних парків. Її назва Колорадо,але це ще й назва височини та штату. СЛОВО «ПАРК»
Творча діяльність. Далі зміст історії можна розкривати за допомогою відповідей на додаткові питання. Наприклад, так: Миша в гітарі (Що робить? За яких обставин опинилася? Що відчуває?)Миша під гітарою (Чому? Хто поруч?)Гітара у миші (Співає душа? Творча особистість? Концертна діяльність чи певне свято?)Миша на гітарі (Намальована? Сидить? Грає?)
Вправа «Несподіванка»Запропонуйте учням передати основний зміст певного оповідання за допомогою 5 ключових слів. А потім створити нову історію, додавши 6 слово, яке жодним чином не пов'язане із сюжетом. Наприклад, казку «Курочка Ряба» можна переказати за допомогою таких слів – курка, яйце, дід, баба, сльози. Додайте нове слово, наприклад, металобрухт, і попросіть учнів або органічно вписати це слово в існуючий сюжет, або переписати зміст відомої історії, вигадавши в ній нові обставини.
ПРИКЛАД ІСТОРІЇМинуло 2 роки. Усі спроби Курочки Ряби знов знести обіцяне золоте яйце були марними. Однак їй таки вдалося отримати певні здобутки, у неї виходили дійсно незвичайні яйця – їхня шкаралупа була з міцного заліза. Здавалося б, який зиск від цього? Ан ні! У селі був пункт прийому металобрухту. Старенькі почали здавати шкаралупу і невдовзі збагатилися. Після цього жили вони не лише довго, а й щасливо.
Вправа « Техніка фантастичних гіпотез»Доберіть випадкові підмет і присудок та запропонуйте школярам вигадати історію на кшталт «Що було б, якби...?» з підстановкою запропонованої пари слів. Наприклад, підмет – стілець, присудок – говорити. Отже, отримаємо гіпотезу, на якій має будуватися подальша історія – «Що було б, якби стілець міг говорити?».
Вправа « Ігри з помилками»Запропонуйте школярам вигадати чи переписати відому історію: у центрі такої історії буде слово чи словосполучення, в якому допущена словесна помилка. Наприклад, якщо учні помилково вживають словосполучення «одягати (предмети одягу, взуття)», замість «надягати», можна запропонувати написати казку про життя одягу чи взуття: як ці речі прокидаються, умиваються, одягаються і йдуть на роботу.
Почніть писати просто зараз!Чому історія ? Історії легше сприймаються учнями, ніж описи, визначення; реалізується принцип доступності навчання. Сучасні діти з «кліповим» мисленням краще сприймають динамічну історію, ніж текст іншого виду. В історії є герой, який в процесі боротьби та наполегливої праці змінюється і мотивує до цього ж дітей.