Актуальність проблеми сьогодні: знання, якість мислення сучасної людини мають бути гнучкими, мобільними, конкурентноздатними;особистість має вміти володіти комунікативною культурою, працювати в команді ;критичне мислення, оцінювання ситуації, вміння знаходити шляхи, вирішення проблем – запорука успіху;вміння працювати з інформацією, використовувати її для індивідуального розвитку і самовдосконалення – вимоги сучасного життя; ініціативність; уміння вирішувати проблеми, оцінювати ризики та приймати рішення; уміння конструктивно керувати емоціями, застосовувати емоційний інтелект; здатність до співпраці в команді;гармонізація внутрішнього стану, зняття стресової напруги, прийняття своїх почуттів, пов’язаних з різними життєвими ситуаціями через методи арт-терапії.
ФОРМУЛА УСПІХУ СУЧАСНОГО ШКОЛЯРАВміти самостійно вчитися і працювати з джерелами інформації. Мати особисту точку зору і вміти її аргументувати. Вміти бачити проблеми. Вміти застосовувати свої знання для розв’язання життєвих проблем. Мати культуру спілкування, тобто працювати в команді та знаходити консенсус щодо різних переконань та думок.
Усіма можливими засобами потрібно запалювати гаряче прагнення до знань і навчання Успіх підтримує інтерес учнів до навчання Ушинський К. Д. Для того , щоб діти не падпли духом, дати їм пережити радість успіху Каменський Я. А. Ситуація анонсування довірою Макаренко А. С. Говорити про успішність процесу навчання і виховання можна лише в тому випадку , коли хача б один з його учасників пережив або переживає відчуття радості за успіх. Сухомлинський В. О.
Педагогіка партнерства. Основні принципи. Дитина. Повага до особистості (цінність кожної дитини)Довіра у відносинах, стосунках. Доброзичливість і позитивне ставлення. Вчитель -вдумливий помічник. Партнерство з батьками Соціальне партнерство (рівність сторін, добровільність прийняття зобов`язань, обов`язкове виконання домовленостей)Соціальне партнерство. Розподільне лідерство. Талановитою є кожна дитина. Всі мають право на помилку
З 2017 р робота в класах інклюзивної освіти. Модель інклюзивної освіти в класіКомандний підхід до організації навчально-виховного процесу, до вирішення спільних проблем. Задоволення індивідуальних потреб дітей. Співпраця з батьками. Створення сприятливої атмосфери в дитячому колективі
1. Червоний – найактивніші. «Лідер», «Політик».2. Помаранчевий – прагнення до стабільності., «Критик», «Майстер».3. Жовтий – схильний до творчості. «Новатор», «Натхненник»4. Зелений – індикатор високої інтуіції та хорошої працездатності. «Комунікатори», «Управляючі».5. Блакитний – відповідає дитячому періоду розвитку. «Посередник», «Лірик».6. Синій – відповідає якостям структурної логіки – раціональні інтроверти. «Аналітики», «Інспектори».7. Фіолетовий – багатий внутрішній світ, найближча функція – відчуття часу. «Наставник», «Експериментатор».
Арт-терапевтичні техніки, які допомагають під час війни:1. Слухання музики, яка заспокоює. 2. Фотографування (світлин природи, тварин, людей).3. Виконання вправ для зняття напруги («Квітка-свічка», «Лінива киця», «Пташка», «Метелик» та інші).4. Інсценізація казок, театральні виступи.5. Робота з малюнками, в основі якої лежить принцип впливу кольору на психіку.6. Декламування віршів, читання художньої літератури.