1, 3, 6 або 7 - ви цілеспрямована людина, яка не боїться ніяких труднощів. 2, 11, 12, 18 або 19 - ви товариська людина, яка завжди підтримає друзів. 4 - ви зі стійкою життєвою позицією і бажаєте домогтися всіляких успіхів без подолання труднощів. 5 - ви часто буваєте стомлені, слабкі, у вас невеликий запас життєвих сил. 9 - ви весела людина, любляча розваги. 13 або 21 - ви замкнуті, часто схильні до внутрішніх тривог і уникаєте частого спілкування з людьми. 8 - ви любите думати про щось своє і занурюватися у власний світ. 10 або 15 - у вас нормальна адаптація до життя, ви перебуваєте в комфортному стані. 14 - ви падаєте в емоційну прірву, схильні до внутрішньої кризи. 20 - люди з завищеною самооцінкою. Ви природжений лідер і хочете, щоб люди прислухалися саме до вас і ні до кого іншого. 16 - ви відчуваєте себе втомленим від необхідності підтримувати когось, але, можливо, ви побачили на цій картинці, що номер 17 вас обіймає - в такому випадку ви схильні розцінювати себе як людину, яку оточують увагою.
Про створення в школі атмосфери психологічного комфорту: 1) законі України «Про освіту» ст.56 п.1: «Педагогічні працівники зобов’язані захищати дітей, молодь від будь-яких форм фізичного та психічного насильства»; 2) законі України «Про загальну середню освіту» ст.22: «Загальноосвітній навчальний заклад забезпечує безпечні та нешкідливі умови навчання, режим роботи»; 3) Конвенції ООН про права дитини ст.28.2 говорить: «Держави-учасники застосовують всі необхідні мірі для забезпечення того, щоб шкільна дисципліна підтримувалась за допомогою методів, які відображають повагу людської гідності дитини».
Думки відомих педагогів Ушинський К.Д.: «Лише успіх підтримує інтерес учня до навчання». Сухомлинський В.О.: «Методи, які використовуються в навчальній діяльності, повинні викликати інтерес дитини до пізнання, а навчальний заклад стати школою радості». Доктор педагогічних наук Бєлкін А.С.: «Якщо позбавити дитину віри в себе, важко надіятися на його світле майбутнє.
Алгоритм створення ситуації успіху: Зняття страху через фразу: «Ми всі пробуємо і шукаємо, лише так може щось вийти». 2. Авансування успішного результату: «Я навіть не сумніваюся в успішному результаті». 3. Прихований інструктаж дитини в способах діяльності: «Можливо, краще всього почати з…» 4. Внесення мотиву: «Без твоєї допомоги твоїм товаришам не впоратися». 5. Персональна винятковість: «Лише тобі я можу довірити». 6. Мобілізація активності, або педагогічне навіювання: «Так хочеться скоріше побачити». 7. Висока оцінка деталей: «Тобі особливо вдалося те пояснення»