Презентація до семінару-практикуму для педагогів на тему:
«Створення ситуації успіху як один із факторів забезпечення психологічного комфорту учнів на уроці»
«Створення ситуації успіху як один із факторів забезпечення психологічного комфорту учнів на уроці» Підготувала практичний психолог Нелиповецького НВК Федорюк Н.А.
Номер слайду 2
Мета: - визначити умови і фактори, які стимулюють створення комфортного середовища на уроці.
Номер слайду 3
Номер слайду 4
ТЕСТ «ЗНАЙДИ СЕБЕ НА ДЕРЕВІ» У кожного з цих чоловічків на дереві різний настрій, і вони займають різне положення. Для початку визначте, який із них найбільше схожий на вас. Після цього виберіть чоловічка, на якого ви б хотіли бути схожі.
Номер слайду 5
1, 3, 6 або 7 - ви цілеспрямована людина, яка не боїться ніяких труднощів. 2, 11, 12, 18 або 19 - ви товариська людина, яка завжди підтримає друзів. 4 - ви зі стійкою життєвою позицією і бажаєте домогтися всіляких успіхів без подолання труднощів. 5 - ви часто буваєте стомлені, слабкі, у вас невеликий запас життєвих сил. 9 - ви весела людина, любляча розваги. 13 або 21 - ви замкнуті, часто схильні до внутрішніх тривог і уникаєте частого спілкування з людьми. 8 - ви любите думати про щось своє і занурюватися у власний світ. 10 або 15 - у вас нормальна адаптація до життя, ви перебуваєте в комфортному стані. 14 - ви падаєте в емоційну прірву, схильні до внутрішньої кризи. 20 - люди з завищеною самооцінкою. Ви природжений лідер і хочете, щоб люди прислухалися саме до вас і ні до кого іншого. 16 - ви відчуваєте себе втомленим від необхідності підтримувати когось, але, можливо, ви побачили на цій картинці, що номер 17 вас обіймає - в такому випадку ви схильні розцінювати себе як людину, яку оточують увагою.
Номер слайду 6
Про створення в школі атмосфери психологічного комфорту: 1) законі України «Про освіту» ст.56 п.1: «Педагогічні працівники зобов’язані захищати дітей, молодь від будь-яких форм фізичного та психічного насильства»; 2) законі України «Про загальну середню освіту» ст.22: «Загальноосвітній навчальний заклад забезпечує безпечні та нешкідливі умови навчання, режим роботи»; 3) Конвенції ООН про права дитини ст.28.2 говорить: «Держави-учасники застосовують всі необхідні мірі для забезпечення того, щоб шкільна дисципліна підтримувалась за допомогою методів, які відображають повагу людської гідності дитини».
Номер слайду 7
Статистика КОМФОРТ 58% учнів почувають себе в школі комфортно ДИСКОМФОРТ 28% учнів конфліктують з вчителями
Номер слайду 8
Ситуації, при яких учні почуваються комфортно: Мене хвалять Ставлять гарні оцінки Мені допомагають До мене доброзичливо ставляться Мене розуміють та підтримують
Номер слайду 9
Думки відомих педагогів Ушинський К.Д.: «Лише успіх підтримує інтерес учня до навчання». Сухомлинський В.О.: «Методи, які використовуються в навчальній діяльності, повинні викликати інтерес дитини до пізнання, а навчальний заклад стати школою радості». Доктор педагогічних наук Бєлкін А.С.: «Якщо позбавити дитину віри в себе, важко надіятися на його світле майбутнє.
Номер слайду 10
Банк ситуацій успіху /Мозковий штурм/ - Які методи і прийоми використовують педагоги для створення ситуації успіху на уроці?
Номер слайду 11
“Ефект Пігмаліона” Якщо до будь-якої події або явища відноситися, як до реально виконаної, вона і справді відбувається.
Номер слайду 12
Стимули, які формують позитивне відношення дитини до себе, віру в свої сили: похвала; розуміння та підтримка; доброзичливість та допомога; довіра та стимулювання; здивування та заохочення; визнання та звернення по імені. СИТУАЦІЯ УСПІХУ НА УРОЦІ
Номер слайду 13
Алгоритм створення ситуації успіху: Зняття страху через фразу: «Ми всі пробуємо і шукаємо, лише так може щось вийти». 2. Авансування успішного результату: «Я навіть не сумніваюся в успішному результаті». 3. Прихований інструктаж дитини в способах діяльності: «Можливо, краще всього почати з…» 4. Внесення мотиву: «Без твоєї допомоги твоїм товаришам не впоратися». 5. Персональна винятковість: «Лише тобі я можу довірити». 6. Мобілізація активності, або педагогічне навіювання: «Так хочеться скоріше побачити». 7. Висока оцінка деталей: «Тобі особливо вдалося те пояснення»
Номер слайду 14
Вправа «Позитивний потенціал»
Номер слайду 15
Інтерактивна вправа «Карусель»
МОДЕЛЬ УСПІШНОГО УЧНЯ Психологічна точка зору Педагогічне бачення Фактори, які заважають бути успішним учнем