Тренінг "Твої життєві цінності"

Про матеріал
Тема: ТВОЇ ЖИТТЄВІ ЦІННОСТІ Мета: • сприяти формуванню в учнів особистої системи цінностей, усвідомлення пріоритету духовних цінностей, визначення життєвої мети, • розвивати вміння працювати в групах, вміння зв’язно висловлювати думки • виховувати позитивні риси характеру, почуття толерантності, вміння адекватно реагувати на життєві випробування. Обладнання: папір, ножиці, стікери, олівці, кулька, піраміда, мультимедійні презентації, вислови відомих людей, кольоровий папір. Тексти плакатів-висловів «Веселість – це небо, під яким квітне усе, окрім злості» (Жан-Поль) «Друг – це одна душа, що живе в двох тілах» (Арістотель) «Молодість швидко летить: лови час, що йде» (Овідій) «У людині все повинно бути прекрасним: і обличчя, і одяг, і душа, і думки» (А.П.Чехов) «Зла людина шкодить сама собі раніш, ніж пошкодить іншому» (А.Августин) «Доброта – це те, що може почути глухий і побачити сліпий» (М.Твен) «Перемагає той, хто бачить завтрашній день» (Л.Толстой) «Якщо б гостре слово залишало сліди, ми б усі ходили забруднені» (В.Шекспір) «Як би погано не доводилось, ніколи не зневіряйся, тримайся поки є сили» (О.Суворов) «Перемога належить наполегливішим» (Наполеон Бонапарт) «Уміння прощати – властивість сильних. Слабкі ніколи не прощають» (Махатма Ганді) «Будьте милосердні до нещасних, будьте поблажливі до щасливих» (В.Гюго) «Можна вибрати друга і по духу брата, та не можна матір рідну вибирати» (В.Симоненко) «Мудрим потрібна мудрість, розумним – знання, а учням – уроки.» (В.Борисов)
Перегляд файлу

Виховний захід-тренінг

для учнів 11 класу

з участю учнів, батьків та вчителів

 

 

 

 

 

 

Твої життєві

цінності

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Практичний психолог

Федорюк Н.А.

 

 

Тема:    ТВОЇ ЖИТТЄВІ ЦІННОСТІ

 

 

Мета:

  • сприяти формуванню в учнів особистої системи цінностей, усвідомлення пріоритету духовних цінностей, визначення життєвої мети,
  • розвивати вміння працювати в групах, вміння зв’язно висловлювати думки
  • виховувати позитивні риси характеру, почуття толерантності, вміння адекватно реагувати на життєві випробування.

 

Обладнання: папір, ножиці, стікери, олівці, кулька, піраміда, мультимедійні

презентації, вислови відомих людей, кольоровий папір.

 

Тексти плакатів-висловів

«Веселість – це небо, під яким квітне усе, окрім злості» (Жан-Поль)

«Друг – це одна душа, що живе в двох тілах» (Арістотель)

«Молодість швидко летить: лови час, що йде» (Овідій)

«У людині все повинно бути прекрасним: і обличчя, і одяг, і душа, і думки» (А.П.Чехов)

«Зла людина шкодить сама собі раніш, ніж пошкодить іншому» (А.Августин)

«Доброта – це те, що може почути глухий і побачити сліпий» (М.Твен)

«Перемагає той, хто бачить завтрашній день» (Л.Толстой)

«Якщо б гостре слово залишало сліди, ми б усі ходили забруднені» (В.Шекспір)

«Як би погано не доводилось, ніколи не зневіряйся, тримайся поки є сили» (О.Суворов)

«Перемога належить наполегливішим» (Наполеон Бонапарт)

«Уміння прощати – властивість сильних. Слабкі ніколи не прощають» (Махатма Ганді)

«Будьте милосердні до нещасних, будьте поблажливі до щасливих» (В.Гюго)

«Можна вибрати друга і по духу брата, та не можна матір рідну вибирати» (В.Симоненко)

«Мудрим потрібна мудрість, розумним – знання, а учням – уроки.» (В.Борисов)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід тренінгу: тренінг проводиться з участю батьків, вчителів та учнів.

 

1) Привітання ведучого:

 - Доброго дня, шановні гости – батьки, доброго дня моїм колегам, доброго дня дорогим дітям, учням, майбутнім випускникам! Слайд 1.

 Я вдячна, що батьки і педагоги знайшли час для спілкування з підростаючим поколінням.

Що ж ми будемо робити? А ми будемо робити зараз те, чого нам так не вистачає сьогодні – СПІЛКУВАТИСЯ! І спілкуватися на важливу тему для наших випускників… Слайд 2.

Яка ж мета нашого спілкування? Дорослі будуть мати змогу поділитися своїм життєвим досвідом з підростаючим поколінням і разом з нашими дітьми будуть мати змогу  вчитися…Слайд 3.

Психологічну думку щодо теми будуть озвучувати мої помічники – представники психологічного центру:……..

А зв'язок між вами буду підтримувати я, практичний психолог закладу.

Слайд 4. 2) Правила роботи

Слайд 5. 3) Слово ведучого:

Газета «Завуч» № 4 за лютий 2007 року. В ній була надрукована думка 11-тикласників Українського коледжу ім. В.О.Сухомлинського м. Київ  про сучасний урок:«Навчання – нуднюща річ. До школи ми йдемо – наче на забій, наче на якусь виснажливу каторжну працю, де системно мордують нашу свідомість і наші мізки.

Досить часто від великої кількості інформації страшенно болить голова, починається своєрідне інтелектуальне отруєння, після чого вже не те, що вчитися, а навіть просто відсидіти на уроці дуже важко. Школа здається в’язницею, клас – камерою, вчителі – наглядачами, а чергове завдання – смертний вирок, навчання втрачає найменший сенс, стає марнуванням часу, зусиль і нервів!!!»

Слайд 6. Запитання до залу:

Учням: Чи поділяєте ви думку ваших однолітків?

Вчителям: Як ви ставитесь до оцінки нашої роботи дітьми?

Батькам: Чи погоджуєте ви з такими поясненнями про сучасне навчання ваших дітей?

Висновок ПЦ:

Отже, навчання, участь у змаганнях, олімпіадах, конкурсах, здача екзаменів, спілкування із знайомими та незнайомими людьми є складовою частиною вашого життя. Та іноді вони порушують психологічну рівновагу як і дитини, так і дорослого. Незбігання цінностей, смаків, уподобань спричиняє конфлікти поглядів.

Конфліктні ситуації – невід’ємна частина людських стосунків. Вони виникають через те, що кожна людина є неповторною особистістю.

Ведучий: Отже, як людина себе поводить в конфліктній ситуації, така думка про неї  і складається.

Слайд 7.  4) Вправа «Відкрите серце»

Я пропоную вам взяти в руку кульку і розповісти про ситуації, які виводять людину з рівноваги і про те, що допомагає в такій ситуації заспокоїтись. (Кулька передається один одному по колу і учням, і вчителям, і батькам).

Слайд 8. 5)Повчальна в цьому плані східна притча «Віслюк». Давайте переглянемо(відео).

Запитання для обговорення:

    Учні: 1. В чому суть цієї притчі?

2. Чи завжди іншим подобається те, що ми робимо?

3. Що таке власна думка?

Ведучий: - Ось так думають наші діти.

Висновок ПЦ:

У житті кожної людини є періоди випробувань і підвищеного психологічного навантаження. Уміння долати труднощі дарує людині незрівнянне задоволення, підвищує самоповагу, додає енергії, збагачує життєвий досвід.

Ведучий:  Отже, сьогодні ми знов поговоримо про толерантність(ведучий цікавиться в аудиторії чи знають вони визначення цього слова. Якщо знаємо, то повторимо, якщо не знаємо, то дізнаємось ).

Слайд 9. 6) Вправа – очікування «Моє Я»

Перед вами однакові аркуші паперу. Складіть навпіл аркуш, без ножиць сформуйте половинки контуру людського тіла. Розгорніть фігурки і напишіть на них своє ім’я і 3 особистих якостей (романтична, енергійна, доброзичлива тощо).

Давайте поміркуємо, чому з однакових папірців за однаковою інструкцією вийшли різні фігурки. Про що це свідчить? (Всі ми різні, не всі ми подобаємось один одному, але ми вчимося бути толерантними).

Розмістити фігурки на дошці так, як розміщені парти учнів, батьків і вчителів.

Ведучий: - Отже,що ж таке толерантність?

Слайд 10.   Помічниця зачитує:

Толерантність – це така якість людини, що сприяє здатності поважати:

  • Право іншої людини на власну думку, відмінну від твоєї.
  • Терпимість до думок, переконань.
  • Вміння вислухати і дослухати думку іншого
  • Вміння сприймати зауваження і адекватно на них реагувати
  • Здатність співчувати
  • Це пошук того, що об’єднує, а не роз’єднує людей.

7 )Розв’язання модельної ситуації

Ведучий: - Нещодавно в школі відбулась предметна олімпіада. Як завжди для участі в таких змаганнях відбирають найкращих дітей. Учитель звернулась до дітей, побажала їм успіху і запропонувала підписати чисті аркуші. В цей час одна з учасниць розмовляла з сусідкою. Вчителька зробила зауваження і вимагала тиші, адже це своєрідний екзамен. На що учениця відповіла: «Якщо вам так хочеться, я можу і піти»

Пропонується розв’язати ситуацію в групах учнів, батьків, вчителів.

            …………………………………………………………………..

Ведучий:  - В даній ситуації ми були якими? (Толерантними)

Висновок ПЦ:

- Старшокласники постають перед проблемою пошуку свого місця у світі,

усвідомлення життєвої місії, формування особистої системи цінностей, становлення моральності, визначення життєвої мети.

Цінності – це те, що є важливим у житті людини, за допомогою чого вона оцінює і звіряє будь-що у своєму житті, визначає власні пріоритети. Внутрішні цінності керують нашою поведінкою, вчинками.

Ведучий: - Існує кілька десятків цінностей, спільних для всіх людей, незалежно від того, у що вони вірять і де живуть. Це – любов, дружба, оптимізм, толерантність, чуйність, довіра, самоповага тощо. Їх називають вищими, або загальнолюдськими цінностями.

Слайд 11.8)Вправа «Найцінніші речі»

Пропонуювам записати 10 найважливіших для кожної групи цінностей, ознайомити з ними присутніх.

Слайд 12.          ………………………………………………………………………

Ведучий:  - Пропоную вашій увазі невелике відео про юнака, у якого є своє бачення на щодо цінностей молоді (відео про юнака).

Ведучий:(до аудиторії):

- Давайте визначимо спільні життєві цінності, які б ми дали нашим дітям в спільне доросле життя (записати на дошці).

Висновок ПЦ: - Наші цінності формуються під впливом обставин і оточення: батьків, друзів, телебачення. Цінності впливають на нас, нашу поведінку і визначають наш життєвий шлях.

Слайд 13. 10) Ведучий: В цьому плані повчальною є притча «Найважливіші речі», але спочатку хотілося би почути відповіді підростаючого покоління: «Які життєві цінності для вас сьогодні на першому місці?

Слово дорослим: - У якому порядку ви би розташували свої цінності на цьому етапі свого життя?

 Ну а тепер давайте  переглянемо її (відео).

Висновок ПЦ:  - З віком змінюються цінності, пріоритети. Якщо для молодих головне те, що ви почули сьогодні, то для людей, збагачених життєвим досвідом, на першому місці стоять інші цінності. Але, судячи по відповідям юних, - перед нами вже особистості, які знають чого вони бажають від життя.

11) Ведучий: - Життя підлітків – доволі стресове. Школа, уроки, додаткові заняття, непрості стосунки з батьками, вчителями, друзями, переживання через критику, реальні чи уявні проблеми – усе це призводить до перевтоми і погіршення самопочуття.

  • Яку освіту хочеш здобути?
  • Яких друзів хочеш мати?
  • До якої компанії належати?
  • За що ти готовий боротися?
  • Чого прагнеш досягти в житті?
  • Які ситуації тебе загартовують?

Повідомлення вчителя біології:

Досліджуючи умови розвитку амеб, учені помістили їх у 2 різні ємкості: у першій - постійна температура, вологість та інші умови підтримання на оптимальному рівні; у другій -  їх постійно змінювали.

У результаті експерименту з’ясувалося, що амеби у першій ємкості гинули швидше, ніж у другій. Учені зробили висновок, що коли організму доводиться докладати зусиль і пристосовуватися до складних умов навколишнього середовища, це сприяє його росту і розвитку.

Ведучий пропонує учням розповісти домашнє  завдання:

«Модель сучасного випускника очима учнів».

Слайд 14. Висновок ПЦ:

Отже, робота вчителя вимагає таких рис характеру як справедливість, сила волі, вміння зрозуміти, відповідальність, стриманість, любов до дітей.

Батьки обожнюють власних дітей, їм хочеться розуміння від них і любові до них вчителів.

Щоб знайти взаємопорозуміння між учнями, батьками і вчителями, потрібно бути перш за все – толерантним, поважати думку один одного, бути терпимими, вміти слухати і дослухати, вміти сприймати зауваження, вміти адекватно на них реагувати, вміти співчувати.

Слайд 15. 12) Притча«Суперечка птахів»

Один птахолов розстелив сітку в лісі. До неї потрапили різні птахи: ворони, голуби,…

Стали вони спілкуватися один з одним.

  • Спокусила нас приманка. Давайте всі разом махнем крилами і полетимо. Можливо, врятуємось.

Так і вийшло. Змахнули всі разом, підняли сітку і полетіли.

Побачив птахолов: сітка з птахами летить, побіг їх наздоганяти. В повітрі птахи летять, а він навздогінці біжить. Біжить і думає: «А до сітки то різні птахи потрапили! Дивись і пересваряться. А пересваряться, швидко не зможуть летіти, і сітка їх до землі потягне!».

Так і сталося. Спочатку птахи летіли дружно, а потім засперечалися. Ворони закаркали:

  • Ніхто не старається, так як ми , ворони! Аби ми лінувалися, як інші птахи, то вже б давно упали б на землю разом з усіма.

Послухали їх голуби і розсердилися.

  • Буде вам, ворони, - сказали вони. – ми ще більше вашого стараємось.

Тут в суперечку вступили всі птахи, і почалось в них. Сперечались вони до упадку сил, ледве крилами махають, поки не впали разом з сіткою. Підбіг птахолов, схопив мотузку до сітки і притягнув до себе разом з птахами. Так їх усіх в сітки й посадив.

Обговорення:

Учні:   - Як могли птахи врятуватись?

Вчителі, батьки:- До чого можуть призвести суперечки в класі, в школі, в сім’ї?

Для всіх:  - Чому, на вашу думку, в людей бувають суперечки?

Ведучий: -А як ви думаєте, яку відповідь на ці запитання нам би дали мудрі люди? Давайте послухаємо (виступ учениці).

Слайд 16. 13) Притча «Перстень царя Соломона»

Цар Соломон, правитель Ізраїлю, уславився своєю мудрістю. Одного разу він попросив радників зробити йому перстень з написом, який міг би повертати сильні емоції у протилежний бік — втішати в горі й «опускати на землю» в часи трі­умфу.

Радники довго роздумували над завданням Соломона і зрештою принесли йому перстень, на якому був напис: «І це все мине...».

Висновок ПЦ:

 - Все в житті минає. Проходять образи, труднощі, і навіть часи слави. Але в будь-якому випадку необхідно гідно поводитись.

- Випускники стоять на порозі дорослого життя, вибору майбутньої професії, навчання в інститутах, коледжах…

- Життя прожить – не поле перейти.

А вам тим полем ще йти та йти!

Слайд 17.  14) Підсумок. Вправа «Пташеня»

Випускники: Стати у коло.

Уявіть собі, що ви тримаєте в руках маленьке беззахисне пташеня. Обережно стуліть долоні, зігрійте його своїм подихом, прикладіть до грудей, віддайте йому частинку свого тепла. Обережно розкрийте долоні і подивіться, як воно розправило крила, злетіло високо в небо і радісно заспівало. Усміхніться йому і побажайте веселого дня. А тепер озирніться довкола, побажайте веселого дня своїм друзям і самим собі.

Слайд 18.«Закінчите фразу»

Слайд 19.Усім спасибі!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дінець Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 березня 2019
Переглядів
3311
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку