Презентація "Створюємо власний бізнес-план"

Про матеріал
Визначення, що таке бізнес - план. Алгоритми написання власного бізнес-плану. Покрокова інструкція.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Практичне заняття: Створюємо бізнес-план власного підприємства

Номер слайду 2

Бізнес-план – це документ, що описує всі головні аспекти діяльності майбутнього підприємства, аналізує проблеми, на які воно може натрапити, а також визначає способи розв’язання цих проблем.

Номер слайду 3

У комунікації з інвесторами бізнес-план стане вашою візитівкою, у внутрішній роботі — планом роботи компанії. У будь-якій ситуації є 4 ключові групи запитань, на які має дати відповідь бізнес-план. Про підприємство: чим воно займається, які основні продукти його діяльності, у чому полягає бізнес компанії, які його цілі?Стратегії: як підприємство досягне намічених цілей, які стратегії та тактики буде використовувати? Тут йтиметься і про маркетинг, і про виробництво, і про продажі, і про фінанси. Ресурси: що саме потрібно для досягнення намічених цілей і як отримані ресурси (фінанси, персонал, сировина, обладнання) будуть використані?Результат: коли і як будуть повернуті інвестиції, коли кошти принесуть дохід інвесторам, а бізнес стане прибутковим?

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Основні частини, що варто включити до бізнес-плану1. Титульна сторінка. Так-так, вона має значення, тому що інвестор читатиме ваш бізнес-план саме з початку. Вона може містити такі дані: назва, адреса, контактні дані. Також винесіть на титульну сторінку речення, які визначають, чим саме займається підприємство, обсяги фінансування, дату створення бізнес-плану, імена контактних осіб.2. Резюме. Це стисле викладення основних положень бізнес-плану. Цей розділ пишемо після того, як склали весь бізнес-план. Розмір резюме має не перевищувати двох третин сторінки. Тут має бути зазначено потенціал ринку, досвід роботи компанії або команди, інформацію про продукти та технології, потреби у фінансуванні та заплановані результати. Головна мета — зацікавити бізнес-планом, а також показати вміння та знання команди.

Номер слайду 6

3. Про бізнес та компанію. У цьому розділі плану необхідно описати підприємство, враховуючи попередні результати, поточні позиції та плани на майбутнє. Зверніть увагу на такі важливі моменти, як види продукції, динаміка розвитку компанії, форма власності, засновники, організаційна структура, конкурентні переваги компанії, сильні та слабкі сторони.4. Асортимент продукції та послуг. Опишіть продукти та послуги підприємства. Також питання собівартості й вартості нових розробок можуть бути частиною цього розділу. Матриці Бостонської консалтингової групи — хороший інструмент для складання цього розділу (про них ми ще поговоримо пізніше).5. Перспективи ринку для компаніїТенденції розвитку галузі, в якій працює або має намір працювати підприємство, є вкрай важливими. Тут потрібно виділити основні характеристики галузі, динаміку ії розвитку у глобальному та українському вимірі. Важливою частиною є аналіз конкуренції, позицій основних гравців на ринку, конкурентоспроможності продукції та послуг підприємства за цих умов. Словом, цей розділ має містити аналіз макро- та мікросередовища, а також внутрішнього потенціалу підприємства й завершуватися SWOT-аналізом (про нього теж розповімо згодом).

Номер слайду 7

6. Маркетингова стратегія. Визначте ємність ринку, цільові сегменти, позиціонування компанії, а також конкурентну стратегію. Приділить увагу розробленню маркетингових цілей, а також комплекс стратегій для маркетингу: товарної, цінової, збутової, комунікаційної стратегії. Тут слід скласти план маркетингових активностей, розрахувати маркетинговий бюджет, а також цільові показники маркетингової ефективності.7. Виробничий план. Для виробничих підприємств ідеться про обсяги виробництва, для сервісних — про кількість клієнтів, для збутових — про обсяги реалізованої продукції. У цьому розділі доцільно вказати постачальників, а також обґрунтувати необхідність модернізації обладнання, якщо така має місце.8.Інтелектуальна власність, дослідження та розробки. Вкажіть, чи є у вас патенти, чи здійснювалися дослідження, чи впроваджувались інноваційні рішення тощо.9. Менеджмент. Управління та організація діяльності компанії має значення. Вкажіть, яка у підприємства організаційна структура, хто є керівниками, як приймаються рішення в компанії, які департаменти є ключовими тощо. У сервісних організаціях кваліфікація працівників може бути однією із ключових конкурентних переваг.

Номер слайду 8

10. Оцінка ризиків. Бізнес-план має враховувати потенційні проблеми, з якими може стикнутися підприємство протягом найближчим років. Ризики варто виділити в такі групи: зовнішні ризики (політичні фактори, коливання курсу валют, платоспроможність населення, зміна податкового законодавства та ін.) ризики конкурентного середовища (дії конкурентів, вихід на ринок іноземних гравців) внутрішні ризики (відсутність фінансування, нестача кадрів, зниження потужностей виробництва).11. Фінансовий план. Визначає потрібні інвестиції та демонструє, наскільки бізнес-план може бути економічно вигідним. У додатках до цього розділу можуть бути представлені фінансова звітність, фінансова історія підприємства, у тому числі відомості про залучення позик. У будь-якому випадку основним буде розрахунок необхідних фінансових витрат та строків окупності. А ще в цьому розділі потрібно представити три сценарії: оптимістичний — найкращий варіант розвитку подій;реалістичний — найбільш імовірний сценарій;песимістичний — найгірший сценарій.

Номер слайду 9

12. Додатки. Мають містити документи, які можуть бути цікавими інвестору, фінансову звітність, статті, статистичні матеріали, зворотний зв’язок від клієнтів тощо.13. Використання та виконання бізнес-плану. На основі проведеного аналізу, поставлених цілей і підготовленого бізнес-плану необхідно розробити детальний графік виконання кожної запланованої дії. А ще потрібно розробити систему показників, за якими ви оцінювати ефективність впровадження розробленого бізнес-плану. За кожним з розділів виписуємо перелік дій та заходів, строки виконання, зазначаємо відповідальних осіб, показники ефективності.

Номер слайду 10

Практична робота. Крок 1. Складіть у зошиті якомога більший перелік ваших умінь, захоплень, мрій: Я умію добре робити Я цим захоплююсь Я про це мрію Крок 2. Виберіть той вид діяльності, що є у всіх трьох колонках таблиці. І підкресліть його. Крок 3. Складіть перелік того, що в обраній вами сфері діяльності ви можете:- виробляти нове;- перепродавати вже існуюче на ринку;- надавати послуги. Крок 4. Сформулюйте бізнес-ідею. Крок 5. Підготуйте відповіді на питання, що наведені в таблиці "Алгоритм започаткування власної справи".

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Крок 6. Створюємо бізнес-план за алгоритмом. Крок 7. Підготуйте електронну презентацію вашого бізнес – плану.

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Домашнє завдання. Підготувати власний бізнес-план у форматі презентації(онлайн захист робіт відбудеться 04.05)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Альбіна Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
26 квітня 2022
Переглядів
20600
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку