Таксономі Блума. Розвиток критичного мисленя.
Критичне мислення –один з найголовніших трендів сучасної освіти. Науковці наголошують, що без нього неможливо виховання мислячої, самостійної та творчої особисті. Критичне мислення – це здатність добре мислити, добре розмірковувати, ухвалювати продумані успішні рішення.
Критичне мислення – один з найголовніших трендів сучасної освіти. Воно дає інструменти, щоб зробити власне життя більш осмисленим. Критично мислячі люди:інтелектуально незалежні;чесні самі з собою;ними неможливо маніпулювати. Вони уміють :перемагати сумніви;ставити правильні запитання;Шукати і бачити звязки між явищами і вчинками людей;- вибудовувати судження на доказ.
СтратегіїСтратегії розвитку критичного мислення.“Дерево передбачень”1“Сенкан”2“ Кластер”3“Кошик ідей”4“ Незакінчені речення”5“ Ромашка запитань”6 Таксономія Блума професор Чикагського університету. Автор системи алгоритмів педагогічної діяльності. Система Бенджаміна Блума може бути представлена у такй спосіб : Бенджамін Блум
Усього в таксономії шість рівнів цілей навчання, причому перші три ( знання, розуміння, застосування) є цілями нижчого порядку, а наступні три (аналіз, синтез,оцінювання) – вищого порядку. І до кожного рівня навчання, згідно теорії Блума , можна використовувати шість типів запитань. Від простих до складних. Але всі запитання , прості чи складні, важливі і приводять до різних видів мислення. Мета цього методу не лише вчити дітей відповідати на запитання, а й усвідомлено формулювати запитання різного типу. Розвинути такі уміння в учнів може допомогти використання на уроках «Ромашки запитань Блума». «Ромашка» складається з шести пелюсток, кожна з яких містить певний тип запитання. Таким чином, шість пелюсток – шість запитань.