Презентація "Таксономія Блума"

Про матеріал

Таксономі Блума. Розвиток критичного мисленя.

Критичне мислення –один з найголовніших трендів сучасної освіти. Науковці наголошують, що без нього неможливо виховання мислячої, самостійної та творчої особисті. Критичне мислення – це здатність добре мислити, добре розмірковувати, ухвалювати продумані успішні рішення.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Критичне мислення – один з найголовніших трендів сучасної освіти. Воно дає інструменти, щоб зробити власне життя більш осмисленим. Критично мислячі люди:інтелектуально незалежні;чесні самі з собою;ними неможливо маніпулювати. Вони уміють :перемагати сумніви;ставити правильні запитання;Шукати і бачити звязки між явищами і вчинками людей;- вибудовувати судження на доказ.

Номер слайду 2

СтратегіїСтратегії розвитку критичного мислення.“Дерево передбачень”1“Сенкан”2“ Кластер”3“Кошик ідей”4“ Незакінчені речення”5“ Ромашка запитань”6 Таксономія Блума професор Чикагського університету. Автор системи алгоритмів педагогічної діяльності. Система Бенджаміна Блума може бути представлена у такй спосіб : Бенджамін Блум

Номер слайду 3

Вищий порядок. НИЖЧИЙ ПОРЯДОКСистема Бенджаміна Блума

Номер слайду 4

Усього в таксономії шість рівнів цілей навчання, причому перші три ( знання, розуміння, застосування) є цілями нижчого порядку, а наступні три (аналіз, синтез,оцінювання) – вищого порядку. І до кожного рівня навчання, згідно теорії Блума , можна використовувати шість типів запитань. Від простих до складних. Але всі запитання , прості чи складні, важливі і приводять до різних видів мислення. Мета цього методу не лише вчити дітей відповідати на запитання, а й усвідомлено формулювати запитання різного типу. Розвинути такі уміння в учнів може допомогти використання на уроках «Ромашки запитань Блума». «Ромашка» складається з шести пелюсток, кожна з яких містить певний тип запитання. Таким чином, шість пелюсток – шість запитань.

Номер слайду 5

Ромашка запитань Блума

Номер слайду 6

Прості запитання. Що? Хто? Коли? Де? Як?Скільки?Запитання, відповідаючи на які, потрібно назвати якісь факти, згадати і відтворити певну інформацію.

Номер слайду 7

Уточнюючі запитання. Тобто ти кажеш, що ...? Якщо я правильно зрозумів, то ...? Ставляться для розкриття змісту прочитаного. Іноді їх ставлять з метою перевірки сприйняття учнями інформації, яка є у повідомленні.

Номер слайду 8

Практичні запитання. Як можна застосувати…? Що можна зробити з…?Цей тип запитання спрямований на встановлення взаємозв’язку між теорією і практикою.

Номер слайду 9

Інтерпретаційні запитання. Чому, на вашу думку...? У чому причина того, що...?Спрямовані на встановлення причинно-наслідкових зв’язків, у відповіді має бути елемент самостійності.

Номер слайду 10

Творчі запитання. Що змінилося б…? Що буде,якщо…? Як ви думаєте, як…?Запитання пов’язані із творчим розв’язанням проблем . Такі запитання можуть мати багато найрізноманітніших відповідей.

Номер слайду 11

Оціночні запитання. Чому щось добре, а щось погано? Як ви ставитеся до вчинку головного героя?Ставляться учням для того, щоб вони сформулювали власні судження про добре і погане, або справедливе і несправедливе

Номер слайду 12

СтратегіїРомашка запитань Блума. Організація діяльностіПрочитати текст.1 Сформулювати запитання за початкомтого типу, який вказано на пелюстці.2 Записати запитання.3 Дати відповідь на запитання.4

Номер слайду 13

якщо отримаєте

Номер слайду 14

Ромашка запитань

Номер слайду 15

СтратегіїЗапитання – це форма мислення, в якій виражена потреба в інформації. Школа повинна вчити дитину не лише відповідати, вона має навчити учня запитувати. Оскільки вміння запитувати- це інструмент, за допомогою якого учень пізнає світ.

pptx
Додано
16 лютого 2020
Переглядів
6519
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку