Умови забезпечення активної розумової діяльності учнів: мотивація школярів на навчальну діяльність; створення відповідного навчального середовища; залучення учнів до самостійної діяльності; створення ситуацій успіху в навчальній діяльності; орієнтації навчального процесу на формування компетенцій; забезпечення активної та інтерактивної взаємодії школярів із педагогом, між собою.
Шляхи втілення ідей: Демократизація та гуманізація навчання. Диференціація та індивідуалізація навчання. Співробітництво учителя й учня. Особистісно-орієнтований підхід у навчанні та вихованні. Збагачення змісту навчального процесу. Створення комфортних умов на уроці (ситуації успіху). Формування вміння і бажання самостійного оперування інформацією. Організація проблемно-пошукової атмосфери.
Інноваційні технології: 3.Технології колективно-групового навчання: « Дерево рішень»; «Навчаючи учусь»; «Мозковий штурм»; незакінчене речення; «Мікрофон»; «Загальне коло». 4.Технологія розвитку критичного мислення. 5.Технологія «Створення успіху». 6.Технологія формування творчої особистості. 7.Ігрова технологія.
Евристичні методи навчання: Метод ключових (евристичних запитань) –проблемні ситуації, запитанння, завдання: хто? що? де? коли? як? звідки? чим? чому? Наприклад, вірш Т.Іщенко «Лисички»: Де лисички умивали свої личка? Що ще мили лисички? Як автор назвала лисичок? Чому так? Чи хотіли б ви брати приклад з лисичок? Чому? На який вірш схожий цей твір? Чим саме?