Методичні рекомендації щодо роботи з розвитку пізнавальної активності молодших школярів на уроках української мови та літературного читання в умовах НУШ
Розвиток пізнавальної активності молодших школярів на уроках української мови та читання в умовах НУШ
Номер слайду 2
Номер слайду 3
Мета моєї роботи – розробка комплексної, багаторівневої системи організаційних форм, методичних технологій та прийомів організації пізнавальної діяльності учнів, спрямована на поетапний розумовий розвиток дітей у різних видах навчальної діяльності, та її практична реалізація.
Номер слайду 4
Пізнавальна діяльність учнів:
Номер слайду 5
Умови забезпечення активної розумової діяльності учнів: мотивація школярів на навчальну діяльність; створення відповідного навчального середовища; залучення учнів до самостійної діяльності; створення ситуацій успіху в навчальній діяльності; орієнтації навчального процесу на формування компетенцій; забезпечення активної та інтерактивної взаємодії школярів із педагогом, між собою.
Номер слайду 6
Шляхи втілення ідей: Демократизація та гуманізація навчання. Диференціація та індивідуалізація навчання. Співробітництво учителя й учня. Особистісно-орієнтований підхід у навчанні та вихованні. Збагачення змісту навчального процесу. Створення комфортних умов на уроці (ситуації успіху). Формування вміння і бажання самостійного оперування інформацією. Організація проблемно-пошукової атмосфери.
Номер слайду 7
Інноваційні технології: 1.Інтерактивні технології кооперативного навчання: робота в парах; 2-3-4-всі разом. «Акваріум»; 2.Технології опрацювання дискусійних питань: метод «ПРЕС»; «Займи позицію»; «Зміни позицію»; неперервна шкала думок.
Евристичні методи навчання: Мозкова атака – розв’язання навчально-творчих завдань у групах (парах) на засадах вільного генерування ідей: мислення для себе; мислення для іншого; мислення спільно з іншим.
Номер слайду 10
Наприклад, «Хвилинка мудрості», поясніть прислів’я: «Для кожної матері її дитя – найкраще»
Номер слайду 11
Евристичні методи навчання: Метод ключових (евристичних запитань) –проблемні ситуації, запитанння, завдання: хто? що? де? коли? як? звідки? чим? чому? Наприклад, вірш Т.Іщенко «Лисички»: Де лисички умивали свої личка? Що ще мили лисички? Як автор назвала лисичок? Чому так? Чи хотіли б ви брати приклад з лисичок? Чому? На який вірш схожий цей твір? Чим саме?
Номер слайду 12
Евристичні методи навчання: Метод інверсії (обернення) – пошук ідей щодо розв’язку проблеми у нових несподіваних напрямках, які підказуються логікою.
Номер слайду 13
Евристичні методи навчання: Метод емпатії (особистої аналогії) – елементи інсценізації, театрального дійства, зокрема виразне читання в особах. Наприклад: один учень читає слова дійової особи, а другий - слова автора; читання в парах; гра „Кращі читачі"
Номер слайду 14
Еврестичні методи навчання Навчальна гра «Добери антоніми»
Номер слайду 15
Евристичні методи навчання: Навчальна гра «Зашифровані слова» сеончко (сонечко) личксиа (лисичка) четверик (черевик) квокча (квочка) лчико (личко) чибчук (чубчик)
Номер слайду 16
Навчальна гра “Склади слово”:
Номер слайду 17
Навчальна гра «Рибалка»: Учні - „рибки" стараються прочитати без помилок, щоб їх „не спіймав" учень -„рибалка", який уважно слідкує і виправляє допущені помилки.
Номер слайду 18
Евристичні методи навчання: Метод синектики – синтез (поєднання) кількох чи всіх зазначених методів. Ділова гра Урок подорож Урок-змагання Урок-марафон Брейн-ринг Урок-казка
Номер слайду 19
Евристичні методи, прийоми і форми роботи Розвиток пізнавальної активності молодших школярів Високий рівень мотивації БАЖАННЯ ВЧИТИСЯ
Номер слайду 20
НАШ ДЕВІЗ: Бажання вчитись є у нас, Ми – дружний і веселий клас. Прагнемо читати, рахувати і писати Щоб розумними стати!