Презентація "Тарас Шевченко. Біографія та основні віхи творчості. Геніальний поет як пророк національного відродження в Україні. Сатирична поема "Кавказ"
Презентація до уроку на тему "Тарас Шевченко. Біографія та основні віхи творчості. Геніальний поет як пророк національного відродження в Україні. Сатирична поема "Кавказ"
... Серце поволі з Богом розмовля… А думка край світа на хмарі гуля. (Т. Шевченко «Перебедня») …Заспівав би, — був голосок, Та позички з'їли. (Т. Шевченко «До Основ‘яненка») …І знову сльози виливаю, І думу тяжкую мою Німим стінам передаю. (Т. Шевченко «Відьма»)
Номер слайду 3
Гра “Я – тобі! Ти – мені!”
Номер слайду 4
«Історія мого життя становить частину історії моєї Батьківщини…» Т. Шевченко
Номер слайду 5
Тема уроку. ТАРАС ШЕВЧЕНКО. БІОГРАФІЯ ТА ОСНОВНІ ВІХИ ТВОРЧОСТІ. ГЕНІАЛЬНИЙ ПОЕТ ЯК ПРОРОК НАЦІОНАЛЬНОГО ВІДРОДЖЕННЯ В УКРАЇНІ. Сатирична поема «КАВКАЗ»
Номер слайду 6
Місто Канів вітає нас!
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Номер слайду 14
Номер слайду 15
Номер слайду 16
Бесіда за питаннями: 1. Чи легким видалось життя Т. Шевченка?2. Як молодий Тарас потрапив у Петербург? 3. Хто викупив Шевченка з кріпацтва і чому? 4. Чи має Т. Г. Шевченко освіту? Де він навчався? 5. Скільки разів Т. Г. Шевченко приїжджав до України? 6. Коли був виданий «Кобзар»? 7. У яку організацію входив Тарас, за що його й заарештували?
Номер слайду 17
Основні періоди життя поета:1. Дитинство Тараса (1814-1829).2. Юність (1829-1843).3. 1843-1847 роки — кріпацтво; найплідніші у творчості Шевченка.4. 1847-1857 роки. Нова неволя або заслання.5.1857-1861 — останні роки життя Тараса Шевченка.
Номер слайду 18
Основні періоди творчості Т. Г. Шевченка:І. 1838р.-1843р. – ранній період.ІІ. З 1843 р. до арешту 1847 р. − періодом «трьох літ».ІІІ. 1847р.-1857 р. − «засланський період».ІV. Творчість останніх років (з 1957 до 1861 р.).
Номер слайду 19
Номер слайду 20
Літературно-меморіальний музей ім. Т. Шевченка
Номер слайду 21
Номер слайду 22
Обговорення:«…Отаке то було лихо по всій Україні, Гірше пекла… А за віщо, за що люди гинуть?» (“Гайдамаки”)«…Ні, не вміли, не хотіли, Треба роз'єднаться! Треба крові, брата крові, Бо заздро, що в брата…» (“Гайдамаки”)
Номер слайду 23
До якого із цих пророкувань ваше серце схиляється найбільше?“Погибнеш, згинеш, Україно! Не стане й знаку на землі…” (“Осія. Глава XVI”) «І на оновленій землі врага не буде супостата, А буде син і буде мати…» (“І Архімед, і галілей”)
Номер слайду 24
Шевченкова бібліотека
Номер слайду 25
Поема − ліричний, епічний, ліро-епічний твір, переважно віршований, у якому зображені значні події і яскраві характери. Сатира − гостра критика чогось, когось, чи суспільства з висміюванням, а то й гнівним засудженням.
Номер слайду 26
Сатирична поема – це ліричний, епічний, ліро-епічний твір, переважно віршований, у якому зображені значні події і яскраві характери з гострою критикою, висміюванням, чи то засудженням когось, або чогось.
Номер слайду 27
Номер слайду 28
Кавказькі гори
Номер слайду 29
Шевченковий дуб
Номер слайду 30
Давайте поміркуємо: Яким нам поет показує Кавказ у перших рядках? В образі кого перед нами постає Прометей? Символом чого є орел у творі? Що допомагало горцям встояти? Знайдіть рядки, у який народ запитує у Бога, коли це все закінчиться і, попри війну, прославляє його та не зневірюється. Чи згадує поет у поемі про свого друга?
Номер слайду 31
Визначимо тему та ідею поеми “Кавказ” Тема: викриття загарбницької політики російського самодержавства, показ страждань поневолених народів Кавказу. Ідея: співчуття поневоленим, схвалення патріотичної і мужньої боротьби горців; гнівний осуд самодержавства, кріпосництва; полум’яний інтернаціональний заклик об’єднаної боротьби всіх народів проти спільного ворога — російського царизму.
Номер слайду 32
Світлиця Тараса Шевченка
Номер слайду 33
Номер слайду 34
Основна думка поеми «Кавказ»
Номер слайду 35
Сергій Нігоян – перша жертва Євромайдану
Номер слайду 36
Андрій Снітко – герой нашого часу…
Номер слайду 37
Поділимось враженнями про екскурсію! Продовжте речення: Сьогоднішній урок був для мене…Новою була для мене інформація про…На уроці я зрозумів, що…Поема «Кавказ» показала мені Шевченка, як…Сьогодні на уроці я працював на…
Номер слайду 38
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:вивчити конспект; скласти хронологічну таблицю життєвого шляху Т. Г. Шевченка; виписати з поеми «Кавказ» художні засоби, які використав автор.