сфера, коло діяльності, щодо яких особистість повинна бути добре обізнана, тобто володіти певним набором знань, умінь, навичок та власного до них ставлення. КОМПЕТЕНЦІЯ КОМПЕТЕНТНІСТЬ якість особистості, її певне надбання, що ґрунтується на знаннях,досвіді, моральних засадах і проявляється в критичний момент за рахунок вміння знаходити зв’язок між ситуацією та знаннями.
СУТЬ:дитина повинна самостійно або з допомогою вчителя осмислити матеріал, творчо застосовувати його в нестандартних умовах та свідомо запам’ятати для дальшого навчання.. ЕФЕКТ: формування активного самостійного творчого мислення учня і на цій основі поступового переходу до самостійного навчання. ТЕХНОЛОГІЯ розвивального навчання Головне завдання педагога – вивчаючи особисті навчально-пізнавальні можливості учня, визначити індивідуальну зону найближчого розвитку дитини, допомогти формуванню її ще не розвинених здібностей.
СУТЬ: розвивати індивідуальні та пізнавальні здібності кожної дитини; максимально виявляти, ініціювати, використовувати індивідуальний (суб’єктивний) досвід дитини; ЕФЕКТ: допомогти особистості пізнати себе, самовизначитися і самореалізуватися, а не формувати заздалегідь задані якості ТЕХНОЛОГІЯ особистісно зорієнтованого навчання
Суть: ненав'язливість, відсутність категоричності та авторитарності, надання учневі можливості порівняти, дослідити, пізнати себе у процесі отримання знань. ЕФЕКТ:Критичне мислення - складний ментальний процес, який починається із залучення інформації і закінчується прийняттям рішення. Технології критичного мислення
*для формування SOFT SKILLS (гнучких навичок, навичок для життя) * *для задоволення потреби: -суспільства-у якісній освіті; -особистості – у життєвонеобхідних (предметних і надпредметних) компетентностях; *вчителя-у фаховому рості, розвитку, самореалізації. ВАЖЛИВО: мотивувати себе щодня на використання інноваційних технологій освіти
ЗАВДАННЯ: Проаналізуйте, які інноваційні технології є основними і найдієвішими інструментами забезпечення компетентнісного підходу у Вашому навчальному закладі. Проаналізуйте ваш інноваційний потенціал та інноваційну активність . Елементи яких технологій ви використовуєте в освітньому процесі найчастіше?