Презентація "Технологія розвитку критичного мислення як засіб формування творчої особистості молодшого школяра" розкриває актуальність, мету, умови розвитку критичного мислення, містить методичну структуру уроків критичного мислення.
“Технологія розвитку критичного мислення якзасіб формування творчої особистостімолодшого школяра” Вакуленко Олена Олександрівна
Номер слайду 2
Навряд чи є що – небудь більш важливедля знання, для спокійного життя і для успіху будь – якої справи, ніж уміннялюдини мислити. Джон Локк
Номер слайду 3
Актуальність впровадження технології розвитку критичного мислення: підвищення якості освіти формування процесів мислення щодо постановки проблеми та шляхів її розв'язання; формування дослідницької творчої активності учнів; використання знань у нестандартних життєвих ситуаціях
Номер слайду 4
Мета курсу ТРКМ заохочення учнів до формування оригінальних точок зору; критичне сприймання тексту, вміння рухатись шляхом поширених аргументів, кидати виклик висновкам і твердженням; відпрацювання тверджень з метою вироблення колективного висновку; доведення правоти власних висновків у дискусіях з іншими.
Номер слайду 5
Сутність технології розвиткукритичного мислення активна взаємодія в процесі навчання; співнавчання; взаємонавчання;суб’єкт – суб’єктні відносини в процесі навчання.
Номер слайду 6
Методична структура ТРМК: АУРАктуалізація. Рефлексія. Усвідомлення змісту. Постановка проблеми. Перетворення нових знань на власні. (Прийняття узгодженого рішення)Отримання та аналіз інформації
Номер слайду 7
Використання методичної структури. АУР дозволяє учням: чітко формувати мету навчання; підтримувати активну участь в процесі навчання; заохочувати мислити творчо і шукати відповіді на власні запитання; підтримувати бажання читати; забезпечувати атмосферу поваги до всіх думок; створювати Ґрунт для розмірковування над власними цінностями.
Номер слайду 8
Умови розвитку критичного мислення. Оцінка критичного міркування учнів. Підтримка віри в здатність учня породжувати критичні судження. Забезпечення безризикового середовища від негативної оцінки. Активне залучення учнів до процесу навчання. Прийняття різноманітних ідей та думок. Вільне розмірковування на уроціЗабезпечення часу та можливостей для застосування ТРКМ
Методики технології критичного мислення. Асоціативний кущ. Низка слів наперед. Порушена послідовність. Взаємонавчання. Метод “Прес”Речення з відкритимкінцем. Дискусійна сітка. Передбачення. Взаємозапитання
Номер слайду 11
Очікувані результати по формуванню. Критичного мислення. Усвідомлює важливість знань. Використовує набуті знання у нестандартних життєвих ситуаціях. Робить відкриття. Вільно розмірковує, приймає різноманітні діїАктивний учасник навчального процесу. Спокійно сприймає зауваження. Почуває себе впевнено