Українська мова, 8 клас
Тема уроку. Неозначено-особове речення
Мета уроку: поглибити знання учнів про односкладні дієслівні речення, сформувати поняття про неозначено-особове речення, способи вираження в ньому головного члена, повторити вивчене про означено-особове речення, розвивати творчі вміння аналізувати, трансформувати й конструювати неозначено-особові речення, у яких головний член має різні способи морфологічного вираження; виховувати любов до рідного краю та пошану до народних звичаїв.
ТИП УРОКУ: урок засвоєння нових знань, умінь і навичок з елементами повторення
ОБЛАДНАННЯ: підручники, зошити, технічне обладнання, роздавальний матеріал
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
Знайомство (Розповісти коротко про себе, використовуючи односкладні речення.) Який вид односкладних речень ви використали?
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Учитель. Отже, ми повторили вивчені види односкладних речень та спосіб вираження головного члена в односкладних реченнях.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Вправа на спостереження. Порівняйте двоскладні та односкладні речення. Чи є між ними відмінність? Якщо є, то яка?
Учні готуються до свята У школі готуються до свята рідної мови. рідної мови .
Висновки учнів.
ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.
Робота з підручником.
Робота з таблицю с. 44 (Заболотний О. В.)
Повне визначення неозначено-особового речення .
ІV.Закріплення вивченого матеріалу.
1) Коментоване письмо. Підкреслити граматичну основу тільки в неозначено-особових реченнях. Прокоментуйте, чим виражене дієслово.
На Маковея збирають геть усяку городину: мак, кріп, цибулю, часник, моркву, соняшник, буряк. І це чисто все в’яжуть в один пучок, обв’язують маленькою хустинкою, або рушником. Той збираний пучок називається «Маковеєм». Його несуть у церкву, освячують, а, приносячи додому, застромлюють на кілок проти сонця, щоб він висох. Маковеєве зілля дуже помічне.
2) Творча робота.
Переробити двоскладні речення на односкладні .
Здавна українці передавали рушник з роду в рід, з покоління в покоління. По багатьох місцях батьки понині бережуть його для дітей. Особливе місце відводять вони рушникові на весіллі. Батьки вистеляють ним дорогу від порога до столу.
3) Індивідуальна робота. Робота з картками.
4)Вправа 163 с.78 (усно)
V. Підсумок уроку.
VI. Домашнє завдання. Скласти розповідь про неозначено-особове речення; виконати вправу 168 с.79(Заболотний О. В.)