Виступ на тему“УМІННЯ ВЧИТИСЯ”Забаровська Світлана Миколаївна,практичний психолог. Сновського вищого професійного училища лісового господарства
Номер слайду 2
Рекомендації Європейського Парламенту та Європейської Ради від 18 грудня 2006 року щодо ключових компетентностей для навчання впродовж життя визначили уміння вчитися – як уміння організовувати власне навчання як індивідуально, так і в групах, ефективно управляючи часом і інформацією. Відповідно до цих рекомендацій уміння вчитися передбачає:- набуття фундаментальних знань та умінь;- спроможність оперувати числами та ІКТ;- здобуття знань, їх обробку та засвоєння;- здатність організовувати власне навчання, співпрацювати з іншими;- здатність використовувати набуті знання, життєвий досвід у різних життєвих контекстах;- уміння оцінювати результати власного навчання.
Номер слайду 3
Головні складові уміння вчитися:дія контролюдія оцінкивиконання навчального завданняпостановка навчального завданнямотивація навчання
Номер слайду 4
Мотивація діяльностіМотив досягнення успіху. Мотив уникнення невдачіадекватний та високий рівень домагань; адекватна чи завищена самооцінка; схильність до розумного ризику; наполегливість у досягненні мети; схильність захоплюватися справою низький рівень домагань; занижена самооцінка; уникнення будь-якого ризику; відсутність наполегливості; відсутність інтересу до діяльностіФактори, що впливають: умови виховання, цінісні орієнтації, особистісні стандарти, привабливість самооцінки , локус контролю тощо
Номер слайду 5
Поради учням щодо організації власної навчальної діяльності перед ЗНО1 порада: Мотивувати себе до діяльності- визначити власну цінність у діяльності;- спроектувати позитивний результат діяльності (візуально, на рівні емоцій та почуттів, ціннісно);- спланувати собі винагороду за здійснену діяльності.
Номер слайду 6
2 порада: Фрагментування - розділити навчальний матеріал на невеликі частини; покладатися на розуміння матеріалу; встановлювати логічний зв’язок між частинами навчального матеріалу.
Номер слайду 7
3 порада: Ефективні способи запам'ятовування Ефективні прийоми запам'ятовування інтервальне повторення; чергування зосередженого та розсіяного режиму;переповідання матеріалу іншому; пригадування; роз'яснення собі; підкреслення не більше одного речення на сторінці; створення опорних схем (картки, нотатки, схеми); використання асоціативного мислення; чергування різних видів роботи (різних аналізаторів)Неефективні прийоми запам'ятовуванняпросте перечитування; тривала робота над однотипним матеріалом; підкреслення значного об'єму тексту на сторінці; “зазубрювання” – багаторазове повторення одного і того ж; запам'ятовування без розуміння
Номер слайду 8
Ефективні способи само-перевірки4 порада: Дієві способи самоперевірки Уникнення ефекту обізнаності Пригаду-вання. Перепо-відання Виконання тестів Робити записи. Робота з картками
Номер слайду 9
5 порада: Долати прокрастинацію. Прокрастинація (від лат. procrastinare) — психологічний термін, що означає схильність людини відкладати неприємні завдання на потім, тяжіння до справ, що приносять більше задоволення або швидший результат. подолайте негативні емоції перед заняттям; орієнтуйтеся на процес, а не на результат; нагороджуйте себе за пророблену роботу; метод “Pomodoro” (25 хвилин зосередженого режиму).