Мета: вчити учнів знаходити потрібну інформацію в оголошенні за поданими запитаннями; дослідити слова з подовженими приголосними; удосконалювати навички звуко-буквеного аналізу; розвивати критичне мислення, увагу, спостережливість, пам'ять, усне й писемне мовлення; формувати компетентність спілкування рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності; виховувати повагу одне до одного. Обладнання: цеглинки LEGO, картки для роботи в групах, аркуші білого паперу, малюнки із зображенням улюблених занять дітей. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу. Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна і здоров'язбережувальна.
Гра «Йо чи ьо?»— Якщо ви чуєте слово з буквосполученням йо — піднімаєте вгору цеглинку жовтого кольору, якщо з буквосполученням ьо — зелену. Орієнтовні слова: Йосип, йорж, всього, гайок, Льоня, льон, район, польовий, бойовий, знайомий, сьогодні, льодовий, льотчик, майорить, серйозний, бадьорий, дзьоб, мальовничий.
Робота в парах. Гра «Яке словосполучення загубили?»Група 11. С..годні знаєш — завтра вмієш.2. Дорогою додому Максим зайшов до зна..мих. Група 21. Рання пташка дз..бик чистить, а пізня очиці жмурить.2. Незважаючи на доволі задерикуватий характер Матвія, всі ..го любили. Група 31. Ми зайшли у березовий га..к.2. Під час обідн..ї перерви я побіг до тата. Група 31. У житі червоніли квітки пол..вого маку.2. До пізн..го вечора у садку співали пташки. Вставити пропущені буквосполучення йо, ьо. Виписати слова на аркуш паперу. Виконати звуковий аналіз підкресленого слова. Виконання завдання.
Складання речень за малюнками. Робота в групах. Виконання завдання.— Складіть 2-3 речення з опорою на малюнки та питання до них. Використовуйте слова з буквосполученням йо, ьо. Група 1— Кого ви бачите на малюнку?— Чим зайнята родина?— Яку рибку вони ловлять?(За можливості використовуйте слова з буквосполученням «йо», «ьо».)
Робота за підручником (с. 14)Виконання вправ 1-4— На дошці оголошень Ґаджик побачив повідомлення. Прочитайте його.— Про що повідомляється в оголошенні?— Чи хотілося б вам узяти участь у змаганнях із плавання?— Випишіть у зошит виділені в оголошенні слова.— Порівняйте вимову м'яких приголосних звуків.— У якому слові цей звук подовжений?— Зробіть висновок, якими буквами позначено подовжений звук.— Перевірте себе за правилом.— Запам'ятайте: подовжені м'які приголосні звуки позначаємо на письмі двома однаковими буквами.— Знайдіть і випишіть з оголошення інші слова з подовженими приголосними звуками. Підкресліть букви, що позначають подовжені звуки.
Продовження роботи за підручником (с. 15)Виконання вправи 5.— Прочитайте текст.— Що відбувалося на узліссі?— Скільки команд грали у футбол?— Хто був коментатором?— Що робила сорока?— Хто з вас любить грати у футбол? Де і з ким ви граєте у цю гру?— Запишіть виділені в тексті речення. Вставте, де потрібно, пропущені букви.
Підсумок уроку Бесіда— Як позначаємо на письмі подовжені м'які приголосні звуки?— Як їх позначаємо у звукових схемах?Рефлексія. Вправа «Блок запитань»Учитель пропонує дітям хмару «тегів», що необхідно доповнити. Наприклад, на інтерактивній дошці можна вивести слайд, де зазначено варіанти: Я вже знаю... Я розумію, що... Я вмію... Я можу... Було цікаво дізнатися, що... Мене здивувало... Мені захотілося... Тощо. Кожен учень вибирає по 1-2 пропозиції та закінчує їх.