§Мета:
§Практична: Узагальнити знання про Future Simple.
§Тренувати вживання структури Future Simple, активізувати прийменники напрямку (preposition of directions) в усному мовленні, читанні та письмі на рівні фрази. Проконтролювати уміння переказувати текст. Розвивати навички монологічного мовлення.
§Освітня: Розширити знання учнів про утворення майбутнього часу та про прийменники напрямку в англ.. мові.
§Розвиваюча: Розвивати мовну здогадку та мовленнєву реакцію учнів, розвивати просторове сприймання.
§Виховна: виховувати самостійність, зацікавленість у вивченні іноземної мови, чіткість висловлення думки.
Тема: Учень і його оточення. Мета: Практична: Узагальнити знання про Future Simple. Тренувати вживання структури Future Simple, активізувати прийменники напрямку (preposition of directions) в усному мовленні, читанні та письмі на рівні фрази. Проконтролювати уміння переказувати текст. Розвивати навички монологічного мовлення. Освітня: Розширити знання учнів про утворення майбутнього часу та про прийменники напрямку в англ.. мові. Розвиваюча: Розвивати мовну здогадку та мовленнєву реакцію учнів, розвивати просторове сприймання. Виховна: виховувати самостійність, зацікавленість у вивченні іноземної мови, чіткість висловлення думки. Обладнання: підручник “Chatter box”, таблиці утворення Future Simple та Prepositions of direction.
3. Мовленнєва розминка (бесіда про дні тижня). T: What month is it now?P1: It is March. T: What day is it today?P2: It is Tuesday. T: What date is it today?P3: It is 23-d of March. На дошціTuesday, the 23th of March. T: Is there any mistake?P: Yes, it is. There is a mistake in the date.
3. What does the third word mean?Out of (з). -Match this word with suitable picture. -What is the girl doing here? -The girl is coming out of the wood. 4. And what does the fourth word mean?Around – навколо.- Match this word with suitable picture. -What is the snake doing here? -The snake is going around the stone
2. Формування навичок усного мовлення на рівні фрази та навичок орфографії. Open your chatter box at page 43. 1. Look at the picture. -Look at the first picture. -What is the girl doing? She is getting on the stool. -Let’s write it down in your copybooks. 2. The next picture. What is the girl doing here? -She is getting of the stool. (Let’s write it). 3. Look at the picture number three. -What is the girl doing here? -She is getting into the car.(Let’s write it).
4. And what is the girl doing on the next picture? -She is getting out of the car. 5. What is the girl doing here? - She is going up the ladder, isn’t she? 6. Is the girl going down the slide or down the ladder? 7. Is she going through the tunnel? 8. Where is she going around? Your home task will be to make sentences with prepositions and write them down.
IV. Фізкультхвилинка. - Stand up. Listen and repeat: It's fun to be this, It's fun to be that, То leap like a lamb,(Учні підстрибують, як ягня) То climb like a cat,(Лізуть по дереву, як кішка)То swim like а fish,(Пливуть, як рибка) То hop like a frog,(Стрибають, як жабка) То trot like a horse,(Ступають, як кінь) То jump like a dog.(Стрибають, як песик)
So the F. S. is formed by means of the auxiliary verbs shall and will and the infinitive of the main verb without particle to `Shall is used for the first person singular and plural and will for the second and third persons. In the negative form the particle not is placed after the auxiliary verb. In collegial speech shan’t and won’t are often used instead of shall not and will not.
And now let’s make sentences with the F. S. Open your daybooks and tell me what will be your first lesson for tomorrow? (second, third).-Tell me which subjects you will not have tomorrow.-And now ask him what he will do tomorrow.- What will you do tomorrow. Now look at my pictures. Make sentences with F. S.- I’ll tell you the words and you make sentences. The sun to shine The cake to cook The free to plant