Презентація "Усна народна творчість як джерело історичних знань"

Про матеріал
Презентація з курсу вступу до історії України у 5 клас дає змогу ознайомитися з усною народною творчістю, її складовими частинами та пов"язати ці частини із джерелами наших знань про минувшину, з певними історичними періодами історії України.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Усна народна творчість як джерело історіїУсна народна творчість – криниця мудрості народної та інформації про його історію. Вступ до історії України • 5 клас • урок № ___© презентація створена вчителем історії Іванівського ліцею №1 ЗОШ Шпир І. В.

Номер слайду 2

Мета та очікування1. формувати розуміння “фольклору” та його видів;2. з’ясувати особливості усної народної творчості як історичного джерела;3. використовувати усну народну творчість в досліджені історії рідного краю;4. знати види історичних джерел та розрізняти їх

Номер слайду 3

Усна народна творчістьІнформація, що зберігається в усній формі (в різних формах) та передається з уст в уста, від покоління до покоління. Усна народна творчість = фольклор

Номер слайду 4

Усні історичні джерелавид історичних джерел, що зберігають важливу інформацію минувшини в усній формі і передається із покоління в покоління в поколіннявідображають погляди цілого народу на світ, на добро і зло, історію

Номер слайду 5

Види усних історичних джерел

Номер слайду 6

Легенди. Заснування Києва. Заснування іванівки

Номер слайду 7

Билини та думи. Добриня МИкитич та Змій Горинич. Дума про козака голоту

Номер слайду 8

Кобзарі – народні співціукраїнські народні співці і музиканти; були творцями, хранителями і передавачами епічної традиції у формі історичних пісень, дум (мелодійних речитативів змінюваних форм), релігійних піснеспівів, моралізаторських пісень, а також казок та переказів, супроводжуваних грою на кобзі, лірі або бандурі, звідки інша їхня назва — лірники або бандуристи

Номер слайду 9

Приказки та прислів’я. Прийшов Петро – вирвав листок; прийшов Ілля – вирвав два; прийшов Спас – готуй рукавиці про запас. Козак сам не поїсть, а коня – накормить. Праця і труд – все перетруть. Навчання – світ, а не вчення – тьма. Хто матері не поважає, того Бог покарає.

Номер слайду 10

Домашнє завдання1. опрацювати відповідний § свого посібника (§ 13)2. записати легенду (переказ) про походження назви свого рідного села

pptx
Додано
18 червня 2020
Переглядів
3002
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку