Презентація "Утвердження жаги відкриття світу, віри в перемогу людини над обставинами у казці «Синдбад-Мореплавець». Ідеї дружби, любові до батьківщини."

Про матеріал
Презентація до уроку за казкою "Синдбад-мореплавець. 1 подорож." (за Модельною навчальною програмою «Зарубіжна література. 5-6 класи», авт. Богданець-Білоскаленко Н. І., Снєгірьова В. В., Фідкевич О. Л.) для 5 класу НУШ) містить коструктивні і творчі завдання, що спонукають аналізувати, висловлювати та обгрунтовувати власну думку, дискутувати, обирати позицію, сприяють формуванню навичок уважного та осмисленного читання художнього твору.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Утвердження жаги відкриття світу, віри в перемогу людини над обставинами у казці «Синдбад-Мореплавець». Ідеї дружби, любові до батьківщини.

Номер слайду 2

Міркуємо. Подорожі вчать більше, ніж будь-що. Іноді один день, проведений в іншій країні, дає більше, аніж десять років життя вдома. Анатоль Франс

Номер слайду 3

За ілюстраціями назвати казку, вказати національну літературу, до якої належить казка.

Номер слайду 4

Пам’ятаймо! Казки різних народів, не зважаючи на близькі сюжети, мають і певні ознаки, свій національний колорит.

Номер слайду 5

Вивчаємо теорію літератури: Національнийколорит -це відображення елементів побуту,умов праці, традицій, географічних деталей, бачення світу,національного духу і мови кожного народу .

Номер слайду 6

Знайти в тексті засоби створення національногоколориту у казці: Національні образи-Мовні засоби -Традиції -Географічні назви -

Номер слайду 7

Знайти в тексті засоби створення національногоколориту у казці: Національні образи-халіф Гарун ар-Рашид, Синдбад, цар аль-Міграджан. Мовні засоби - О Аллаху, ніхто не йде проти твоєї волі, і ти збагачуєш, кого сам схочеш, і робиш злидарями, кого сам схочеш, і принижуєш, кого сам схочеш! Слава ж тобі, великому, всемогутньому і справедливому!Благословенний той день, коли ти прийшов сюди! О володарю,…Традиції - біля брами стояла широка лава, раби, прислужники, пахощі чудових страв та духмяних напоїв, Брахмани. Географічні назви - Багдад, місто Басра, острів Касіль.

Номер слайду 8

З якою метою Синдбад вирушає з Багдада в плавання? Поясніть, які цінності ним рухали. Аргументуйте, які з цих цінностей персонажа ви найбільше поділяєте. Якою людиною виявив себе Синдбад упродовж першої подорожі? Як це допомогло йому пристосуватися до життя на чужому острові?Чи можна сказати, що в новій країні Синдбад став успішним? Чому ж тоді він сумував?Пригдайте діалог Синдбада і конюха. Які риси характеру головного героя він розкриває? Поміркуймо

Номер слайду 9

Вислови думку« О Синдбаде! О Мореплавцю!Ти ще не зарікся виходити в море?Щоразу ти поневіряєшся тапотерпаєш від утоми,але не відмовляєшся від подорожей…»«Тисяча і одна ніч»

Номер слайду 10

Характеристика образу Синдбада. Синдбад

Номер слайду 11

Характеристика образу Синдбада

Номер слайду 12

Визначаємо головну думку твору. Утвердження жаги до відкриття світу. Віра в перемогу людини надобставинами. Прославлення людей, які мають у житті активну позицію, досягають мети та успіху. Ідеї дружби, любові до батьківщини

Номер слайду 13

Підсумуємо свої здобутки. Чому вас навчила казка про Синдбада? Яка роль казки у житті людини?Чи вплинув на вас головний герой?Чи зміниться щось у вашому сприйнятті життя?До чого будете прагнути?

Номер слайду 14

Домашнє завдання. Скласти сенкан «Синдбад»ПЕРЕЙДИ

Номер слайду 15

Складаємо сенкан. Сенкан — це вірш, що складається з п’яти рядків. Перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник)Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметника)Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно це дієслова). Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного. П’ятий рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.

pptx
Додано
7 жовтня 2022
Переглядів
1063
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку