Презентація "Узагальнення та систематизація з теми "Прислівник"

Про матеріал
Презентацію "Узагальнення та систематизація знань з теми "Прислівник" можна використовувати вчителями-філологами під час дистанційного навчання, під час уроків
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Українська мова 7 клас. Узагальнення та систематизація вивченого з теми “Прислівник”

Номер слайду 2

Мета уроку: повторити і закріпити відомості про прислівник;розвивати вміння визначати в реченні прислівники, їх морфологічні ознаки; утворювати ступені порівняння; удосконалювати правописні навички;виховувати любов до рідної мови.

Номер слайду 3

1. До яких частин мови належить прислівник? До самостійних2. Чим відрізняється прислівник від інших самостійних частин мови? Незмінна частина мови3. А що означає незмінна частина мови? Не має ні роду, ні числа, ні часу, ні виду4. На які групи за значенням поділяються прислівники ? Якісно - означальні, кількісно-означальні, способу дії, обставинні5. Які прислівники утворюють ступені порівняння ? Якісно - означальні Бліц – опитування

Номер слайду 4

6. Які ступені порівняння можна утворити від прислівників? Вищий і найвищий7. Яка синтаксична роль прислівника?Обставина, означення, присудок8. Яким членом речення виступає найчастіше прислівник?Обставиною9. Пригадайте, на які питання відповідають прислівники? Як ? Де? Коли? Куди? Чому? Навіщо? …10. Якими способами творяться прислівники? Суфіксальним, префіксальним, префіксально-суфіксальним, складання повнозначних слів чи їхніх основ, перехід з інших частин мови Бліц – опитування

Номер слайду 5

Прислівник яксамостійна частина мови. Синтаксична роль:обставина,присудок,означення. Ступені порівняння:вищий і найвищий (проста і складена форма)Як? Де? Куди? Коли? Чому? Яким способом? З якою метою?Не змінюється. Означає ознаку дії, ознаку предмета, ознаку іншої ознаки. Розряди за значенням:якісно-означальні, кількісно-означальні,способу дії, місця, часу, причини, мети

Номер слайду 6

Розбір прислівника як частини мови1. Слово. Частина мови.2. Розряд за значенням.3. Ступінь порівняння (якщо є).4. Синтаксична роль. Зразок усного розбору. Повторив повільніше (М. Ковалевська). Повільніше — прислівник; означає спосіб дії: повторив (я к?) повільніше. Це проста форма вищого ступеня порівняння; утворений за допомогою суфікса -іш. У реченні є обставиною. Зразок письмового розбору. Повільніше — присл., повторив (я к?) повільніше — спосіб дії; незм.; прост. ф. вищого ступ. порівн.; обстав.

Номер слайду 7

Завдання: запишіть речення, розберіть виділені прислівники як частину мови. Птахи дуже страждають взимку від холоду і голоду. Дуже — присл., страждають (якою мірою?) дуже — кількісно-означальний; незм.; обстав. Взимку — присл., страждають (коли?) взимку — час дії; незм.; обстав.

Номер слайду 8

Після префікса по-, якщо прислівник має суфікси -е, -и, -ому, -ему (-єму)У складних прислівниках після будь-, невідь-, казна-, бозна-, хтозна-У складних прислівниках перед -небудь,-таки, -то. При складанні однакових чи близьких за змістом слів. По-братськи, по-друге, по-твоєму, по-третє, по-доброму, по-українськи. Будь-коли, хтозна-де, казна-куди, хтозна-як, казна-звідки, будь-як. Як-небудь, навіщо-таки, десь-то, так-то, як-от, де-таки. Далеко-далеко, тихо-тихо, ледве-ледве, мало-помалу, тихо-мирно. Написання прислівників через дефіс

Номер слайду 9

Прислівники,утвореніза допомогоюпрефіксів прийменниковогопоходженнявід різнихчастин мови. Прислівники, утворені сполученням кількох прийменників із будь-якою частиною мови. Прислівники,утворенізлиттямкількох основ. Прислівники,утвореніза допомогоючастокаби-, ані-,де-, чи-, що-,як-, -сь. ВідниніДовіку. Згарячу. УдвоєВнічию. Вдосвіта. Завдовжки. Навздогін. Попідтинню. Наосліп. Ліворуч. МимоволіТимчасово. Чимдуж. Стрімголов. Абияк. Анітрохи. Чимало. Щодня. Якнайдовше. Написання прислівників разом

Номер слайду 10

1. Прислівникові сполучення іменника та прийменника, що сприймаються як прислівники без кінця, до речі, з радості, з горя, на щастя, рік у рік, день у день, раз у раз, з боку на бік тощо2. Прислівникові сполучення слів у формах називного й орудного відмінків однини кінець кінцем, один одним, сама самотою3. Прислівникові сполучення прийменника та прикметника в основному, в цілому та ін.4. Сполучення прийменника по та збірного числівникапо двоє, по троєНаписання прислівникових сполучень

Номер слайду 11

Подані слова записати у три колонки залежно від написання: 1) разом 2) окремо 3) через дефіс. На..багато, у..сні, з..верху, без..вісти, врешті..решт, по..весняному, по..англійськи, не..як..слід, по..жіночому, по..біч, з..гарячу, на..живо, на..відмінно, так..сяк, з..замолоду, на..славу, по..естонському, до..нині. Якщо правильно записати слова, то, підкресливши третю літеру від початку кожного прислівника, можна прочитати початок афоризму Григорія Сковороди: «.., навіть найлегше»Розподільний диктант

Номер слайду 12

Перевір. Разом. Окремо. Через дефіс. Набагато. Зверху. Безвісти. Побіч. Згарячу. Наживо. Ззамолоду. ДониніУ сніНе як слід. На відмінно. На славу. Врешті-решт. По-весняному. По-англійськи. По-жіночому. Так-сяк. По-естонському«Без бажання все важке, навіть найлегше» Г. Сковорода

Номер слайду 13

Спишіть, розкриваючи дужки, позначте орфограму. Повернусь (не)вдовзі; ніде (не)видно; сказав (не)голосно; усміхався (не)щиро, а улесливо; просився (не)терпляче; зацікавився (не)нароком; плив (не)повільно, а швидко; усміхнувся (не)щиро; запам’ятав (не)багато; світилося (не)тьмяно, а яскраво. Орфографічний практикум

Номер слайду 14

Перевір себе Повернусь невдовзі; ніде не видно; сказав неголосно; усміхався не щиро, а улесливо; просився нетерпляче; зацікавився ненароком; плив не повільно, а швидко; усміхнувся нещиро; запам’ятав небагато; світилося не тьмяно, а яскраво.ppt_x

Номер слайду 15

Букви н та нн у прислівникахннн. У прислівниках, утворених від прикметників із н: слухняний-слухняно. У прислівниках, утворених від прикметників із нн: сонно, несказанно. У прислівниках, утворених від пасивних дієприкметників: полегшено, виконано. Пишуть у прислівниках: зрання, спросоння, попідтинню, навмання, попідвіконню, востаннє

Номер слайду 16

Завдання: з поданих прислівників випишіть тільки ті, що пишуться з НН. Зра..я, тьмя..о, сумлі..о, щіль..о, сум..о, зако..о, попідвіко..ю, піднесе..о, спросо..я, дослів..о, навма..я, невпи..о. Розсипанка. ПЕРЕВІРЗрання, сумлінно, законно, попідвіконню, спросоння, навмання, невпинно.

Номер слайду 17

Лінгвістична гра «Одним словом» Замініть сполучення слів одним словом - прислівником. З почуттям подяки, з готовністю віддячити вдячно Ручним способом, без використання механізмів вручну Охоче, із задоволенням залюбки Догори обличчям горілиць Зігнувши ноги в колінах і тримаючись на пальцях навпочіпки Дуже розсердитисяспересердя

Номер слайду 18

Вправа “Фразеологічні забавки” Підібрати до прислівника відповідний за значенням фразеологізм. Несподівано. Ніколи. Коли рак на горі свисне. Де Макар телят не пас. Легко. Давно. Далеко. Як-небудь. Дуже уважно. Невідомо, як буде. Вилами по воді писано. Як грім з ясного неба. Як собаці муху з’їсти За царя Гороха. П’яте через десяте. Від букви до букви1122345678345687

Номер слайду 19

Вищий ступiнь. Проста формавикористовуємо суфiкси -ш-, -iш-холодно - холоднiше, глибоко - глибше. Складена формадодаємо слова бiльш, менш до звичайної форми прислiвникабiльш холодно, менш глибоко. Найвищий ступiнь. Проста формадодаємо префiкс най- (для підсилення що-, як-) до прислiвника простої форми вищого ступенянайхолоднiше, найглибше, щонайхолодніше,якнайглибше. Складена формадодаємо слова найбiльш, найменш до звичайної форми прислiвника найбiльш холодно, найменш глибоко. Творення ступенів порівняння

Номер слайду 20

Творче конструювання Від поданих прислівників утворіть ступені порівняння. Близько – ближче, найближче, якнайближче, щонайближче, найбільш близько. Дорого – дорожче, найдорожче, якнайдорожче, щонайдорожче, найбільш дорого. Тепло – тепліше, найтепліше, щонайтепліше, якнайтепліше, найбільш тепло. Близько, дорого, тепло rrr

Номер слайду 21

Складання сенкану. Прислівник. Самостійний, незмінний Означає, відповідає, залежить. Має ступені порівняння. Чудово

Номер слайду 22

Рефлексія Сміється сонце як? – ласкаво, Мандрує небом величаво, А небо голубіє дивно, Пливуть хмарини тихо, мрійно. Лунає рідна мова чисто, А кожне слово – урочисто, Земля стрічає нас святково, Сміються зорі загадково. Сади цвітуть коли?- весною. Улітку трав моря шовкові, А  восени врожай збирають, Узимку снігу всі чекають. Прислівників багато в мові, І всі яскраві, всі чудові.

Номер слайду 23

1. Повторіть тему “Прислівник”.2. Напишіть вільне есе (6-8 речень) на тему “Прекрасне в моєму житті”, використовуючи прислівники. Домашнє завдання

Номер слайду 24

Дякую за урок! Бажаю всім добра, успіхів, нових знань і відкриттів. Будьте наполегливими, і у вас усе вийде!

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.9
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 8
Оцінки та відгуки
  1. Тетяна Яцук
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Проценко Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Могила Алла Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Бурамбаєва Оксана Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Рей Олександра Юріївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Леоненко Оксана Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Andronova Oksana
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Семзенись Юлія Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 5 відгуків
pptx
Додано
1 листопада 2022
Переглядів
14335
Оцінка розробки
5.0 (8 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку