Презентація в рамках проекту "Використання графіків функцій в архітектурних стилях та моделюванні одягу".

Про матеріал
Створено для проекту "Використання графіків функцій в архітектурних стилях та моделюванні одягу". Львів – околиця Європи, фронтир, цивілізаційне і культурне перехрестя. У Львові, як в жодному з інших міст України, вціліли всі європейські стилі, починаючи з романського. Ключові питання проекту: Чи можна «упізнати» графіки функцій в елементах визначних архітектурних пам'яток Львова ? Вершечок якої будівлі є у Львові розташованим найвище, звідки панорама навколо Львова буде найбільш розлогою? Який вигляд мають сучасні архітектурні форми Львова? Чи можуть архітектори створювати інноваційні форми. без таких аспектів, як функціія, пропорція і симетрія?
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Графіки функцій в елементах визначних пам'яток Львова

Номер слайду 2

МЕТА ПРОЕКТУЯкі епохи і стилі поєдналися в архітектурі міста Лева ?Чи можна «упізнати» графіки функцій в елементах визначних пам'яток Львова ?Вершечок якої будівлі є у Львові розташованим найвище, звідки панорама навколо Львова буде найбільш розлогою?Чи можуть архітектори створювати інноваційні форми. без таких аспектів, як функція, пропорція і симетрія?

Номер слайду 3

Львів – живий підручник з історії архітектури

Номер слайду 4

У Львові, як в жодному з інших міст України, вціліли всі європейські стилі, починаючи з романського. Мода з Європи мандрувала в наші краї повільно, тому спізнювалась в середньому на сто років, а то й більше. Варто також пам’ятати: стародавній Львів – околиця Європи, фронтир, цивілізаційне і культурне перехрестя. Роздивлятись Львів варто так, як він ріс – кільцями. Вірніше, півкільцями. Замкнути коло не дає гора Високий замок і пасмо пагорбів за нею. Назва дезінформує: замок не вцілів, на згадку залишився лише невиразний уламок муру. Львів – живий підручник з історії архітектури. МИ ДОВІДАЛИСЬ, ЩО…

Номер слайду 5

Історія архітектури телеграфним стилем. Давня Греція створила основу архітектурної конструкції (стійка/колона-балка). Рим додав склепіння і купол. Готика – «каркасну» конструкцію. Ренесанс започаткував вільну інтерпретацію ідеями та елементами декору попередників (сам черпав з античності) . Бароко заснувало презентаційний архітектурний ансамбль. ХІХ століття адаптувало конструктивні та декоративні здобутки історії архітектури до потреб сучасності. Нові матеріали (залізобетон, скло, полімери) спровокували новий стиль життя і навзаєм, індустріалізація актуалізувала соціальний запит на функціональну архітектуру модернізму ХХ-ХХІ століть.

Номер слайду 6

Перше півколо – княжий Львів, або ще літописний, бо документів з тих часів, окрім лаконічних свідчень в літописах, майже не залишилось. Вони збудовані на засадах романської архітектури: арки, хрестове склепіння, купол. Стіни романських споруд товстелезні, а вікна і двері – вузенькі. Декору мінімум, і він плаский: пояси по периметру, глухі півкруглі арки. Подекуди - кругле вікно-роза на головному фасаді (в яке готика згодом вставить вітраж). Романський стиль_романіка. Храм Іоанна Хрестителя (1250-ті рр.)Храм св. Параскеви П’ятниці (кін. XIII - поч. XIVст.) Храм Марії Сніжної (кін. XIV ст.) Арки, вікна, вхідні отвори – парабола;Пояси – пряма;

Номер слайду 7

Друге кільце стародавнього Львова – ренесансно-готичне, навколо Площі Ринок, так зване «старе місто» або «місто в мурах». Львівська готика – це головний міський храм середньовічного міста – Митрополича базиліка Пресвятої Діви Марії, яку у Львові всі називають просто Катедрою. Решта готичного Львова загинула у пожежі 1527 року. Будувалась Катедра більше ста років. Сувора простота прикордонного храму. Жодних кам’яних мережев фіал, вімпергів і аркбутанів. Вертикалі вузьких вікон ховаються за приземкуватими каплицями. Вежу-дзвіницю добудовували вже у другій пол. XVIII ст. Стрільчасті арки – парабола

Номер слайду 8

Львівський ренесанс має виразне італійське «обличчя» (Італія – основний бізнес-партнер Львова другої пол. ХXVI-першої пол. XVII ст.). Візитка ренесансної забудови Львова – площа Ринок, де кожна кам’яниця – навіть не сторінка, а фоліант історії, та романтично-реліктова вуличка Вірменська. Основний замовник нового стилю у торговому місті Львові – шляхта і купецтво. Саме їх потреби формують «світське» обличчя львівського ренесансу. Основна увага – на фасад, головним акцентом якого стає оздоблений волютами і статуями аттик та різьблений білокам'яний портал (оздоблений колонами і карнизом чи боньований). З найбільш популярних архітектурних елементів також – римська аркада. Саме через триярусну аркаду-лоджію дворик дому-палацу купця Корнякта називають «італійським» або рідше «венеційським». РЕНЕСАНСАнсамбль Успенської церкви (вул. Руська, 7; вул. Підвальна, 9)

Номер слайду 9

Гепнерівська кам’яниця (поч. XVII ст., площа Ринок, 28)

Номер слайду 10

Будинок львівського радника і доктора медицини Павла Домініка Гепнера більш відомий як «будинок з афоризмами» через повчальні латинські сентенції, вміщені над вікнами фасаду. Наприклад, філософське «Хто ж багач? Хто не має бажань. А хто вбогий? Захланний», «Ніколи не дисонує корисне з красивим» – естетичне кредо ренесансу. І вже зовсім зворушливо – на порталі пивниці «Низьким – висока». Каплиця Боїмів– єдине, що залишилось від центрального міського цвинтарю при Катедрі. Маємо ренесансний куб з монументальним куполом, щільно оздоблений по фасаду білокам’яною різьбою у формі іконостасу. В інтер’єрі – пишно різьблений вівтар і кесонований купол з зображеннями пророків. Найбільш запам’ятовувана деталь – скульптура сидячого в задумі Христа на куполі під хрестом – рідкісний в християнській скульптурі сюжет його роздумів в Гефсиманському саду. Навколо купола – знову ж таки повчальний напис латиною: «Гляньте і побачте, усі, хто дорогою йде: чи є такий біль, як мій біль»

Номер слайду 11

БАРОКОВидатними пам’ятками архітектури бароко, що з’явилися у XVIII столітті, є собор Св. Юра та Домініканський собор, які виділяються своєю величчю і красою. У цих двох шедеврах львівська архітектура досягла свого апогею. Кафедральний собор Св. Юра збудовано у XVIII столітті в дусі візантійських традицій. В ансамбль входить храм, дзвіниця, капітула, митрополичі палати, сад. Такого поєднання декоративної різьби та архітектури не має жодна споруда міста. Особливою мальовничістю наділена тераса навколо храму. Це - головна святиня Української греко-католицької церкви, резиденція її митрополитів. Саме тут правили Сильвестр Сембратович, Андрей Шептицький, Йосиф Сліпий, Мирослав-Іван Любачівський. У митрополичих палатах зупинявся Папа Римський Іван Павло II, коли відвідував Львів у 2001 році.

Номер слайду 12

ЕКЛЕТИЗМЧудовими пам’ятками цього стилю є будівлі сьогоднішніх головних корпусів Львівського Національного університету ім. Івана Франка, НУ «Львівська політехніка», театру опери і балету імені Соломії Крушельницької. Особливо велично виглядає фасад центрального корпусу Львівського Національного державного університету ім. І. Франка, який прикрашений алегоричними постатями: «Галичина», «Дністер», «Вісла», «Освіта» та «Праця».

Номер слайду 13

Сучасні архітектурні форми Львова Перший 16-поверховий будинок на Сихові збудувано 2007 р. І аж у 2016 році постав циліндричний будинок компанії «Інтергал-Буд», який домінує над Сихівським мостом. Компанія «Парус» споруджує житловий комплекс на 14-16 поверхів.

Номер слайду 14

Ближче до неба Хмарочоси Львова

Номер слайду 15

Зліва – лінійка з висотами над рівнем моря, справа – найбільш знакові об’єкти, розташовані відповідно висоти їхньої локації над рівнем моря і зменшені відповідно шкали. ХМАРОЧОСИ ЛЬВОВА

Номер слайду 16

ПРОЄКТздобувачів освіти 8 - 9 кл. Романівського ліцею

pptx
До підручника
Алгебра 9 клас (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С)
До уроку
7. Повторення та розширення відомостей про функцію
Додано
12 лютого 2023
Переглядів
670
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку