До рухомого складу автомобільного транспорту відносять автомобілі та автомобільні потяги (автомобілі-тягачі, причепи, напівпричепи та причепи-розпуски). Автомобільний рухомий склад характеризується кількістю осей, у тому числі ведучих, вантажопідйомністю, потужністю двигуна, пасажиромісткістю. Рухомий склад поділяється за родом роботи на: пасажирський, вантажний та спеціального призначення. Актуалізація знань
Переваги Спеціалізованого рухомого складу• підвищення схоронності вантажу за рахунок виключення впливу на вантаж навколишнього середовища;• зниження шкідливих наслідків перевезення на навколишнє середовище й людей (пилоутворення, випару й т.д.);• зниження частки ручної праці при виконанні НРР;• зменшення витрат на тару й упакування.
Для здійснення правильного вибору транспортних засобів враховано такі "кінцеві" елементи (чинники):транспортні (ті, які формують систему): вид вантажу і його характеристика; партіонність перевезень; обсяг і стабільність перевезень; відстань перевезень; способи навантаження-розвантаження й складська облаштованість; режим роботи; вид маршрутів й організація перевезень; дорожні (ті, які обмежують систему): міцність дорожнього покриття (припустиме осьове навантаження); елементи профілю і плану доріг; інтенсивність руху; прохідність дороги;
природно-кліматичні (ті, які обмежують систему): зона помірного клімату; зона холодного клімату; зона жаркого клімату; високогірні райони; конструкційні: кузов; використання маси; експлуатаційні якості: вантажомісткість; використання маси; швидкісні властивості; безпека руху;паливна економічність; довговічність; міцність; прохідністьадаптація кузова; вантажомісткість; зручність використання; прохідність; економічні й натуральні критерії: продуктивність; собівартість; зведені витрати; трудомісткість перевезень; позатранспортний ефект.