Презентація містить у собі додатковий матеріал для проведення уроку по вантажознавству, Для кращої візуалізації. Сам урок в форматі дос. також розміщений на платфомі.
Лекція № 41 Тема лекції: Вибір рухомого складу для конкретних умов експлуатації
Номер слайду 2
До рухомого складу автомобільного транспорту відносять автомобілі та автомобільні потяги (автомобілі-тягачі, причепи, напівпричепи та причепи-розпуски). Автомобільний рухомий склад характеризується кількістю осей, у тому числі ведучих, вантажопідйомністю, потужністю двигуна, пасажиромісткістю. Рухомий склад поділяється за родом роботи на: пасажирський, вантажний та спеціального призначення. Актуалізація знань
Номер слайду 3
Основні типи спеціалізованого рухомого складу
Номер слайду 4
Самоскид- вантажний саморозвантажувальний автомобіль, причеп або напівпричеп з кузовом, механічно нахиляються для вивантаження вантажу .
Номер слайду 5
Фургон - автомобіль Для перевезення різних вантажів, що вимагають тільки захисту від зовнішніх впливів, використовується також для збереження температурного режиму перевезенного вантажу.
Номер слайду 6
Цистерна- автомобіль з закритим резервуаром, використовується для перевезення рідин, та сипучих вантажів.
Номер слайду 7
Автопоїзд- складається з автомобіля-тягача і причепа або напівпричепа (сідельний автопоїзд), комбінований багатоланковий транспортний засіб.
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Самонавантажувачі- вантажні автомобілі, які виконують не тільки перевезення вантажів, але і їх навантаження-розвантаження за допомогою змонтованих на цих автомобілях вантажопідіймальних машин і пристосувань.
Номер слайду 10
Контейнеровоз- спеціалізований автомобіль, причіп або напівпричіп для перевезення контейнерів.
Номер слайду 11
Переваги Спеціалізованого рухомого складу• підвищення схоронності вантажу за рахунок виключення впливу на вантаж навколишнього середовища;• зниження шкідливих наслідків перевезення на навколишнє середовище й людей (пилоутворення, випару й т.д.);• зниження частки ручної праці при виконанні НРР;• зменшення витрат на тару й упакування.
Номер слайду 12
Принципи формування рухомого складувизначають його спеціалізацію та підбирають вантажопідйомність.
Номер слайду 13
Під час вибору транспортних засобів розв’язано два взаємозалежні завдання:1) визначено спеціалізацію;2) підібрано вантажопідйомність.
Номер слайду 14
Для здійснення правильного вибору транспортних засобів враховано такі "кінцеві" елементи (чинники):транспортні (ті, які формують систему): вид вантажу і його характеристика; партіонність перевезень; обсяг і стабільність перевезень; відстань перевезень; способи навантаження-розвантаження й складська облаштованість; режим роботи; вид маршрутів й організація перевезень; дорожні (ті, які обмежують систему): міцність дорожнього покриття (припустиме осьове навантаження); елементи профілю і плану доріг; інтенсивність руху; прохідність дороги;
Номер слайду 15
природно-кліматичні (ті, які обмежують систему): зона помірного клімату; зона холодного клімату; зона жаркого клімату; високогірні райони; конструкційні: кузов; використання маси; експлуатаційні якості: вантажомісткість; використання маси; швидкісні властивості; безпека руху;паливна економічність; довговічність; міцність; прохідністьадаптація кузова; вантажомісткість; зручність використання; прохідність; економічні й натуральні критерії: продуктивність; собівартість; зведені витрати; трудомісткість перевезень; позатранспортний ефект.
Номер слайду 16
Комплекс взаємодії груп чинників, що зумовлюють вибір вантажних транспортних засобів