Пригадайте!На які види поділяються речення за метою висловлювання?Які розділові знаки ставляться наприкінці таких речень?Поміркувати, наприкінці яких речень ставиться знак оклику?
Номер слайду 3
Розповідне речення містить якесь повідомлення, розповідь про щось. Теплого погідного дня вибираємось до лісу, щоб відчути його свіжу прохолоду, послухати співи різноголосого птаства.
Номер слайду 4
Питальне речення містить у собі питання. В кінці такого речення ставимо знак питання. Слово, чому ти не твердая криця, що серед бою ясно іскриться.
Номер слайду 5
Спонукальне речення містить наказ, вимогу, заклик, побажання, прохання. Як парость виноградної лози, плекайте мову.
Номер слайду 6
Якщо розповідні й спонукальні речення вимовляються зі спокійною інтонацією, то в кінці таких речень ставиться крапка. Якщо ж вони вимовляються з сильним почуттям, то вони стають окличними і в кінці речення ставиться знак оклику. Я вірю в краще майбутнє рідного народу. Ой Дніпре мій, Дніпре, широкий та дужий!
Номер слайду 7
Тренувальні вправи: Скласти речення з поданими дієсловами. Визначити, які з них за метою висловлювання розповідні, які - спонукальні. Не забувають, не забувайте. Зібрали, збирайте. Пам’ятають, пам’ятайте. Береже, бережіть.
Номер слайду 8
Подані розповідні речення переробіть так, щоб вони були питальними, потім – спонукальними. Ми вивчаємо історію рідного краю. Наш клас відвідав краєзнавчий музей. Учні з цікавістю слухали розповідь екскурсовода.