Які види мистецтв об’єднує в собі театр?Літературу (вистави ставляться за літературними сюжетами)Музику ( у виставах присутній музичній супровід та вокал )Образотворче мистецтво (створення декорацій)Декоративно-ужиткове мистецтво ( костюми акторів)Хореографію ( актори у виставах танцюють)
Опере́та (італ. operetta — маленька опера) — музично-сценічна вистава переважно розважального характеру, що поєднує монологічне і діалогічне мовлення з вокальною та інструментальною музикою, танцювальне мистецтво й естрадні прийоми. Оперети пишуться на комічний сюжет, музичні номери в них коротші, ніж у оперних. В цілому музика оперети носить легкий, розважальний характер, однак напряму наслідує традиції академічної музики.
Епічний театр Особливості та теоретичні засади: -в основі драми - розповідь, а не дія; -відкритий фінал (конфлікт не розв'язано); -п'єса не наслідує життя, це лише сценічна замальовка; -переважає жанр драми; -широке використання запозичених сюжетів; -"ефект очуження" (буденне явище змальовується по-новому, здається дивним).
Правила поведінки у театрідрес-код: святковий одягфото/відео зйомки забороненіправило третього дзвоника означає початок виставиверхній одяг залишають у гардеробіпід час вистави не шуміти у залі, не їсти.в кінці вистави /акту акторам аплодують. Відвідування театрів, філармоній, виставок - свято, яке вносить у наше життя різноманітність і красу. А щоб воно не було затьмарене, ми повинні дотримуватися правил гарного тону й говорити на одній мові - мові вихованих людей. Приходьте в театр завчасно. Після того як Ви опорядитеся, у Вас ще повинне залишитися кілька хвилин, щоб придбати програмку й знайти свої місця в залі.
Вправа-інтерв’ю «Що ти знаєш про театр?»Чи був ти колись у театрі?На якому спектаклі?Яка дія відбувалася у цьому спектаклі?Що тобі сподобалося (або не сподобалося) у спектаклі?Тобі сподобалися актори? Якщо ні, то чому?А тобі сподобався сам театр?Ти пішов би в театру ще раз?На яку виставу ти хотів би потрапити?Як ти гадаєш, а чому люди ходять в театру?А чи знаєш ти, як виник театр?Як ти гадаєш, хто відповідає за створення вистави?
Гра «Жести»Студенти сідають колом. Кожен гравець має вигадати свій жест, наприклад, можна почухати вухо, помахати рукою, поплескати в долоні тощо. Потім один з учнів показує свій жест і одразу – іншого учасника. Той, чий жест показали, має повторити його сам та також показати чужий. І так по колу. Якщо хтось збився, він вибуває з гри. Гра продовжуються доти, поки не залишаться два переможці.
Гра «Відгадай героя»Заздалегідь підготуйте картки якогось кольору (наприклад, блакитного) та одну зелену. Покладіть їх у коробку та запропонуйте студентам по черзі витягнути картку. Той, хто витягне зелену, стає ведучим. Студент загадує будь-якого казкового персонажа та без слів показує його одногрупникам. Завдання глядачів – відгадати, про якого героя йдеться. Той, хто відгадав першим, стає ведучим.
Вправа «Створи історію»Студенти дуже люблять вигадувати різні цікаві історії. Запропонуйте кожному з них вигадати власний сюжет про похід у театру та розказати його одногрупникам. Історія не обов’язково має бути масштабною, достатньо кількох речень. Ви були з студентами в театрі? Ускладніть завдання та попросіть їх вигадати продовження вистави, наприклад, подумати над тим, як склалася історія героїв після завершення дії на сцені. А потім розіграйте цей сюжет.
Вправа «Театр тіней»Запитайте у студентів, які види театру їм відомі та розкажіть про таке цікаве мистецьке явище як театр тіней. Запропонуйте студентам подумати над тим, чи можна створити його у звичайних умовах коледжу і що для цього потрібно. Підкажіть та спрямуйте на правильний шлях, а потім запропонуйте пограти в театр тіней в аудиторії.
Вправа «Скоромовки»Запитайте в студентів, чи не хотіли би вони стати акторами, та поясніть їм, що для того, щоб досягти цієї мети, необхідно довго тренуватися, зокрема, навчитися правильно вимовляти звуки. І зробити це можна за допомогою скоромовок! Роздайте студентам аркуші зі скоромовками та запропонуйте разом потренуватися. Кожен по черзі буде вимовляти скоромовку, а коли зіб’ється, може обрати одногрупника, який вимовить її за нього.
Приклади скоромовок: Ой, збирала Маргаритка маргаритки на горі. Розгубила маргаритки Маргаритка у дворі. Ой, був собі коточок,Украв собі клубочок. Та й сховався в куточок. Кит кота по хвилях катав -Кит у воді, кіт на киті. Тигренятко з тигром-татом. Тренувалися стрибати. Крокодил до крокодила. Припливав просити мила,Бо набридло крокодилу. Умиватися без мила.
Вправа «Намалюй афішу»Запропонуйте студентам подумати над тим, яку саме виставу їм би хотілося відвідати. А що можна зробити для того, щоб й інші люди захотіли на неї піти? Правильно, намалювати гарну афішу, яка привертатиме увагу! Як це зробити? Об’єднайте студентів у декілька груп по п’ять осіб – разом вони мають намалювати афішу. При цьому важливо, щоб кожен учасник висловив свою думку та брав участь у створенні малюнка.