Презентація "Виготовлення кімнатної кордової моделі автомобіля класу ЕЛ-К (контурна)"

Про матеріал
Презентація Виготовлення кімнатної кордової моделі автомобіля класу ЕЛ-К (контурна) розрахована для занять у гуртках ПТМ і автомоделювання. В презентації надано технологічні карти по виготовленню моделі, креслення і кольорові форми.
Перегляд файлу

Центр науково-технічної творчості молоді «Сфера» Оболонського району міста Києва

imageкласу «ЕЛ-К» (контурна)

Автор:

Петренко Олександр Іванович

завідувач СТВ,

керівник гуртка автомоделювання

image

Кордова автомодель (англ. Tether car) — спеціальна швидкісна модель автомобіля з двигуном, яка рухається по колу на кільцевому треку, та утримується сталевою ниткою (кордом). Моделі запускають з метою досягнення максимальної швидкості.

Кордові автомоделі є одним найстарішим видом автомоделізму.

Гонки автомоделей стали популярним хобі в США наприкінці 1930-х років.

У 1937 році в Лос-Анжелесі був проведений перший неофіційний чемпіонат з кордових автомоделей

(Tether cars).

Перші змагання з автомодельного спорту у колишньому СРСР, були проведені на території України в м. Харкові у 1956 році. Першим майстром спорту став Український спортсмен з Харкова Булигін Віктор Олександрович (до того ж, автор понад 50 кордодромів на території колишнього СРСР та соціалістичних країн). Першим українським спортсменом, що встановив рекорд Європи та став Майстром спорту міжнародного класу був спортсмен з України Клименко Анатолій Павлович з м. Миколаєва.

Сьогодні в Україні регулярно проходять чемпіонати на Кубки України серед юнаків, юніорів, та дорослих автомоделістів.

imageКордові автомоделі запускають на спеціальному кільцевому треку - кордодромі. Доріжка по центру руху моделей з електричним двигуном становить діаметр 5,3 метрів з дуже рівною поверхнею. З міркувань безпеки, доріжка огороджена по периметру бордюром. В центрі треку встановлено вертикальний стрижень з невеликою платформою, та планка на підшипнику, що вільно обертається навколо стрижня. До планки закріплюється кордова нитка - тросик авіамодельний (4 жили) до якого приєднана автомодель. Підведення електроживлення по кордовій нитці - 2 дроти МГТФ, забезпечує стабілізовану напругу 12 вольт, та струм до 2-х ампер, який не повинен перевищуватися у пусковому або робочому режимі роботи двигуна моделі.

     Петренко Олександр Іванович     Центр науково-технічної творчості молоді «СФЕРА»                                                                               2

Кімнатні кордові моделі по класам, згідно правил змагань поділяються на:

-            ЕЛ-К – контурна модель-копія автомобіля з електродвигуном;

-            ЕЛ-0 – об’ємна модель-копія автомобіля з електродвигуном;

-            ЕЛ-АЕРО - модель аеромобіля з електродвигуном;

-            ЕЛ-Іграшка - вдосконалена модель іграшки промислового виробництва, що придбана в торговій мережі.

Загальні вимоги до моделей

1.           Довжина : мінімальна - 120мм; максимальна – 300мм.

2.           Модель повинна бути схожа на справжній автомобіль (виняток – аеромобіль) та ретельно пофарбована або оздоблена кольоровою плівкою, або виготовлена з кольорового паперу (картону).

3.           Модель повинна мати кордову планку. Відстань від продольної вісі моделі до центру отвору у кордовій планці (для закріплення карабіну кордової нитки) – 130-140мм. Ширина не менше 14мм. Діаметр отвору – не менше 3мм. Товщина від 1,5мм. Матеріал – дюраль або склотекстоліт.

4.           Електродвигун – довільний колекторний.

5.           Модель повинна мати не менше чотирьох гумових (обгумованих) коліс (дозволяється використання коліс з матеріалу, що не поступається еластичністю гумі).

6.           Моделі, що мають неохайний вигляд – можуть бути недопущеними до участі у змаганнях.

7.           У класі об’ємних моделей ЕЛ-О кузови мають бути виготовлені без використання синтетичних смол. Виготовляти кузови виконані вакуумною формовкою з листових пластмас заборонено.

Вимоги до класів «ЕЛ-0» та «ЕЛ-К»

1.           На технічний огляд учасники надають креслення (ксерокопії), що опубліковані у офіційних виданнях.

2.           Для проведення технічного огляду моделей класів ЕЛ-О та ЕЛ-К використовується таблиця оцінки за подібність:

-   фарбування 5-4-3-2-1 бал;    - кузов 5-4-3-2-1 бал;

-   облицювання 5-4-3-2-1 бал; - колеса у зборі 5-4-3-2-1 бал.


МАТЕРІАЛИ ТА ІНСТРУМЕНТИ НЕОБХІДНІ ДЛЯ РОБОТИ

1.          Килимок для виконання роботи;

2.          Олівець;

3.          Лінійка;

4.          Клей ПВА-В3 (волостійкий для якісного склеювання і кращого висихання).

5.          Пензлик з маленькою кісточкою;

6.          Ножиці;

7.          Обойний ніж;

8.          Шило;

9.          imageКришечка для клею;

10.     Моток ниток;

11.     Фанера, або склотекстоліт;

12.     Вісь 2, або 3 мм;

13.     Колекторний електродвигун; 14. Шестерні у відношенні 1х4 для редуктора; 18. Штиркові роз’єми;

19.       Провід для підключення двигуна;

20.       Акрилові фарби;

21.       Набір свердл;

22.       Свердлильний верстат;

ТЕХНІКА БЕЗПЕКИ ПРИ РОБОТІ:

ПРАВИЛА КОРИСТУВАННЯ КЛЕЄМ.

1.         Налити клей необхідний для роботи в кришечку. Пляшечку з клеєм закрити.

2.         Наносити клей пензликом.

3.         Стежити, щоб клей не проливався на стіл, одяг, обличчя і особливо в очі.

4.         Наносити клей так, щоб він не виступав за краї деталі, що приклеюється.

5.         Клей, що розлився, витерти чистою серветкою чи ганчіркою.

6.         Після роботи кришечку і кісточку помити і вимити руки.

ПРАВИЛА КОРИСТУВАННЯ НОЖИЦЯМИ І НОЖЕМ. 1.      Ножиці для ручної праці повинні мати заокруглені кінці.

2.         Клади ножиці чи ніж так, щоб вони не виступали за край робочого місця.

3.         Не працюй тупими ножицями і ножом, а також ножицями зі слабким кріпленням.

4.         У процесі різання уважно слідкуй за розміткою.

5.         У процесі роботи тримай матеріал пасивною рукою так, щоб пальці були осторонь від гострого леза ножиць.

6.         Не розмахуй ножицями, ножом, під час різання.

7.         Після роботи ножиці і ніж тримай складеними, бажано в чохлі.

Перед виконанням роботи потрібно ознайомитися з кресленням.

image


Виготовлення моделі починаємо з виготовлення рами моделі – шасі. Довжина рами обмежена довжиною прототипу в певному масштабі, але вона згідно правил має обмеження: мінімум - 120мм; максимум – 300мм).

Виберемо масштаб 1 х 24.

Колісна база буде 100 мм, а довжина рами з переднім бампером – спойлером 170 мм. Ширина рами обмежується довжиною двигуна і складає 36 мм. Розмічаємо і виготовляємо заготовку рами.

Отвори по центру рами необхідні для кріплення кузова моделі.

image

Для кріплення передніх і задніх коліс виготовляємо міст з листового матеріалу сталі товщиною 1мм.

На кресленні отвори   2 мм для кріплення моста до рами гвинтами з гайками, а   3 мм під вісь. Ширина нашої рами 36 мм, по лініям на цій відстані загинаємо стійки в одну сторону.

Виготовлені мости встановлюємо на раму моделі.

Креслення моста

image

Для виготовлення передніх і задніх коліс ми використовуємо листову мікропористу гуму середньої щільності товщиною 5 мм і нарізану на свердлильному станку за допомогою саморобного різця.

Диски коліс, для спрощення роботи, використовуємо з іграшок.

Закріплення гуми до дисків проводимо за допомогою гумового клею «88» дотримуючись інструкції по роботі з клеєм.

Особисто я клею шини наступним чином:

- знежирити диски, - наноситься тонкий шар клею на диск та на шину, - чекаємо хвилин 5-10, поки клей не перестане липнути, - наносимо ще один тонкий шар клею на диск та на шину, - поки клей ще в рідкому стані одягаємо шину на диск - чекаємо щонайменше 2 години перед тим як почати обробляти колесо.

Кожне колесо по зачищаємо – рівняємо по зовнішньому діаметру і з боків.

Запресовуємо вісь в підготовлені колеса і встановлюємо ведену шестерню.

image

Петренко Олександр Іванович      Центр науково-технічної творчості молоді «СФЕРА»

Встановлюємо передню і задню вісь на раму моделі і встановлюємо двигун з ведучою шестернею.

Для вірного встановлення зубчастого редуктора необхідно знати одне правило, для гарної його роботи, щоб не затирали шестерні, між зубчастими колесами має бути мінімальний зазор. Для цього при паянні електродвигуна використовуємо смужку звичайного паперу яку прокладаємо між зубцями редуктора.

Звертаю увагу, при паянні електричного двигуна потрібно працювати швидко і не перегрівати двигун. При перегріванні двигуна магніти втрачають своє магнітне поле, що приводить до погіршання їх роботи: зменшення обертів, втрачання потужності.

Для збільшення швидкості моделі потрібно використовувати двигуни на два вали з більшою потужністю (за вимогами правил максимум 12 Вольт 2 Ампера).

Колеса наприсовуємо з двох сторін на вісь двигуна.

image


image

Виготовлення кузова можемо робити з щільного пінопласту, фанери товщиною 3-4 мм або з цупкого картону.

На мою думку кузов краще робити низьким і легким, щоб зменшити дію сил перевертання на бік.

image

Пропоную вам креслення кузова.

Друкування потрібно робити в масштабі який ви вибрали раніше (мій масштаб 1х24, колісна база 100 мм).

Вирізаємо роздруковане креслення і клеїмо кузов, зачищаємо, фарбуємо і встановлюємо скло.

image

Переходимо до виготовлення і встановлення на модель кордової планки.

image

Згідно з Правилами змагань відстань від продольної вісі моделі до центру отвору у кордовій планці (для закріплення карабіну кордової нитки) – 130 - 140мм. Ширина не менше 14мм. Діаметр отвору – не менше 3мм. Товщина матеріалу від 1,5мм. Матеріал – дюраль або склотекстоліт.

На мою думку її краще виготовляти з фольгованого склотекстоліту. Контакти для зовнішнього живлення можна припаяти до фольги і не буде зайвих проводів над кордовою планкою. Від фольги припаюємо короткими проводами до двигуна.

image


ПОРЯДОК ВИГОТОВЛЕННЯ МОДЕЛІ ЕЛ-К

imageВстановлення кордової планки потрібно робити з урахуванням центру ваги моделі.  Визначаємо

запуски.

ЗАПУСК МОДЕЛІ АЕРОМОБІЛЯ

Закріпляємо модель за допомогою карабіну і під'єднаємо контакти живлення до моделі.

Подаємо напругу і запускаємо модель.

ВДАЛИХ ЗАПУСКІВ!

image

Додаток 1 модель FORD

image

Додаток2модельReno

image

pdf
Додано
23 травня 2022
Переглядів
374
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку