Автор: Щербина Т.М., учитель математики КСШ №74 Використання методу проектів на уроках математики «Усіма можливими способами треба запалювати в дітях палке прагнення до знань і до уміння. Прагнення до уміння збуджується... самими навчальними предметами, методом навчання» Я. А. Каменський.
Метод дозволяє: 1)перевірити та закріпити на практиці теоретичні знання; 2)забезпечити продуктивний зв'язок теорії та практики у процесі навчання; 3)набути життєвого досвіду; 4)розвивати вміння аналізувати, систематизувати, 5)узагальнювати вивчений матеріал; 6)здійснювати організовану пошукову, дослідницьку діяльність на підставі спільної праці учнів; 7)навчити учнів самостійно працювати з додатковою літературою; 8)вчити вміння самостійно працювати над творчими завданнями; 9)підвищувати інтерес учнів до вивчення математики; 10)виховувати повагу, вміння працювати в колективі; 11)формувати власну життєву позицію.
Проектне навчання заохочує і підсилює щире прагнення до навчання з боку учнів, тому що воно: особистісно орієнтоване; використовує безліч дидактичних підходів: навчання в справі, незалежні заняття, спільне навчання, мозковий штурм, рольову гру, евристичне та проблемне навчання, дискусію, командне навчання; має високу мотивацію, що означає зростання інтересу і включення в роботу в міру її виконання; підтримує педагогічні завдання в когнітивній, афективній і психомоторній сферах на всіх рівнях: знання, розуміння, застосування, аналіз, синтез; дозволяє вчитися на власному досвіді й досвіді інших у конкретній справі, а не вдавати навчальну діяльність.
Показникова функція у фізиці. «Математичні методи стають не тільки методами, які застосовуються у механіці, фізиці, але загальними методами для всієї науки в цілому». Соболєв С.Л. Задача про визначення маси палива, необхідного для того, щоб надати ракеті необхідну швидкість, розв’язується за допомогою формули К.Е.Циолковського. Задача про швидкість падіння парашютиста. Задача про охолодження чайника.
Задача про приріст деревини Дерево росте так, що кількість деревини збільшується з часом за законом M=M0akt, де М – кількість деревини у даний момент; M0 - початкова кількість деревини; t – час (у роках), який відраховують з моменту, коли об’єм деревини був M0 ; k – деяка стала. Обчислимо, наприклад, за скільки років об’єм деревини збільшиться в а разів. Розв’язання Якщо в деякий момент часу t М / M0 =а, то поділивши обидві частини рівняння M=M0akt на M0 , дістанемо М / M0 =аkt , тобто аkt =а=а1 . Тоді kt=1 і t=1/k. Отже, об'єм деревини збільшиться в а разів за 1/k років.
Економіка Задача Обчислити вартість обладнання в гривнах через 5 років, якщо його початкова вартість 4,68∙105 грн, а щорічний відсоток амортизації 5,7%. Вартість обладнання через n років можна знайти за формулою: B0 - початкова вартість p – щорічний процент амортизації Bn – вартість обладнання через n років
Географія Задача. Альпіністи, які підкорювали пік Перемоги, досягли висоти, де тиск був рівний 304 мм рт. ст. обчислити на якій висоті находяться альпіністи, якщо p0 = 760 рт. ст. Висота над рівнем моря обчислюється за формулою: p0 – тиск над рівнем моря; p – тиск на висоті h м. Пік Перемоги
Хімія та логарифмічна функція Задача На скільки градусів треба підвищити температуру для прискорення хімічної реакції в 5900 раз, якщо швидкість реакції зростає в геометричної прогресії зі знаменником, що дорівнює 3 при підвищенні температури на кожні 100. Розв’язання Відповідь: Потрібно підвищити температуру на 100 для прискорення хімічної реакції
Міський конкурс-захист НДР при Жовтневому ліцеї 2010-2011р.: ІІ місце (Турунцев А.), ІІІ місце (Фадєєва Л.) Міський конкурс «Студія геометричних ідей» 2006-2007р.: ІІ місце (Бардась Г., Борщов М.), ІІІ місце (Радченко С., Груздєв Є.) 2007-2008р.: ІІ місце (Бардась Г.), ІІІ місце (Борщов М.) 2008-2009р.: І місце (Бардась Г.), ІІ місце (Борщов М.), ІІІ місце (Большой Є.) 2010-2011р.: І місце (Турунцев А.), ІІ місце (Большой Є.), ІІІ місце (Таранов К.) 2011-2012р.: ІІ місце (Шишка А.), ІІІ місце (Волкотруб В.) Міжнародний математичний конкурс «Кенгуру» 2007-2008р.: «відмінний» - 1, «добре» - 5 2008-2009р.: «відмінний» - 2, «добре» -9 2009-2010р.: «добре» - 12 2010-2011р.: «відмінний» - 1, «добре» - 12 Районні конкурси НДР учнів з математики: 2008-2009р.: ІІ місце (Шишка А.), ІІІ місце (Таранов К.) Анімаційних робіт: 2008-2009р.: ІІ місце (Борщов М., Редькін І.), ІІІ місце (Кабакчей А, Ревко Я.)