Презентація "Використання методу проектів на заняттях математики"

Про матеріал

Сучасний стан розвитку суспільства тісно пов'язаний з проектною культурою у сфері матеріального виробництва, науки, мистецтва, системі соціальних наук, мистецтва, системі соціальних стосунків.Одним з підходів, що дозволяють формувати особу сучасного школяра, є діяльність, яку можна розглядати як самостійну структурну одиницю навчально – виховного процесу.

Проектна діяльність дозволяє учням:

•• Вивчати не лише засоби, але й способи конкретної діяльності;конкретної діяльності;

•• Розвивати пізнавальні навики і уміння, самостійно конструювати знання;самостійно конструювати знання;

•• Розвивати критичне і творче мислення;

•• Розвивати уміння орієнтуватися в інформаційному просторі.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

“Проблема встановлює мету думки, а мета контролює процес мислення” Джон Дьюї

Номер слайду 2

Відірваність знань, що надаються учням у школі, від реального життя Перевантаженність навчальних програм, що спричиняє обмеженість розумової діяльності дітей Відсутність внутрішньої мотивації та зацікавленості учнів у навчанні Невміння учнів аналізувати явища та процеси, що відбуваються, узагальнювати та оцінювати результати своєї діяльності, так і діяльності інших Орієнтування на знання, а не на методи та способи їх застосування Традиційне навчання

Номер слайду 3

1 Найважливішою складовою процесу навчання є не комп’ютери, а вчителі, озброєні методиками застосування комп’ютерних технологій

Номер слайду 4

основна теза сучасного розуміння методу проектів: 3 Метод проектів Все, що я пізнаю, я знаю, навіщо це мені потрібно, де і як я можу ці знання застосувати.

Номер слайду 5

РОЗВИТОК НАВИЧОК ВИСОКОГО РІВНЯ пізнавальних навичок учнів; умінь самостійно конструювати свої знання. критичного мислення; умінь орієнтуватися в інформаційному просторі; У основі методу проектів лежить

Номер слайду 6

Орієнтований на самостійну діяльність учнів – індивідуальну, парну, групову, - яку вони виконують протягом певного відрізка часу; Припускає можливість вирішення деякої проблеми; Результати виконаних проектів повинні бути "відчутними“, мати конкретний результат; Передбачає обов'язкову презентацію отриманих результатів. 6 Метод проектів завжди

Номер слайду 7

Наявність значущої проблеми. Значущість передбачуваних результатів. Самостійна діяльність учнів. Визначення кінцевих цілей проектів. Визначення базових знань для роботи над проектом. Використання дослідницьких методів . Результати виконаних проектів повинні бути матеріальними (відеофільм, альбом, бортжурнал "подорожей", комп'ютерна газета, альманах, Web–сторінка, ін.). Основні вимоги до використання методу проектів:

Номер слайду 8

Метод проектів на уроках математики Дозволяє встановлювати інтеграційні зв'язки математики з іншими освітніми областями (фізика, хімія, біологія, інформатика, мистецтво), що забезпечує цілісність, істинність знань. Надає можливість багатофункціональної підготовки учнів в нових соціально-економічних умовах. Забезпечує активізацію процесу навчання на основі мотивації діяльності, поетапної організації праці, аналізу ходу практичних робіт, їх діагностики і методу виправлення недоліків, експертної оцінки виконаної роботи. Забезпечує формування соціально значущих якостей особи. Сприяє реалізації диференційованого і індивідуального підходу в навчанні.

Номер слайду 9

Телекомунікаційний проект Це спільна навчально-пізнавальна творча або ігрова діяльність учнів–партнерів, організована на основі комп'ютерної телекомунікації. Специфіка телекомунікаційних проектів полягає передусім в тому, що вони за своєю суттю завжди міжпредметні.

Номер слайду 10

9 В основу класифікації телекомунікаційних проектів можуть бути покладені такі ознаки: Домінуючий в проекті метод: дослідницький, творчий, ролево-ігровий, ознайомлювально–орієнтовний, ін. Характер координації проекту: безпосередній (жорсткий, гнучкий), прихований (неявний, що імітує учасника проекту). Характер контактів (серед учасників однієї школи, класу, міста, реґіону, країни, різних країн світу). Кількість учасників проекту. Тривалість проекту.

Номер слайду 11

10 Типи проектів: дослідницькі; літературно-творчі; пригодницькі, ігрові; інформаційні проекти; практико–орієнтовані; з відкритою, явною координацією; з прихованою координацією.

Номер слайду 12

11 Класифікація проектів відносно характеру контактів внутрішні або регіональні ( в межах однієї країни); міжнародні (учасники проекту є представниками різних країн).

Номер слайду 13

По кількості учасників проектів можна виділити проекти: індивідуальні (що виконуються самостійно одним учнем); особові (між двома партнерами, що знаходяться в різних школах, регіонах, країнах); парні (між парами учасників); групові (між групами учасників). 12

Номер слайду 14

13 По тривалості проведення проекти можуть бути: короткотерміновими (для розв'язання невеликої проблеми або частини більш великої проблеми). Такі невеликі проекти можуть бути розроблені на одному – двох уроках; середньої тривалості (від тижня до місяця); довготермінові (від місяця до кількох місяців).

Номер слайду 15

Під дослідницьким проектом ми розуміємо діяльність учнів по розв’язуванню творчої, дослідницької проблеми з наперед невідомим рішенням, припускаючи наявність основних етапів, характерних для наукового дослідження.

Номер слайду 16

Основні етапи наукового дослідження мотивація дослідницької діяльності; постановка проблеми; збір,  систематизація і аналіз фактичного матеріалу; висунення гіпотез; перевірка гіпотез; доказ або спростування гіпотез; підготовка до презентації одержаних результатів (продукт проекту); презентація; рефлексія.

Номер слайду 17

сприяють детальнішому, докладнішому вивченню проблеми проекту, що в свою чергу, забезпечує поглиблене вивчення предмету. Міні-проект (1-2 уроки). Короткостроковий (4-6 уроків). Середньої тривалості (1-4 місяці). Довгостроковий. Тривалість виконання проекту сприяють формуванню потреби самостійно придбавати необхідні знання, і уміло застосовувати їх на практиці для вирішення різноманітних виникаючих проблем, а також формуванню уміння самостійно критично мислити, бачити виникаючі в реальній дійсності проблеми і шукати шляху раціонального їх рішення. Виконуваний сумісно з вчителем. Виконуваний сумісно з іншими учнями під керівництвом вчителя. Виконуваний сумісно з іншими учнями без керівництва вчителя. Виконуваний в основному самостійно Рівень самостійності виконання в рамках профільного навчання виконують особливу роль в реалізації прикладної спрямованості початку аналізу, дозволяють враховувати при організації учбового процесу міжнаочні зв'язки, особливості того або іншого профілю. Монопроект. Міжнаочний проект. Зміст проекту є засобом диференціації і індивідуалізації навчання, сприяють формуванню уміння творчо підходити до рішення поставлених проблем. Інформаційний (завдання на відтворення за зразком). Евристичний (завдання, направлені на пошук способу рішення невідомого для учня). Творчий (завдання, направлені на актуалізацію міжнаочних знань). Рівень складності сприяють розвитку комунікабельності, умінню працювати спільно в різних ситуаціях і різних соціальних ролях. Індивідуальний. Парний. Груповий. Кількість учасників проекту Типи проектів Підстава класифікації

Номер слайду 18

Напрями реалізації методу проектів Вивчення нового матеріалу. Рішення практико-ориєнтованих задач Узагальнення

Номер слайду 19

МЕТОД ПРОЕКТІВ Діяльність учителя Діяльність учнів накопичення фактів висунення гіпотез актуалізація знань, вмінь збір фактичного матеріалу створення учбово-проблем-ної ситуації – мотивація задачі постановка проблеми системати-зація і аналіз отриманого матеріалу збір фактичного матеріалу перевірка істинності доведень перевірка гіпотез доведення або спростування гіпотез побудова теорії (продукту проекту) побудова висновків, заключень підготовка до презентації отриманих результатів вихід в практику презентація проекту розв’язання практичних задач рефлексія Модель організації методу проектів на уроках математики в рамках профільного навчання  

Номер слайду 20

Визначення кожним учнем власної орієнтовної основи (початкові знань і способи дій) Організація діяльності учнів по виявленню орієнтовної основи – початкові знання і способи дій, необхідні для виконання дослідницького проекту. 1.1.  Актуалізація знань, умінь 1.  Накопичення фактів Діяльність учнів Діяльність вчителя Участь в постановці проблемної задачі. Вибір задачі, що містить проблему. 1.2.  Створення учбово-проблемної ситуації – мотивуюча задача Фіксація утруднень в індивідуальній діяльності. Фіксування труднощів. 1.3.  Постановка проблеми Спільно-розподілена діяльність вчителя і учнів в процесі роботи над проектами

Номер слайду 21

Виявлення особливостей вже систематизованого фактичного матеріалу. Остаточне формулювання гіпотез. Організація процесу самостійного запису гіпотези на математичній мові. 2.3.  Висунення гіпотез Визначення способу систематизації матеріалу і безпосередньо систематизація і аналіз одержаного матеріалу за допомогою таблиць, діаграм, схем, графіків і т.п. Можливе висунення гіпотез. Вказівка способу систематизації фактичного матеріалу. 2.2.  Систематизація і аналіз одержаного матеріалу Вивчення відповідної учбової або спеціальної літератури, проведення випробувань, спроб рішення приватних проблем, варіювання числовими даними, зміна яких-небудь параметрів початкової задачі. Можливе висунення гіпотез. Завдання напряму проведення випробувань, за допомогою вказівок, креслень, пояснень і т.п. 2.1.  Збір фактичного матеріалу 2.  Висунення гіпотез Спільно-розподілена діяльність вчителя і учнів в процесі роботи над проектами

Номер слайду 22

Оформлення одержаної інформації у вигляді продукту, наповненого освітнім значенням (опорний конспект, задачник…). 4.2.  Підготовка до презентації одержаних результатів Узагальнення і систематизація одержаної в процесі дослідницької діяльності інформації. Здійснення консультації по побудові проекту. 4.1.  Побудова висновків, заключень 4.  Побудова теорії (продукту проекту) Проводять доказ висунутих гіпотез в узагальненому вигляді. Консультування убуваючих підказок, що вчаться по методу. 3.2.  Доказ або спростування гіпотез Перевірка істинності гіпотез за допомогою проведення ще одного випробування. Консультування учнів з потреби. Організація додаткового випробування. 3.1.  Перевірка гіпотез 3.  Перевірка істинності доказом Спільно-розподілена діяльність вчителя і учнів в процесі роботи над проектами

Номер слайду 23

Відновлення послідовності виконаних дій. Вивчення продукту проекту з погляду його ефективності, продуктивності, відповідності поставленим задачам і т.п. Здійснення взаїмооценки, самооцінки. Висунення гіпотез по відношенню до майбутньої діяльності. Перевірка гіпотез на практиці в подальшій наочній діяльності. Узагальнення і резюмування одержаних результатів. Самооцінка діяльності. Визначення змісту роботи коректування з урахуванням одержаних результатів. 5.2. Рефлексія Презентація що вчаться результатів дослідницьких проектів. Організація презентації що вчаться результатів дослідницьких проектів. 5.1. Презентація 5.  Вихід в практику Спільно-розподілена діяльність вчителя і учнів в процесі роботи над проектами

Номер слайду 24

Три основні етапи спільно-розподіленої діяльністі вчителя і учнів мотиваційний операційно- пізнавальний рефлексія-оцінний мотивація дослідницької діяльності постановка проблем збір, систематизація і аналіз фактичного матеріалу висунення гіпотез перевірка гіпотез презентація рефлексія доказ або спростування гіпотез підготовка до презентації результатів

Номер слайду 25

Висновок використання методу проектів на заняттях математики в рамках профільного навчання дозволяє, дотримуючись традиційної системи учбових занять, уникати їх відриву від реальної діяльності, добиваючись тим самим глибокого і надійного засвоєння матеріалу, що вивчається, а також сприяє досягненню вимог сучасного інформаційного суспільства.

ppt
Додано
11 березня 2018
Переглядів
3743
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку