Презентація "Використання прийомів казкотерапії у роботі з дітьми"

Про матеріал
Як посилити ефект корекції казкою, основні завдання корекції казкою, види казок
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Корекція за допомогою казок у роботі з дітьми. Підготувала практичний психолог Красногорівського ОЗЗСО I-III ступенів Колесник Г. М.

Номер слайду 2

«Немає казок кращих від тих, які створює саме життя» Ганс Крістіан Андерсен

Номер слайду 3

Казка – це цікавий по силі психологічного впливу засіб роботи з внутрішнім світом людини, потужний інструмент розвитку. Казка є біля нас завжди. Конкретна мова казок відкриває дітям шлях наочно-образного і наочно-дієвого вивчення світу людських відносин, що в певній мірі адекватно психічним особливостям дошкільників та молодших школярів.

Номер слайду 4

Першою визначення «казкотерапія» ввела Тетяна Зінкевич-Євстигнєєва близько тридцяти років тому. Напрямок своєї роботи вона визначає, як комплексна казкотерапія, і активно розвиває його у заснованому нею ж Міжнародному інституті казкотерапії.

Номер слайду 5

Терапевтична казка допомагає, бо примушує працювати одразу обидві півкулі мозку. Права півкуля стежить за емоціями, переживаннями, а ліва – за змістом, за словами, сюжетом, який розгортається, за діями головних персонажів. Таким чином, між правою та лівою півкулею встановлюються нейронні зв’язки, які допомагають знайти цілісність, гармонію, баланс і ресурс для вирішення проблеми.

Номер слайду 6

Основні завдання корекції казкою: Зниження рівня тривожності і агресивності у дітей, стабілізація психічних процесів, зняття напруги;Розвиток вміння переборювати труднощі і страхи, розвиток впевненості в собі;Виявлення і підтримка творчих здібностей, уяви, оригінальності мислення;Формування навичок конструктивного прояву емоцій, механізмів саморегуляції;Розвиток здібностей до емоційної регуляції і природної комунікації, розвиток творчої самопрезентації та згуртування дитячого колективу.

Номер слайду 7

Карта казки:- Були собі…- І ось одного разу…- Через це…- Кульмінація, або що відбувалося потім…- Розв’язка або чим все закінчилося…- Мораль цієї казки така.

Номер слайду 8

Як посилити ефект корекції казкою: Вибір головного персонажа. Казка повинна створювати для дитини зону безпеки. Легкий початок.

Номер слайду 9

Казкокорекція - це створення особливої казкової атмосфери, яка робить мрії дитини дійсністю, дозволяє дитині вступити у боротьбу зі своїми страхами, комплексами.

Номер слайду 10

Притча. Якось один чоловік намагався осягти істину. Він хотів знайти щось нове, незвичайне. Тому вирушив у дорогу. Багато він пройшов доріг і міст. Але все, що він бачив, не було новиною для нього. І от, нарешті, на дорозі він побачив камінь. На ньому напис: «Переверни мене». Чоловік перекинув камінь і побачив інший напис: «Навіщо ти шукаєш нових знань, якщо так погано користуєшся тими, що вже маєш?»

Номер слайду 11

Казкокорекція – це лікування казками, це відкриття тих знань, які живуть в душі і є в даний момент психотерапевтичними. Казкокорекція – це процес створення зв’язку між казковими подіями і поведінкою в реальному житті. Це процес переносу казкового змісту в реальність.

Номер слайду 12

Казкокорекція будується на використанні п’яти видів казок (за Т. Зінкевич-Євстигнєєвою): Художні казки;Дидактичні казки;Психотерапевтичні казки;Психокорекційні казки;Медитативні казки.

Номер слайду 13

Художні казки: народні казки; авторські казки.

Номер слайду 14

Дидактичні казки створюються педагогами для подачі навчального матеріалу.

Номер слайду 15

Психокорекційні казки створюються для м’якого впливу на поведінку дитини

Номер слайду 16

Алгоритм створення психокорекційної казки (за Т. Зінкевич-Євстигнєєвою)Підбір героя близького для дитини за статтю, віком, характером. Опис життя героя у казковому світі, так щоб дитина знайшла подібність зі своїм оточенням. Створення проблемної ситуації, схожої на реальну ситуацію дитини і приписування герою переживань дитини. Пошук героєм виходу, поява казкових створінь, мудрого наставника, показ ситуації з іншого боку: «Побачене у правильному світлі, все стає благом». Герой розуміє свою неправоту і стає на шлях змін.

Номер слайду 17

Психотерапевтичні казки створюються в процесі пошуку сутності подій, що відбуваються і проблемних ситуацій.

Номер слайду 18

Медитативні казки створюються для накопичення позитивного образного досвіду, зняття психоемоційної напруги, для створення кращих моделей взаємовідносин, розвитку особистісного ресурсу

Номер слайду 19

Напрямки дії казки. Діагностуючий – для визначення характерних особливостей стану і настрою дитини); Впливаючий – корекція і терапія; Розвивальний – засвоєння нових знань, формування уявлень.

Номер слайду 20

Фантастичний світ казки, наповнений чудесами, таємницями та магією, завжди приваблює дітей. Усі діти з радістю занурюються в уявний світ, активно діють в ньому, роблять спроби творчо його перетворити. Дитина сприймає все, що відбувається в казці як реальність. Через казки дитина отримує знання про світ, про взаємовідносини між людьми, про проблеми та перешкоди, які виникають у житті. Через казку дитина вчиться долати бар’єри, знаходити вихід з важких ситуацій, вірити в силу добра, любові та справедливості.

Номер слайду 21

НЕ МОЖЕМ БЕЗ КАЗКИ У СВІТІ МИ ЖИТИ,БО КАЗКА НАС ВЧИТЬ, ЯК ПОТРІБНО ДРУЖИТИ,ЯК ЗЛО ПОДОЛАТИ, ЯК ХИТРИХ ПРОВЧИТИ. ЯК ЧУЙНИХ І ДОБРИХ, Й СМІЛИВИХ ЛЮБИТИ.

Номер слайду 22

Дякую за увагу!

Номер слайду 23

Література. Бурчик О. В. Групова казкотерапія в особистісно орієнтованому вихованні дітей. Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. 2015. № 25. С. 203–205. Майбородюк Н. Д. Казкотерапія у розвитку ціннісно-смислової свідомості учнів початкової школи. Педагогіка вищ. та серед, пік. : зб. наук. пр. 2010. Вип. 28. С. 136–141. Формування життєтворчих компетентностей дітей і дорослих засобами казкотерапії. Шкільна бібліотека. 2011. № 1. С. 7–9. Музичук О. О. Казка як засіб розвитку особистісних цінностей молодших школярів. Проблеми сучасної психології. 2012. № 17. С. 317–326. Шик Л. А. Казкотерапія в роботі з дошкільниками. Харків : ВГ «Основа», 2012. 240 с. Казкотерапія в роботі практичного психолога. URL: https://vseosvita.ua/library/prezentacia-kazkoterapia-v-roboti-prakticnogo-psihologa-127285.html (дата звернення: 01.02.2022)Використання прийомів казкотерапії в навчально-виховному процесі. URL: https://naurok.com.ua/prezentaciya-vikoristannya-priyomiv-kazkoterapi-v-navchalno-vihovnomu-procesi-55082.html (дата звернення: 01.02.2022)

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Додано
7 лютого 2023
Переглядів
3576
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку