Урок-дослідна лабораторія. Добрий день!Сядьте зручно!Підготуйтеся до уроку!Налаштуйтеся на роботу!Будьте активними!Проявляйте творчість!УЧИТЕЛЬ
Номер слайду 2
Уявіть себе дослідниками. Створіть суміш свого настрою на початку уроку. Напишіть, які емоції ви додасте у цю суміш. Намалюйте посудину для суміші. Можете дати назву цій суміші. За бажанням можете розфарбувати посудину.
Номер слайду 3
Віршовані казки. Віршована мова (рима, строфа, ритм). Василь Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон»ТЛ: віршована мова (рима, строфа, ритм)ТЕМА УРОКУ
Номер слайду 4
Пригадайте, що називають літературною і народною казками?Літературна. Народна
Номер слайду 5
Запишіть назви вивчених казок до певних груп____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ЛІТЕРАТУРНІНАРОДНІ"Фарбований Лис""Ох""Мудра дівчина""Цар лев""Мавка -Вербинка""Лисиця та Рак"Хто автор цих літературних казок?
Номер слайду 6
Казка - це чарівний витвір художнього слова, у якому ти стаєш його частинкою, живеш разом із героями та відчуваєш їхні емоції та думки. Василь Симоненко створив незвичний сплав казки, у якому поєднуються і оптимістичні, і песимістичні емоції. Автор чаклував у своїй творчій лабораторії над цим витвором всього одну ніч і присвятив його своєму сину Лесику.
Номер слайду 7
Подумайте!Чи були у вас такі ситуації, коли ви щось робили, але нічого не виходило? Як ви поводились у такий момент? Чи продовжували завершувати цю справу?Як налаштовували себе у такій ситуації: підбадьорювали чи засмучували ?2. Оберіть чоловічка з картинки, що відповідає вашому емоційному стану у ситуації, коли у вас щось не вдається.
Номер слайду 8
2. Хто на зображенні є оптимістом, а хто - песимістом?Створіть у своїй лабораторії портрет людини-оптиміста.(працюйте в парі) Які негативні наслідки може мати песимізм? А ви хто - оптиміст чи песиміст? Чому?Опрацюйте статтю у підручнику на с.75 про оптимізм та песимізм.3. Саме про таких людей написав Василь Симоненко казку "Цар Плаксій та Лоскотон".
Номер слайду 9
Коротко про автора. Дитинство припало на роки війни. Почав писати вірші у середніх класах. Народився в селі Біївці на Полтавщині 8 січня 1935 року. Навчався у Київському університеті імені Т. Шевченка. Зростав без батька. Школу закінчив із золотою медаллю. Помер у віці 28 років 14 грудня 1963 року.
Номер слайду 10
Коментоване читання казки "Цар Плаксій та Лоскотон"Цареве сімейство. Хто входив у цареве сімейство?Що наказував робити цар усім жителям країни?Яка кара чекала на тих, хто не виконає закон Плаксія?
Номер слайду 11
Дядько Лоскотон. Який спосіб життя вів дядько Лоскотон?Яка вдача у дядька Лоскотона?Опишіть зовнішній вигляд Лоскотона. Коментоване читання казки "Цар Плаксій та Лоскотон"
Номер слайду 12
Арешт Лоскотона. Що означає "лукавий"?Хто хотів стати зятем Плаксія?Яким способом зловив капітан Лоскотона?Що значить "посіпака"?
Номер слайду 13
Весілля у палаціОпишіть процес весілля у палаці Плаксія. Дослідіть ситуацію.2. Прочитайте рядки, де йдеться про вихваляння наречених. Чому, на вашу думку, їм присвятили вірша і возвеличували їхню вроду? Про що це свідчить? 3. Чи існують такі люди у сучасному світі, які здатні говорити добрі слова, аби здаватися хорошими друзями?
Номер слайду 14
ЗВІЛЬНЕННЯ ЛОСКОТОНАХто звільнив Лоскотона із в'язниці?2. Проведіть дослід. Якими рисами наділені люди, що звільнили Лоскотона? 3. Чи існують у сучасному світі такі люди?4. А ви могли б так зробити?
Номер слайду 15
На с.78 у підручнику знайдіть рядки, у яких сказано, що трапилося із царевою сім'єю, коли звільнили Лоскотона. ПРОДОВЖЕННЯ ВЕСІЛЛЯ2. Яка доля спіткала жителів країни Сльозолий?2. Чому Лоскотон ще й досі живе серед людей?3. То кого із героїв можна вважати песимістом, а кого - оптимістом? Чому?
Номер слайду 16
Працюємо із підручником на с.74 Якою мовою написана ця казка: прозовою чи віршованою?У чому відмінність прозової мови від віршованої?Зачитайте визначення "строфа", "римт", "рима". Що дає цій казці така мова написання (віршована)?
Номер слайду 17
Працюємо в групіДослідіть образ Лоскотона.2. Створіть дерево його образу (намалюйте у зошиті), в якому зазначте такі характеристики:зовнішній виглядриси характеруставлення до дітейставлення до царевої сім'їжиттєва позиція Лоскотонаваше ставлення до героясенкан до слова "Лоскотон"
Номер слайду 18
Підсумуємо вивчене!Автор казки "Цар Плаксій та Лоскотон" Василь Самійленко?У казці згадують людей оптимістів та песимістів?Макака наприкінці твору себе з'їв?Автор написав казку за один день?Казка написана віршованою мовою?Плаксій наприкінці твору став добрим до усіх жителів?Автор присвятив цей твір своїй дочці?Лоскотон носив сміх у маленькій скрині?ГРА "ВІРЮ - НЕ ВІРЮ!"
Номер слайду 19
САМОАНАЛІЗ ДІЯЛЬНОСТІ НА УРОЦІОбведіть у зошиті свою долоньку і запишіть у пальчиках відповіді:великий палець- Що вже знав/знала з теми?вказівний - Як виконував/виконувала завдання на уроці?середній - Чи потребував/потребувала допомоги?безіменний - Що дізнався/дізналась під час виконання завдань на уроці?мізинець- Як себе почував/почувала на уроці?
Номер слайду 20
Домашнє завдання. Хлопчикам: дослідити образи Плаксія та його родини, створити буклет характеристик. Дівчаткам: створити рекламний постер до казки. Прочитати у підручнику інформацію на с.74-75 До побачення, учні!