Збірник завдань Українська література 5 клас «Мистецький спадок нащадкам»

Про матеріал
Збірник містить доступні для використання завдання: ігрові вправи, кросворди, літературні диктанти, вікторини, інтерактивні вправи. Завдання, підібрані у збірнику, розвивають логічне мислення, сприяють підвищенню творчої діяльності учнів, розвивають інтерес до читання. Даний матеріал буде цікавий та корисний для використання у навчальному процесі.
Перегляд файлу

1

 

 

 

Збірник завдань

Українська література 5 клас

«Мистецький спадок нащадкам»

 

Упорядник

Мілярчук Ірина Володимирівна

вчитель української мови та літератури

Дідковецької гімназії

Чуднівської міської ради

 

 

 

 

Збірник містить доступні для використання завдання: ігрові вправи, кросворди, літературні диктанти, вікторини, інтерактивні вправи.

Завдання, підібрані у збірнику, розвивають логічне мислення, сприяють підвищенню творчої діяльності учнів, розвивають інтерес до читання.

Даний матеріал буде цікавий та корисний для використання у навчальному процесі.

Рекомендовано вчителям української мови та літератури.

 

 

 

 

Чуднів 2022

Вступ

В наші дні стала актуальною проблема читацької активності школярів. Сьогодні, внаслідок змін у житті суспільства, статус читання, його роль і ставлення до нього значно змінилися.

Завдання даного збірника ставлять за мету навчити учнів читати усвідомлено, з розумінням, критично. Адже дитяче читання – це ключ до життя в сучасному інформаційному просторі.

Збірник містить доступні для використання завдання: тести на встановлення відповідності, літературні диктанти, ігрові вправи, кросворди, тощо.

Вправи підібрані у збірнику формують інтерес до читання, розвивають логічне, креативне мислення школярів, виробляють в учнів звичку проникати до всіх подробиць тексту.

Матеріал може бути використаний на будь-якому етапі проведення уроку: перевірка домашнього завдання, урізноманітнення форм роботи на уроці, перевірка знань певної теми.

 


  1. ВПРАВА «ЗНАЙДИ ПОМИЛКУ»
    Робота з текстом підручника (ст. 3-4)

(Підкресліть слова чи словосполучення, що є не вірними. Знайдіть правильне твердження.)
 

  1. Мистецтво – це творче відображення дійсності за допомогою малюнків.
  2. У літературі основним способом створення краси є фарба.
  3. Мова не має надзвичайно великого значення у житті людини.
  4. Словесне мистецтво починалося з віршів.
  5. Видами мистецтва є: література, музика, малярство, програмування.

     Ключ: художніх образів, має, слово, ні, з усної народної творчості.

 

  1. УСТАНОВИ ВІДПОВІДНІСТЬ

(Міфи та легенди)

 

ГЕРОЙ ТВОРУ

НАЗВА ТВОРУ

  1. Дід Рак

А. «Чому Пес живе коло людини?»

  1. Карпо

Б. «Неопалима купина»

  1. Угорський король

В. «Як виникли Карпати»

  1. Лев

Г. «Ракова криниця»

 

 

  1. ГРА «ЧИСЛОВА МОЗАЇКА»

(Міфи та легенди)

 

  1. Скільки зірочок вилетіло з глечика?

(Міф «Про Зоряний Віз»)

  1. Скількох друзів мав Пес? Назвіть їх.

(«Чому пес живе коло людини?»)

  1. Скільки королів об’єднали свої війська, щоб взяти місто Дорогобуж?
    («Неопалима купина»)
  2. Скільки років служив Карпо у Силуна?

(«Як виникли Карпати»)

  1. Скільки років було Карпові, коли він потрапив до Силуна?

(«Як виникли Карпати»)

Ключ: 1-8, 2-4 (Вовк, Ведмідь, Лев, Людина), 3-2, 4-10, 5-1

  1. ЛІТЕРАТУРНИЙ ДИКТАНТ

«Міфи та легенди»

 

  1. Сім великих та одна маленька (зірочка), які поставали на небі наявні в міфі.

(«Про зоряний Віз»)

  1. Пес залишився жити біля людини, бо (вона виявилася найсильнішою).

(«Чому пес живе коло людини»)

  1. Село Дорогобуж згадується у (легенді «Неопалима купина»).
  2. Про озеро Синевир ми дізнаємося з легенди («Як виникли гори Карпати»).
  3. Нечаївка – це назва (села).

(Легенда «Ракова криниця»)

  1. На двадцяти мовах уміли балакати (запорожці).

(Легенда «Про запорожців)

  1. Сірко, потрапивши до війська татар, перекинувся на (хорта).
                                                                                                        (Переказ «Як Сірко переміг татар»)
  2. Неопалима купина є символом (незнищенності українського народу).

(Легенда «Неопалима купина»)

  1. Силун – це один з головних персонажів легенди («Як виникли Карпати»).

 

  1. Назва гір Карпати походить, за легендою, від (імені головного героя Карпо).

(«Як виникли Карпати»)

  1. Щоб потрапити до війська запорожців потрібно було пройти випробування. Яке саме? (зварити кашу).

(Народний переказ «Прийом у Запорожців»)

  1. Дівчинка пішла шукати воду для (хворої матері).

(«Про Зоряний Віз»)

 

 

 

 

 

 

  1. ЛІТЕРАТУРНЕ ДОМІНО

Загадки. Прислів’я та приказки.

 

1.Загадка

А. Довершений за змістом вислів про риси та вчинки людей з повчальним характером.

2.Прислів’я

Б. Образний вислів, що влучно характеризує людину.

3.Приказка

В. Короткий та дотепний опис людей, тварин, предметів, подій та явищ, які треба розпізнати.

4.Метафора

Г. Слово чи словосполучення, яке розкриває ознаки чи властивості одного предмета чи явища через перенесення на них ознак іншого предмета чи явища.

 

Ключ: 1-В, 2-Б, 3-А, 4-Г

 

 

  1. З’ЄДНАЙ ПОНЯТТЯ З ЙОГО ТЛУМАЧЕННЯМ

 

  1. Міф
  2. Легенда
  3. Народний переказ
  4. Казка
  5. Загадка

А. Це розповідь казкового чи фантастичного характеру про незвичайну подію, або життя і діяльність якоїсь особи.

Б. Усне народне оповідання про вигадані події, що сприймаються як реальні.

В. Усне оповідання про визначні історичні події та їх героїв.

Г. Це розповідь, що передає уявлення про наших далеких предків, про створення світу, його будову, про богів і демонів, різних фантастичних істот.

Д. Це короткий та дотепний опис людей, тварин, предметів, подій та явищ, які треба розпізнати.

Ключ: 1-Г, 2-А, 3-В, 4-Б, 5-Д

  1. ГРА «ЗАКІНЧИ ПРИСЛІВ’Я»

 

  1. Не той урожай, що на полі, а той,

(що в коморі.)

  1. Яка пшениця,

(така й паляниця.)

  1. Друзі пізнаються

(в біді.)

  1. Вік живи –

(вік учись.)

  1. Тиха вода

(греблю рве.)

  1. З розумним поведешся –

(розуму наберешся.)

  1. Правда і в огні не горить,

(і в воді не тоне.)

  1. Добре тому,

(хто в своєму домі.)

 

 

 

 

8. ВІДНОВИ ПРИСЛІВ’Я І ПРИКАЗКИ

1. край, звичай, Кожен, має, свій.

2. охоти, роботи, Без, нема.

3. за, носити, Знання, плечима, не.

4. більше, освіту, Здобудеш, світу, побачиш.
5. а, тримай, Друга, найдеш, шукай.

6. тихому, У, чорти, болоті, водяться.

7. біді, Друзі, в, пізнаються.

8. рідної, ворона, З, й, мила, сторони.

 

 

  1. ГРА «ТАК - НІ».

(Дайте відповіді так або ні на запитання за змістом твору «Лисиця та Рак»)

 

  1. Лисиця уздріла Рака у лісі (Ні)
  2. Рак якраз готував обід (Ні)
  3. Люди сміються з Рака бо той сім літ по воду ходив (Так)
  4. Рак з Лисицею позмагалися бігти наввипередки (Так)
  5. Лисиця обігнала Рака (Ні)
  6. Рак перехитрив Лисицю (Так)
  7. Рак добіг першим, бо вчепився Лисиці за хвіст (Так)
  8. Казка нас навчає: ніколи не насміхатися з інших (Так)

 

 

10. ГРА «ВІДШУКАЙ ПАРУ»

(«Мудра дівчина»)

Знайди і з’єднай стрілкою предмет і ознаку.

 

Дівчина    живий

Брат     дійна

Думка     найтонша

Сон     варені

Гілочка    мудра

Заєць     запряжені

Коні     наймиліший

Яйця     бідний

Корова    найпрудкіша

 

 

 

11. ВПРАВА «КИНУТИЙ КАМІНЬ»

(До кожної літери ключового слова дібрати слова, які характеризують головну героїню казки «Мудра дівчина»)

М – (мудра)

А – (активна)

Р – (розумна)

У – (уважна)

С – (смілива)

Я – (яскрава)

 

12. КРОСВОРД З ОПОРНИМ СЛОВОМ

 

1М

 

 

 

 

 

 

2

У

 

 

 

 

 

3Д

 

 

 

 

 

 

 

4

 

Р

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

А

 

 

6Д

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

І

 

 

 

 

 

8В

 

 

 

 

 

 

9Ч

 

 

 

 

 

10

 

И

 

 

 

 

 

 

11

 

Н

 

12

 

 

А

 

  1. Як звали доньку бідного брата?
  2. Що мав принести на сніданок панові бідний брат?
  3. Що є найшвидшим понад усе?
  4. Який гостинець принесла дівчина для пана?
  5. Що було предметом сварки двох братів?
  6. Скільки яєць дав пан для Марусі?
  7. Який предмет мав зробити пан з гілочки?
  8. Які були яйця, що з них мали вилупитися курчата?
  9. Якою була Маруся?
  10. На чому Маруся добиралася до багатія?
  11. Що є наймилішим для кожного з нас, на думку дівчини?
  12. Через що посперечалися чоловіки, що прийшли до пана позиватися?

 

Ключ: Маруся, курча, думка, горобець, корова, десять, гребінка, варені, чесна, гринджоли, сон, лоша.

 

  1. ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ ДО КАЗКИ «ЯЙЦЕ-РАЙЦЕ»

 

  1. Миша з жайворонком посварились через

а Яйце-райце

б Колосок

в Зернину

  1. Орла від злої цариці врятував

а Лев

б Стрілець

в Дівчина

  1. Чим годував чоловік орла?

а М’ясом

б Зерном

в Смаколиками

  1. Виберіть правильну послідовність.

Орел з чоловіком спочатку полетіли

а дядько – брат – батьки

б брат – батьки – дядько

в батьки – брат – дядько

  1. Що велів орел прохати у родичів?

а Золото

б Яйце-райце

в Багато грошей

  1. Що трапилося з яйцем-райцем?

а Чоловік загубив його

б У нього його вкрали

в Воно ненароком розбилося

  1. Хто допоміг загнати скот у яйце-райце

а Орел

б Змія

в Люди

  1. Хто допоміг хлопцеві виконати завдання змії?

а Батько змії

б Донька змії

в Чоловік змії

  1. Яке магічне число повторюється в казці?

а 7

б 12

в 3

  1. Казка «Яйце-райце» належить до казок

а Про тварин

б Про людей

в Чарівних

  1. Чого навчає нас казка?

а Гарно вчитися

б Допомагати батькам

в Не боятися долати труднощі

 

  1.  КРОСВОРД КВІТКА

(До розділу «Усна народна творчість»)

  1. Усна народна творчість одним словом.
  2. Розповідь казкового чи фантастичного характеру про незвичайну подію або життя і діяльність якоїсь особи.
  3. Довершений за змістом вислів про вчинки та риси людей з повчальним характером.
  4. Усне оповідання про визначні історичні події та їх героїв.
  5. Дійова особа в художньому творі.
  6. Короткі й дотепні описи людей, тварин й предметів, які треба відгадати.
  7. Віршований твір, у якому початкові літери кожного рядка утворюють якесь слово чи фразу.
  8. Образний вислів, що влучно характеризує людину, але висловлює думку неповну.

Ключ: 1 – фольклор, 2 – легенда, 3- прислів’я, 4 – переказ, 5 – персонаж, 6 – загадка, 7 – акровірш, 8 - приказка

 

 

 

  1. З’ЄДНАЙ РІЧ ТА ЇЇ ВЛАСНИКА

 

  1. Маруся

А. Білий палац

  1. Морозко

Б. Зернина

  1. Дочка вдови

В. Глечик з водою

  1. Силун

Г. Гренджоли

  1. Миша

Е. Мішок соломи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  ГРА «ПОМІРКУЙ»

Народні казки

(Визначити, висновком якого твору може бути кожне з прислів’їв)

 

  1. Правда і в огні не горить, і в воді не тоне.

(«Про правду і кривду»)

  1. Хто сміється, тому не минеться.

(«Лисиця та Рак»)

  1. Не краса красить, а розум.

(«Мудра дівчина»)

  1. Мудрий не дасться за ніс водити.

(«Вовк і Чапля»)

  1. Сміливому море по коліна.

(«Яйце-райце»)

  1. Один за одного триматися – нічого не боятися.

(«Летючий корабель»)

 

 

  1. ГРА «ТАК-НІ»

(Життєвий шлях Івана Яковича Франка)

 

  1. І. Франко народився на Житомирщині. (Ні)
  2. Батько майбутнього поета працював сільським ковалем. (Так)
  3. Спочатку Іванко навчався в дяка. (Ні)
  4. Малий Іван Франко не мав великої охоти до знань. (Ні)
  5. Іван Франко мав феноменальну пам'ять. (Так)
  6. Щоб заробити на прожиток, навчаючись у Дрогобицькій гімназії, Іван Франко малює картини та продає їх. (Ні)
  7. У Львівському університеті Іван Франко навчається на лікаря. (Ні)
  8. Письменник добре володів тільки українською мовою. (Ні)
  9. Іван Франко писав поетичні і прозові твори. (Так)

 

 

 

 

 

  1. КРОСВОРД З ОПОРНИМ СЛОВОМ

(«Фарбований Лис»)

 

 

 

1

О

 

 

 

 

 

 

 

2С

 

 

 

 

 

3

Т

 

 

 

 

4

 

Р

 

 

5

О

 

 

 

6

 

 

М

 

 

 

7

 

 

 

И

 

 

8

 

С

 

 

 

 

9

 

 

 

Л

 

 

 

  1. Місце, звідки Лис вихвалявся зробити крадіжку.
  2. Що відчував Лис сидячи в діжі?
  3. З торговиці Лис щодуху …
  4. Що було в діжі, де сховався Лис?
  5. Місце, де Микита провів ніч, повернувшись до лісу.
  6. Хто зі звірів першим запитав у Лиса хто він?
  7. Хто перший побачив Микиту в лісі?
  8. Хто у звірячому хорі співав звірячими тенорами?
  9. Який святий виліпив царя для звірів з небесної глини?

 

 

 

  1. БЛІЦ-ОПИТУВАННЯ

(Життєвий шлях В. Короліва-Старого)

 

  1. В. Королів-Старий народився в (Полтавщині).
  2. Навчався у Харківському інституті на (ветеринара).
  3. Видав посібник («Як лікувати тварин»).
  4. Після цього працював (журналістом).
  5. Через проблеми у країні переїздить до (Чехословаччини).
  6. Збірка казок для дітей називається («Нечиста сила»).

 

 

  1.  ГРА СКЛАДИ ПАЗЛИ

Іван Королів-Старий «Мавка Вербинка»

(Елементи сюжету розташувати у послідовності до змісту казки)

 

А. Дідусь пригощає маленьких лісових мешканців кашею.

Б. Мавка Вербинка робить перев’язку пораненому Зайчику.

В. Лісовик налітає на дерево й звалює його на яму.

Г. Лісник опиняється в ямі з Вовком.

Д. Мавка Вербинка відкрилася перед лісником.

Е. Вербинка звертається до Хуг по допомогу.

Є. Лісник рятує поранену Кізеньку.
Ж. Чорновухий Заєць повідомляє лісових мешканців про небезпеку.

 

Ключ: 1-Ж, 2-Е, 3-Б, 4-Д, 5-Є, 6-Г, 7-В, 8-А

 

 

  1.  ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ ДО КАЗКИ В. КОРОЛІВА-СТАРОГО «МАВКА ВЕРБИНКА»

 

  1. Хто першим повідомив лісових мешканців про небезпеку?

А. Руда Лисиця

Б. Чорновухий Заєць

В. Сірий Вовк

 

2. Де жила лісова Мавка Вербинка?

 А. У дуплі старої верби над болотом

 Б. У дуплі старої верби біля річки

 В. У дуплі старої верби на галявині

 

3. Мавка була донькою:

 А. Лісовика

 Б. Водяника

 В. Очеретника

4. Очі у Мавки були схожі на:

 А. Намистинки

 Б. Гудзички

 В. Фіалки

 

5. Кого взялася рятувати Мавка Вербинка?

 А. Лисичку

 Б. Зайчика

 В. Лісовика

 

6. Чим напоїла хворого Зайчика Мавка?

 А. Цілющим соком берези

 Б. Лікувальним запашним чаєм

 В. Солодким білим медом

 

7. Чому маленька Мавка з’явилася перед лісником красунею дівчиною?

 А. Бо хотіла сховатися в нього

 Б. Прохала про допомогу Кізоньці

 В. Дуже захотіла їсти

 

8. Як Мавка Вербинка віддячила ліснику?

 А. Запросила до себе в гості

 Б. Врятувала лісника з пастки

 В. Поприбирала в його оселі

 

 

9. «Він був сумний, роздратований. Його світлі блакитні очі палали, як сині вогники в печі» - це опис:

 А. Мисливця

 Б. Лісовика

 В. Лісника

 

10. Чим пригостив лісник маленьких лісових мешканців?

 А. Смачними лісовими ягідьми

 Б. Солодощами

 В. Пшоняною кашою з цукром та корицею

 

11. Казка «Мавка Вербинка» побудована на:
 А. Реальному

 Б. Фантастичному

 В. Фольклорному матеріалі

 

12. Казка увійшла до збірки:
 А. «Чарівне намисто»

 Б. «Нечиста сила»

 В.  «Лісове свято»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. КРОСВОРД З ОПОРНИМ СЛОВОМ

(В. Королів-Старий «Мавка Вербинка»)

 

 

1В

 

 

 

 

 

 

 

 

2

Е

 

 

 

 

 

3

 

Р

 

 

 

 

 

4

 

Б

 

 

 

5

 

 

 

 

И

 

 

 

6

 

 

 

Н

 

 

 

 

7

 

 

 

К

 

 

8

 

 

 

А

 

 

  1. Зайчика Мавка лагідно називала…
  2. Вербинка жила у дуплі старої…
  3. Чим була посипана каша, якою пригощав дідусь?
  4. Казка вчить нас творити…
  5. Хто сховав кізоньку у своєму хліві?
  6. Мавка Вербинка вперше з’явилася перед людиною, рятуючи…
  7. Очі у Мавки були схожі на…
  8. У Зайчика була поранена…

 

 

  1. БЛІЦ-ОПИТУВАННЯ

(Життєвий шлях В. Симоненка)

 

  1. Майбутній поет народився на (Полтавщині).
  2. Батька малому Василькові замінив (дідусь).
  3. Мама майбутнього поета працювала (вчителькою).
  4. В. Симоненко мав чудову (пам'ять).
  5. Мама навчала сина жити (по совісті).
  6. До школи Василеві доводилось іти (9 кілометрів).
  7. Школу закінчив із (золотою медаллю).
  8. Ставши дорослим, працював (журналістом).
  9. Для дітей Василь Симоненко написав казку («Цар Плаксій та Лоскотон»).
  10. Першим слухачем та критиком казки був (син поета Олесь).

 

  1. ВПРАВА «КИНУТИЙ КАМІНЬ»

(В. Симоненко «Цар Плаксій та Лоскотун»)

 

П – (плаксивий)  

Л – (лихий)

А – (агресивний)

К – (крикливий)

С – (суворий)

І – (істеричний)

Й – (єхидний)

 

Л – (лукавий)

О – (обережний)

С – (смішний)

К – (кумедний)

О – (опецькуватий)

Т – (талановитий)

О – (охайний)

Н – (наполегливий)

 

 

  1. ГРА «УПІЗНАЙ ГЕРОЯ»

«Цар Плаксій та Лоскотон»

 

  1. «Голова його – мов бочка, очі – ніби кавуни.»
  2. «Мав він вдачу теплу й щиру, ще й лукавинку в очах.»
  3. «…одубіли, бо сміятися не вміли.»
  4. «Хто сміявсь, вони хапали і нагайками шмагали.»
  5. «Цілі дні вони сиділи, голосили та сопіли.»
  6. «Так сміялись, реготали, що штани з них поспадали.»
  7. «Все ходив, усе він слухав, і нарешті все рознюхав.»

А. Забіяки-сльозівці

Б. Лоскотон

В. Цар Плаксій

Г. Діти Плаксія

Д. Придворні

Е. Сини Плаксія

Є. Капітан Макака

Ключ: 1-В, 2-Б, 3-Д, 4-А, 5-Г, 6-Е, 7-Є

  1.  АСОЦІАТИВНИЙ РОЗПОДІЛЬНИЙ ДИКТАНТ

Василь Симоненко «Цар Плаксій та Лоскотон».

(Розподілити слова у дві колонки залежно від того, з ким вони асоціюються.)

 

Плаксій    Лоскотон

 

Веселий, злий, сердитий, жартівливий, пихатий, плаксивий, жорстокий, добрий, щирий, усміхнений, лютий, лагідний, добродушний, ненависний.

 

 

 

  1. ЛІТЕРАТУРНИЙ ДИКТАНТ «НЕЗАКІНЧЕНІ РЕЧЕННЯ»

(Олександр Олесь. Драма-казка «Микита Кожум’яка)

 

  1. Справжнє прізвище Олександра Олеся (Кандиба).
  2. Драматичний твір призначений для (постановки на сцені).
  3. У драматичному творі персонажі називаються (дійовими особами).
  4. Діалогом називають розмову (двох осіб).
  5. Предмети, якими облаштовують сцену називають (декораціями).
  6. Князь з Княгинею сумні, бо Змієві потрібно віддати (доньку).
  7. Найсильнішим у князівстві виявився (Микита).
  8. Впертий силач послухав тільки (дітей).
  9. Поєдинок між Змієм та Микитою проходив на (майдані за містом).
  10. У бою переміг (Микита).
  11. Художній прийом, який полягає в перебільшенні рис людини, предмета чи явища називається (гіперболою).
  12. Коротка інформація в драматичному творі про декорації, пори року, зовнішність дійових осіб, їхні інтонації, жести, рухи називається (ремаркою).

 

 

 

  1. ВПРАВА «ВІДШУКАЙ ПАРУ»

(Знайди і з’єднай стрілкою предмет та його ознаку)

 

 

Князь

Князівна

Змій

Посланці

Микита

Діти

Вродлива

Лютий

Сумний

Сердитий

Малі

Найкращі

 

 

 

 

  1. ВПРАВА «УПІЗНАЙ ГЕРОЯ»

(Впізнати персонажа літературної казки з опису)

 

  1. Добрий, лагідний, веселий, смішний, доброзичливий, ласкавий (Лоскотон).
  2. Хитрий, облесливий, пофарбований, обережний (Лис Микита).
  3. Маленька, симпатична, чуйна, лагідна, добра, працьовита (Мавка Вербинка).
  4. Хоробрий, дужий, наполегливий, сміливий, загартований (Микита Кожум’яка).

 

 

 

 

  1. З’ЄДНАЙ ГЕРОЇВ ОДНОГО ТВОРУ

Цар Плаксій

Змій

Коза Лиска

Мавпочка Фрузя

Мавка Вербинка

 Хуха Моховинка

Микита Кожум’яка

Зайчик Вуханчик

Лис Микита

Лоскотон

 

 

 

  1. КОМУ НАЛЕЖАТЬ СЛОВА

(Літературні казки)

 

  1. «Що ви собі думаєте! Досі я ходив по селах, а завтра в білий день піду до міста й просто з торговиці курку вкраду.» (Лис Микита)
  2. «Хай із ними день при дні плачуть всі в країні діти! Бо сміятись і радіти у моєму царстві – ні!» (Цар Плаксій)
  3. «Я оберігаю та пильную всіх звірят у Вашому лісі. Пожалійте цю кізоньку, дуже Вас прошу, дядечку!» (Мавка Вербинка)
  4. «Одчепіться!

Геть! Не маю я охоти

Розмовлять під час роботи!» (Микита Кожум’яка)

 

 

  1.  ГРА «УПІЗНАЙ ГЕРОЯ»

Народні та літературні казки

  (Хто з героїв казок міг би надіслати вам смс наступного змісту?)

 

  1. Порадійте за мене, п’ятикласники, я таки обігнав хитру Лисицю! (Рак «Лисиця та рак»)
  2. Сьогодні йду на зустріч з паном, хочу подарувати йому горобця. (Маруся «Мудра дівчина»)
  3. Діточки, ніколи не обманюйте! Краще жити правдою, аніж кривдою. (Син бідного брата «Про правду і кривду»)
  4. Любі друзі, на вечерю мене не чекайте! Я полетів до Царя! (Дурний син «Летючий корабель»)
  5. Благаю! Порятуйте мене з цієї смердячої діжі з фарбою! (Лис Микита «Фарбований Лис»

І. Я. Франко

  1. На  свято до вас не прийду, дуже вже втомилася: рятувала лісових звірят від злих мисливців. (Вербинка «Мавка Вербинка» В. Королів-Старий)
  2. Доброго дня, любі п’ятикласники, незабаром буду у вас. Несу вам чудовий подарунок: повну торбину сміху. (Лоскотон «Цар Плаксій та Лоскотон» В. Симоненко)
  3. Ура! Я переміг ненажерливого Змія! А зараз іду відпочивати. (Микита «Микита Кожум’яка» Олександр Олесь)
  1. ГРА «ЗНАЙДИ ЧЕТВЕРТЕ ЗАЙВЕ»

(Визначити зайвий предмет, назвати казку і автора)

 

  1. Діжа, фарба, цар, цариця. (Цариця. Іван Франко «Фарбований Лис»)
  2. Булава, Змія, шкіри, Князь. (Змія. Олександр Олесь «Микита Кожум’яка)
  3. Нагайки, сльози, вужі, жаби. (Вужі. Василь Симоненко «Цар Плаксій та Лоскотон»)
  4. Річка, стара верба, каша, вовк. (Річка. В. Королів-Старий «Мавка Вербинка»)

 

 

  1. ВПРАВА «СЕНКАН»

(Скласти сенкани до слів: Казка, Лоскотон, Лис Микита.

Наприклад:

Казка

Цікава, весела

Фантазує, розважає, повчає

Усі в дитинстві захоплюються нею

Подорож

 


Використана література:

  1. Авраменко О. Українська література: підручник для 5 класу закл. заг. середн. освіти. – Київ: Грамота, 2022. – 228 с.
  2. Голобородько К. Ю. Інтелектуальні ігри на уроках української мови та літератури.- Харків: Вид. група «Основа», 2006 рік – 148 с.
  3. Бутрин Л. В. Розвиток життєвих компетентностей на уроках уркаїнської літератури. – Тернопіль – Харків: Ранок, 2011. – 144 с.
  4. Енциклопедія педагогічних технологій та інновацій. – Харків: «Основа», 2012.
  5. Модельна навчальна програма «Українська література. 5-6 класи для закладів загальної середньої освіти»

(автори: Архипова В. П., Січкар С. І., Шило С. Б.)

docx
Додав(-ла)
Мілярчук Ірина
Додано
4 січня 2023
Переглядів
930
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку