Презентація ,,Володимир Винниченко «Федько-халамидник». Возвеличення чесності, власної гідності, винахідливості в образі Федька"

Про матеріал
Презентація допоможе ознайомити учнів із цікавими сторінками життя та творчості В. Винниченка, із змістом його твору; розвивати навички виразного читання та висловлення особистого ставлення до прочитаного; виховувати усвідомлення найважливіших цінностей моралі та етики.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Володимир Винниченко «Федько-халамидник». Возвеличення чесності, власної гідності, винахідливості в образі Федька

Номер слайду 2

Мета: Ознайомити учнів із цікавими сторінками життя та творчості В. Винниченка, із змістом його твору; розвивати навички виразного читання та висловлення особистого ставлення до прочитаного;виховувати усвідомлення найважливіших цінностей моралі та етики.

Номер слайду 3

Епіграфи до уроку Перед великим розумом я схиляю голову, перед великим серцем – коліно. Й. Гете. Вірний товариш – то найкращий скарб. Народна творчість. Яка совість – така й честь. Народна творчість Родичів дає нам доля. І як добре, що друзів ми можемо обрати самі. Ю. Тувім

Номер слайду 4

Вправа ,,Мікрофон”Скажіть, які поняття, на вашу думку, є найголовнішими в житті?Чи маєте ви друзів? Які вони?

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Сьогодні ми познайомимося із творчістю видатного українського письменника, громадського діяча, талановитого худоожника, людини всебічно обдарованої – Володимира Винниченка. Серед чотирьох дітей у родині Винниченків Володимир був найменшим, тому – улюбленцем. Ось що згадувала його мама: ,,Він грався з дітьми сусідів. Однак для свого віку був дуже сильний, вольовий і впертий, тому вони його боялися. Над ворітьми подвір’я висіла дерев’яна скриня, в якій він любив сидіти та слідкувати за тим, що робилося навкруги, не помічений ніким.

Номер слайду 8

Граючись у Солов’я-Розбійника, він зненацька вистрибував зі своєї схованки й вимагав данини. Володя ніколи не забирав усього а тільки невеличку частину. І це не від жадності до чогось, а для того, щоб показати свою силу, владність. Коли бідний данник починав плакати, Соловей-Розбійник повертав йому одібране, давав потиличник і відпускав. Сусіди часто жалілися на хлопця, і тому ми мусили його карати або дорікати, але робили це дуже строго. У кожному разі, хлопець робив так, як вважав за потрібне. Проте всі бачили, що дитина – незвичайна”.

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Гра ,,Асоціації”Яким ви уявляєте Федька? Які асоціації у вас виникають?

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Робота з текстом. Хто з героїв прочитаної частини має схожі риси характеру з Володимиром Винниченком?Про кого розповідається в оповіданні?Зачитайте портрет Федька. Чи позитивно він характеризує хлопчика?З яким героєм порівнюють Федька?

Номер слайду 19

Поведінка Федька{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Обставини. Поведінка. Під час гри в піску. Грається з усіма дітьми, потім повалить усе: і своє, і чуже; хто розсердиться чи заплаче, поб’є. Під час запуску змія. Федько кричить – попереджає про напад і йде віднімати іграшку; поборе всіх, хто захищається; потім може повернути змія, ще й своїх ниток віддати. Коли батьки карають його за провину. Ставиться з розумінням, терпляче зносить побиття, не плаче й не просить, товаришів не видає.

Номер слайду 20

Федько. Позитивні риси. Кмітливий. Благородство нападаючого. Спритний. Незрадливий. Мужньо зносить покарання. Не видає товаришів. Вигадливий. Негативні риси. Розбишака. Бешкетник. Любить битися Відбирає у друзів іграшки

Номер слайду 21

Як до Федька ставляться герої твору?{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ТоваришіБояться його і поважають, бо ,,не любить також Федько товаришів видавати”, полюбляє пригоди, вміє їх вигадувати. Батько. Суворо карає за провину, але й дає гроші як винагороду за правду й терплячість. Мати. Незадоволена сином, батьковим покаранням; втомлюється від прикрощів, що їх завдає син; принижує хлопця.

Номер слайду 22

Робота над текстом. Через кого Федькові найбільше діставалося від батьків?Зачитайте портрет Толі. Як ви думаєте, чому Толя дружить із Федьком?Спробуймо порівняти цих двох хлопчиків. Що між ними спільного?Чим вони відрізняються один від одного?

Номер слайду 23

Кола Вена

Номер слайду 24

,,Займи позицію”Хто з героїв вам більше сподобався – Федько чи Толя? Обгрунтуйте свою думку. Кого з них ви хотіли б мати за друга? Чому?

Номер слайду 25

Рефлексія. Який з епіграфів є найвлучнішим до нашого уроку? Чому?Спрогнозуйте розвиток подій у творі?Кому, на вашу думку, симпатизує автор?

Номер слайду 26

Симпатії письменника на боці гордих, неординарних, кмітливих героїв, які вміють захистити власну честь, стати на бік правди й справедливості. Багато з того, про що писав Володимир Винниченко, вже давно відійшло в минуле, але залишилося те, що не зникає, - характери літературних героїв, їхні пригоди й відкриття світу довкола себе та в собі, оті бунти, в яких загартовується неповторне людське Я.

Номер слайду 27

Домашнє завдання. Опрацювати відеоролик, сторінки підручника 192-205, прочитати оповідання. Заповнити таблицю (сторінка 205). Повторити ,,Головні і другорядні дійові особи".

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.7
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.6
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Бачурська Наталія
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Підлужна Валентина
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Довганич Наталія
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
22 березня 2023
Переглядів
11401
Оцінка розробки
4.6 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку