Дана презентація містить цікаві, різноманітні вправи для розвитку уваги учнів молодших класів. Цей матеріал буде корисним як для психологів, так і для вчителів початкових класів
«Будь уважний»Мета: розвиток уміння швидко реагувати на звукові сигнали. Діти крокують під мелодію маршу. На слово «зайчики», вимовлене ведучим, діти повинні почати стрибати; «коники» — бити ногами («копитами»! об підлогу; «раки» — задкувати; «пташки» — бігати, розкинувши руки («крила»); «лелека» — стояти на одній нозі.
Номер слайду 3
«Чотири стихії»Мета: розвиток уваги, пов’язаний з координацією рухів. Гравці сидять у колі. Ведучий домовляється з ними, що на слово «земля», вимовлене ним, усі повинні опустити руки вниз; «вода» — витягнути руки вперед; «повітря» -підняти вгору; «вогонь» — виконувати обертальні рухи руками. Хто помилиться — вибуває з гри.
Номер слайду 4
«Пальці»Мета: розвиток вміння зосереджуватись і утримувати увагу. Гравці сидять у колі. Руки на колінах, пальці, крім великих, переплетені. По команді ведучого діти починають повільно обертати великі пальці один навколо одного з постійною швидкістю і в одному напрямку, слідкуючи за тим, щоб вони не торкалися один одного. Необхідно зосередити увагу на цьому русі. Вправа завершується через 3-5 хвилин по команді ведучого.
Номер слайду 5
«Хто уважніший?»Мета: розвиток мимовільної уваги, оперативної пам’яті, класифікації. Ведучий зачитує шість слів з інтервалом у 2-3 секунди. Наприклад: цукерка — троянда — шоколад — ромашка — торт — тюльпан. Після цього дітям ставлять такі запитання:— Які назви квітів і скільки їх було у цьому списку?— У які групи можна об’єднати ці слова?
Номер слайду 6
«Стеж за рухом і словом»Мета: розвиток розподілу уваги. Ведучий говорить, що діти повинні показати: ніс, рот, плече, вухо, але при цьому сам «помиляється» (наприклад, показує брови, а говорить «вухо»).
Номер слайду 7
«Покажи по-різному»Мета: ознайомлення з протилежностями, розвиток уваги. А. Високий — низький. Діти йдуть по колу. Ведучий говорить: «Зараз ми будемо проходити ворота. Якщо я скажу, що ворота високі, ви будете продовжувати йти так само, як зараз, а якщо низькі, то нагнетесь. Той хто не нагнеться вчасно, виходить з гри». Б. Важкий — легкий. Ведучий говорить: «Уявіть, що ви несете сумки. Сумка може бути легкою і важкою. Покажіть, як несуть важку сумку, тепер легку. А зараз будьте уважні, по моїй команді ви повинні нести сумку або як важку, або як легку». Гру можна продовжувати, використовуючи пари слів: швидко — повільно, весело — сумно, жарко — холодно, темно — світло.
Номер слайду 8
«У магазині дзеркал»Мета: розвиток спостережливості, уваги, пам'яті. Ведучий: «Уявіть собі, що до магазину, де продаються дзеркала увійшов чоловік із мавпочкою на плечі. Вона побачила себе в дзеркалах, і подумала, що це інші мавпочки та почала корчити їм гримаси. Мавпочки у відповідь скорчили їй такі самі гримаси». Обирається дитина на роль мавпочки, а всі інші – її відображення в дзеркалах.
Номер слайду 9
«Тінь»Мета: розвиток розподілу уваги. З групи вибирають двох дітей, один – «мандрівник», другий – «тінь», решта – глядачі.«Мандрівник» іде через поле, а за ним позаду на 2-3 кроки – його «тінь», яка намагається скопіювати рухи. Бажано стимулювати «мандрівника» для виконання різних рухів: зірвати квітку, подивитися в далечінь, присісти, пострибати на одній нозі тощо.
Номер слайду 10
«Комп’ютер»Мета: розвиток уваги. Можна грати двома командами, які змагатимуться між собою, а можна однією (5-6 дітей). Кожний гравець одержує картку із символом певної геометричної фігури. «Програміст» показує «програму» — велику картку, де геометричні фігури розміщені в певній послідовності. Перемагає той або та команда, що швидше закладе «програму» у свій «комп’ютер» (вишикується у вказаній послідовності). Можна взяти знайомі дітям букви, щоб «друкувати слова».